خدمات

طراحی چیدمان آشپزخانه صنعتی رستوران

چیدمان آشپزخانه رستوران

در مورد طراحی چیدمان آشپزخانه صنعتی رستوران اطلاعاتی دارید؟ یکی از نکات بسیار مهم در طراحی آشپزخانه صنعتی، چیدمان آشپزخانه رستوران می باشد. به طوری که می بایست تمامی اصول و نکات رعایت شود تا به بهره وری درستی دست پیدا کنید. آشپزخانه قلب رستوران است و آنچه که از آن خارج می شود می تواند تجربه ای خوب و یا بد برای مشتریان شما باشد. طراحی چیدمان آشپزخانه صنعتی رستوران می تواند عملکرد رستوران شما را مشخص کند و یک نظم کاری روتینی به برنامه شما بدهد.

وقتی اجزا آشپزخانه را به صورت تصادفی و بدون برنامه قبلی می چینید، هر یک از این اجزا می توانند مانعی برای تیم شما باشند که در نتیجه زمان انجام کار را بسیار کند می کند. در یک آشپزخانه صنعتی با طراحی ضعیف کارکنان همواره نگران برخورد با یکدیگر هستند و نمی توانند با آرامش خاطر کنند و کارایی لازم را ندارند. در این مقاله با شما هستیم تا به صورت مفصل در مورد طراحی چیدمان آشپزخانه صنعتی رستوران با شما به بحث و بررسی بپردازیم. با ما همراه باشید.

طراحی آشپزخانه رستوران

در طراحی آشپزخانه رستوران باید پارامترهای گوناگونی در نظر گرفته شود. چرا که اساسی ترین بخش راه اندازی رستوران طراحی آشپزخانه رستوران می باشد. این محل باید به گونه ای باشد که نیروهای فعال بتوانند بدون برخورد بایکدیگر و در آسان ترین شکل ممکن به قسمت های تخصصی خود دسترسی داشته باشند. این کار باعث می شود سرعت انجام کار افزایش پیدا کرده و تحویل سفارش به مشتری به بهترین شکل صورت گیرد.

داشتن تهویه مناسب و قوی و نافت محیط رستوران یاید در طراحی آشپزخانه رستوران در نظر گرفته می شود. در واقع در طراحی چیدمان آشپزخانه صنعتی رستوران می بایست به درستی پیاده شود. آشپزخانه دارای بخش های مختلفی است و باید تمامی بخش ها به صورت کاملا اصولی طراحی شود.

طراحی آشپزخانه صنعتی

انجام هر کار و فعالیتی اصول و آدابی دارد و برای این که آن کار و فعالیت به بهترین شکل، درست ترین شکل و استاندارد ترین شکل ممکن انجام شود، نیاز است که اصول، آداب و قواعد آن به طور کاملی رعایت شوند. آشپزخانه صنعتی و طراحی آشپزخانه صنعتی هم از این قاعده جهانی مستثنی نیستند و برای این که یک آشپزخانه صنعتی به شکل اصولی و استاندارد طراحی شود،

در زمان طراحی آن نیاز به رعایت یکسری موارد به نام اصول طراحی آشپزخانه صنعتی است. از همین رو اگر که به فکر شروع پروژه طراحی آشپزخانه صنعتی و سپردن آن به یک شرکت طراحی آشپزخانه صنعتی هستید، به شما توصیه می شود که با برخی از اصول طراحی آشپزخانه صنعتی که در قسمت پایینی معرفی شده اند، آشنا شوید.

طراحی آشپزخانه صنعتی

طراحی آشپزخانه صنعتی

استفاده از تجهیزات آشپزخانه استاندارد

یکی از مهم ترین اصول طراحی آشپزخانه صنعتی که حتما باید مورد نظر شما قرار بگیرد و در نحوه آماده شدن غذا و کیفیت آن تاثیر بسیاری دارد، بحث تجهیزات و وسایلی است که شما برای رستوران یا کسب و کار غذایی خود از آن ها برای پخت و آماده سازی مواد غذایی مختلف استفاده می کنید. شما و شرکت طراحی آشپزخانه صنعتی باید تا جایی که می توانید آشپزخانه را تجهیز کنید تا تمامی وسایل و لوازم لازم برای انجام کار پخت و آماده سازی را داشته باشید، همچنین این وسایل باید هر کدام استاندارد بوده و از کیفیت بالایی بهره مند باشند تا کار به بهترین شکل ممکن انجام شود و بهره وری و راندمان کار بالا برود.

طراحی مناسب و ارگونومیک آشپزخانه

از دیگر مسائل مهم در پروژه طراحی آشپزخانه صنعتی، ارگونومیک بودن و مناسب بودن طراحی آشپزخانه است. شرکت طراحی آشپزخانه صنعتی باید چیدمان وسایل و لوازم را طوری انجام دهد که همه چیز در بهترین جای ممکن قرار گرفته باشد، تا کارکنان و آشپزان برای دسترسی به وسایل و تجهیزات مختلف مجبور به طی کردن مسیر زیادی نشوند و همه چیز در دسترس شان باشد. این قضیه باعث خواهد شد که سرعت انجام کار ها بالاتر برود، در وقت پرسنل صرفه جویی شود، زمان پخت غذا کاهش پیدا کند و احتمال وقوع حوادث و خطرات احتمالی کاهش پیدا کند.

مناسب بودن اندازه آشپزخانه

اندازه آشپزخانه یک رستوران یا هر گونه کسب و کار حوزه غذا مثل کافی شاپ یا فست فودی، باید با اندازه کل فضای کسب و کار و فضایی که برای پذیرایی از مشتریان در نظر گرفته شده است متناسب باشد. به عنوان نمونه قانون و عرفی درباره تناسب میان فضای آشپزخانه صنعتی و فضای کل رستوران وجود دارد که اکثر شرکت طراحی آشپزخانه صنعتی ها آن را رعایت می کنند. این اصل می گوید که به ازای هر صندلی ای که در رستوران وجود دارد باید نیم متر مربع فضا برای آشپزخانه در نظر گرفته شود. برای مثال اگر یک رستورانی 100 صندلی داشته باشید، باید آشپزخانه صنعتی ای به اندازه 50 متر مربع داشته باشد.

تهویه مناسب

از مهم ترین چیز هایی که باید یک آشپزخانه صنعتی داشته باشد، تهویه مناسب است. همان گونه که احتمالا از پیش هم آن را بدانید، آشپزخانه ها فضاهای گرم و مرطوبی هستند و تحمل گرما و رطوبت آن واقعا سخت و طاقت فرسا است. از همین رو در زمان انجام پروژه طراحی آشپزخانه صنعتی توسط هر شرکت طراحی آشپزخانه صنعتی ای، حتما باید به این موضوع دقت داشته باشید که برای آشپزخانه کسب و کار غذایی خود، حتما یک سیستم تهویه کارآمد و مطبوع را در نظر بگیرید تا با متناسب شدن دما و هوای آشپزخانه، راندمان کاری آشپزان و کارکنان آشپزخانه بالاتر برود و سلامتی شان هم حفظ شود.

جایگیری مناسب تجهیزات و ظروف

همان گونه که پیش تر هم به آن اشاره ریزی شد، یکی از اصول طراحی آشپزخانه صنعتی که حتما باید مورد توجه شما و شرکت طراحی آشپزخانه صنعتی قرار بگیرد، این است که ظروف و تجهیزات به گونه ای در آشپزخانه نصنعتی تان قرار گرفته باشند که کاملا در دسترس باشند و دسترسی به آن ها، راحت باشد تا کارکنان تان و آشپزها، هم به سرعت و هم به راحت ترین شکل ممکن به آن ها دسترسی پیدا کنند و آن ها را مورد استفاده قرار دهند. برای مثال استفاده از کابیت های درب دار، شلف ها و قفسه های زمینی یا دیواری که ظاهر مناسبی هم دارند برای انجام چیدمان مناسب و در دسترس کاملا مناسب هستند.

صرفه جویی در مصرف انرژی

یکی از مسئلی که هم شرکت طراحی آشپزخانه صنعتی ها از آن مطلع هستند و هم شما هم باید با آنها آشنا باشید، این است که میزان و نحوه مصرف انرژی، رابطه مستقیمی با شکلی که آشپزخانه صنعتی شما طراحی شده است، دارد. به طوری که اگر آشپزخانه صنعتی تان درست و مناسب طراحی شده باشد، مصرف انرژی به اندازه معقول و کمی خواهد بود و هزینه های نسبتا معقولی هم را برای انرژی خواهید پرداخت، اما اگر که این گونه نباشد و آشپزخانه صنعتی تان از طراحی خوبی بهره نبرده باشد، مصرف انرژی بالا رفته و هزینه هایی که بابات انرژی باید بپردازید هم به موازات آن افزایش خواهند یافت.

هزینه طراحی آشپزخانه صنعتی

یکی از مهم ترین سوالات کسانی که قصد راه اندازی رستوران را دارند این است که هزینه راه اندازی آشپزخانه صنعتی در سال 1403 چقدر است؟ این هزینه شامل بخش های مختلفی است. می بایست هزینه طراحی اولیه، هزینه تجهیزات بخش های مختلف، هزینه ساخت برخی از تجهیزات مانند کانترها، میزهای استیل، کابینت های استیل و … را دخیل کنید تا بتوانید در نهایت یک قیمت حدودی داشته باشید. کار را سخت نکنیم به راحتی می توانید با شماره 09122408711 تماس بگیرید و از سورن کیچن قیمت روز هزینه طراحی آشپزخانه صنعتی را دریافت کنید.

انواع چیدمان آشپزخانه صنعتی رستوران

اکنون که به اهمیت طراحی چیدمان آشپزخانه صنعتی رستوران اشاره کردیم می خواهیم انواع چیدمان آشپزخانه رستوران را نیز برای شما بیان کنیم.  وقت آن است که با استانداردهای طراحی اشپزخانه صنعتی خود را شروع کنید. با فیدار سورن همراه باشید.

چیدمان خط تولید رستوران

پیکربندی خط تولید نوعی چیدمان آشپزخانه رستوران محسوب می شود که از یک ردیف و یا جزیره مرکزی تشکیل شده است. این چیدمان به صورت ردیفی از آماده سازی غذا شروع می شود و در نهایت در آیتم سرو به پایان می رسد. با استفاده از از این نوع طراحی چیدمان آشپزخانه صنعتی رستوران می توانید یک نوع غذا را بارها و بارها سرو کنید بدون اینکه به مشکل بخورید.

چیدمان خط تولید اصولا برای رستوران و یا فست فودهایی مه منوی محدود دارند و یا غذاهای آن ها سنک آماده سازی مشابهی دارد، مناسب می باشد. مثلا پیتزافروشی هایی که تنها انواع مختلف پیتزا را سرو می کنند می توانند از چیدمات خط تولید استفاده کنند.

چیدمان آشپزخانه رستوران

چیدمان آشپزخانه رستوران

چیدمان جزیره برای رستوران

این نوع طراحی چیدمان آشپزخانه صنعتی رستوران با یک طرح حلقه ای شروع می شود و یک ایستگاه آماده سازی یا پخت و پز مرکزی اضافه می کند. به عنوان مثال در یک آشپزخانه می توان واحد های انبار، ایستگاه های شستشو و کانترهای آماده سازی غذا را در اطراف قرار داد و تجهیزات پخت و پز را در مرکز آشپزخانه قرار داد. این مدل از چیدمان آشپزخانه رستوران در واقع دارای یک مرکز فرماندهی می باشد که ارتباط میان کارکنان و سرآشپزها را راحت می کند.

چیدمان جزیره برای آشپزخانه هایی مناسب است که از فضای بزرگی برخوردار هستند. این نوع چیدمان اشپزخانه صنعتی مانعی برای کارکنان ایجاد نمی کند و به راحتی و بدون دخالت می توانند کارهای خود را پیش ببرند.

چیدمان آشپزخانه رستوران

چیدمان آشپزخانه رستوران

چیدمان بلوکی برای رستوران

چیدمان بلوکی نوعی طراحی چیدمان آشپزخانه صنعتی رستوران است که برای هر نوع فعالیتی که در آشپزخانه انجام می شود یا برای هر نوع غذایی که در آن تهیه می شود، مناطق جداگانه ای ایجاد می کند. به عنوان مثال، یک رستوران می تواند ایستگاه سوپ و سالاد، ایستگاه گوشت، ایستگاه سرخ کردنی و ایستگاه پخت داشته باشد.

چیدمان بلوکی، آشپزخانه را مرتب نگه می دارد و اجازه می دهد انواع مختلف غذا به طور همزمان آماده شوند. در این حالت شما می توانید برای هر ایستگاه، یک آشپز متخصص استخدام کنید تا همه کارها را از ابتدا تا انتها انجام دهد. این چیدمان برای رستوران هایی با منوی متنوع و تعداد پرسنل زیاد، مناسب است. طراحی چیدمان آشپزخانه صنعتی رستوران بلوکی برای کارهای بزرگ مانند رستوران هتل ها، آشپزخانه های کترینگ یا آشپزخانه های وسیع مناسب است.

نکته: رستوران هایی با آشپزخانه های کوچک، باید از چیدمان بلوکی امتناع ورزند، زیرا امکان انجام چند وظیفه را ندارد. برای کارکرد روان این نوع آشپزخانه ها به فضای کافی و کارمندان زیادی نیاز دارید.

چیدمان آشپزخانه رستوران

چیدمان آشپزخانه رستوران

چیدمان گالی برای رستوران

در این نوع چیدمان تمامی ایستگاه ها و تجهیزات در محیط آشپزخانه هستند. تجهیزات در واقع در یک محیط بسیار تنگ در دو ردیف به موازات هم قرار می گیرند. در صورتی که از فضای کافی برخوردار نیستید می توانید از این نوع چیدمان استفاده کنید. می توانید از چیدمان حلقه ای با فضای خالی در مرکز آن استفاده کنید. در این نوع چیدمان تعداد پرسنل نیز بسیار کم می باشد.

چیدمان آشپزخانه رستوران

چیدمان آشپزخانه رستوران

چیدمان آشپزخانه اپن برای رستوران

چیدمان آشپزخانه اپن نوعی طراحی چیدمان آشپزخانه صنعتی رستوران است که به مشتریان امکان می دهد عملی که معمولاً در پشت صحنه اتفاق می افتد را ببینند. هر گونه چیدمان آشپزخانه تجاری را می توان با برداشتن یک دیوار، به آشپزخانه اپن تبدیل کرد.

برای حفظ ایمنی مشتریان، بهتر است وسایل آشپزی گرم را حتی­الامکان از مشتری دور نگه دارید. ایجاد یک پارتیشن شیشه ای بین ناحیه سرویس دهی و نشیمن میهمان ها انتخابی هوشمندانه است که از غذا در برابر عطسه های غیر منتظره یا سرفه محافظت می کند.

پنج بخش کلیدی در طراحی آشپزخانه رستوران

قبل از اینکه اقدام به طراحی آشپزخانه صنعتی کنید، اول باید بدانید یک آشپزخانه صنعتی به چه چیزهایی نیاز دارد. در حالت کلی می توان آشپزخانه صنعتی را به پنج جزء کلی تقسیم بندی کرد که در ادامه بیان می داریم. با طراحی چیدمان آشپزخانه صنعتی رستوران همراه باشید.

ذخیره سازی

در آشپزخانه رستوران اقلام مختلفی از جمله ابزار آشپزی (ظروف، ماهی تابه و غیره)، مواد غذایی (محصولات، گوشت، کالاهای خشک) و (لیوان، بشقاب، دستمال) ذخیره می شود. آشپزخانه برای هر یک از این اقلام به واحدهای ذخیره سازی جداگانه ای نیاز دارد، مانند یخچال برای غذاهای فاسدشدنی، انبار برای کالاهای خشک و کمد برای ابزارها. این محصولات را می توانید در تجهیزات انبار مشاهده کنید.

ایستگاه شستشو در چیدمان تجهیزات آشپزخانه صنعتی

نظافت آشپزخانه تجاری برای اطمینان از بهداشت غذا و ظروف، امری ضروری است. ما توصیه می کنیم ایستگاه های شستشوی جداگانه ای برای مواد غذایی و ظروف ایجاد کنید تا کثیفی ظرف بر روی مواد غذایی قرار نگیرد! ایستگاه های شستشوی شما برای عملکرد روان به ماشین ظرفشویی تجاری، سینک ظرفشویی و قفسه خشک کن نیاز دارند.

آماده سازی غذا

یک آشپزخانه تجاری بسته به نوع غذای موجود در منو ممکن است چندین بخش برای تهیه غذا داشته باشد. بخش آماده سازی غذا در آشپزخانه یک رستوران شامل فضای پیشخوان، ابزارهای برش و ظروف ذخیره سازی است.

بخش های آماده سازی غذا را در نزدیکی یخچال قرار دهید تا تیم آشپزخانه شما بتوانند مواد اولیه را به سرعت و با خیال راحت تا زمانی که آماده استفاده شوند، نگهداری کنند.

ایستگاه پخت و پز

آشپزخانه شما برای ارائه منوی غذایی مورد نظر، به تجهیزات پخت و پز زیادی نیاز دارد. اکثر رستوران ها دارای ترکیبی از اجاق گازها، فرها و سرخ کن های تجاری و برخی لوازم مخصوص آشپزی هستند. یک سیستم نمایش آشپزخانه به کارکنان در دریافت بلیط های ورودی کمک می کند. این محصولات را می توانید در بخش تجهیزات رستوران و پخت غذا مشاهده کنید.

محل سرویس دهی

از محل سرویس دهی آشپزخانه تجاری برای آماده کردن ظروف و تحویل آنها به سرویس دهندگان جهت فرستادن به غذاخوری ها استفاده می شود. محل سرویس دهی باید لامپهای حرارتی داشته باشد تا غذا را گرم نگه دارد.

قسمت سرویس دهی آشپزخانه خود را تا جایی که ممکن است نزدیک سالن غذاخوری قرار دهید تا فاصله آشپزخانه تا میز برای پیشخدمت ها کمتر شود.

عوامل موثر در طراحی آشپزخانه رستوران

برای طراحی آشپزخانه رستوران، لازم است به پارامترهایی توجه کنید که نقش موثری در بهبود کارایی آشپزخانه و عملکرد پرسنل آن دارد.

  1. نوع فعالیت آشپزخانه (رستوران، فست فود، کافه رستوران)
  2. منوی غذایی (سرد یا گرم)
  3. میانگین مدت زمان لازم برای پخت غذا
  4. تعداد پرسنل فعال در آشپزخانه در هر شیف کاری
  5. مشخص کردن محل ورود موارد اولیه برای پخت غذا و خارج کردن ضایعات غذایی
  6. تعیین محل نگهداری مواد غذایی خشک مانند برنج، سیب زمینی، پیاز، پاستا، حبوبات
  7. تجهیز یخچال برای نگهداری از مواد غذایی فاسد شدنی مثل گوشت، مرغ، ماهی، پنیر پیتزا و انواع سس
  8. مشخص کردن محلی برای تجهیزات پخت غذا مانند سرخ کن، فر، مایکرفر
  9. در نظر گرفتن فضای جمع آوری و شستشوی ظروف کثیف
  10. تعیین فضای برای قفسه‌های دیواری و کابینت برای نگهداری ظروف
  11. پیش بینی محل نصب هود و تهویه برای خروج بخار و گرمای ناشی از طبخ غذا
  12. در نظر گرفتن فضایی برای نگهداری از نوشیدنی های گرم و سرد
چیدمان آشپزخانه رستوران

چیدمان آشپزخانه رستوران

انواع چیدمان آشپزخانه رستوران

زمانی که تصمیم به راه اندازی رستوران می‌گیرید و می‌خواهید یک آشپزخانه صنعتی برای رستوران خود تاسیس کنید، لازم است از یک مشاور کاربلد، راهنمایی بگیرید. چرا که راه‌اندازی رستوران و تجهیز آشپزخانه رستوران به عنوان خوشمزه‌ترین کسب و کار دنیا، الزامات و نیازمندی‌هایی دارد که یک مشاور آشپزخانه صنعتی می‌تواند راهکارهای صحیح و اصولی را در اختیار شما قرار دهد.

شاید شما برای اولین بار بخواهید یک آشپزخانه رستوران داشته باشید، اما مشاور طراحی آشپزخانه بارها و بارها با انواع پروژه راه‌اندازی آشپزخانه رستوران و فست فود مواجه شده و تجربیات ارزنده‌ای را کسب نموده است. از این رو به استانداردهای طراحی انواع آشپزخانه رستوران اشراف کامل دارد.  البته باید بین طراح، تیم آشپزی و سرآشپز تعامل سازنده ای وجود داشته باشد تا بتوانید یک منوی غذایی مناسب، یک آشپزخانه مجهز و سرویس دهی مناسب به مشتریان خود داشته باشد.

راه‌اندازی و تجهیز آشپزخانه رستوران و یا خرید لوازم آشپزخانه صنعتی، اصول و قواعدی دارد که در این مطلب به طور مفصل درباره آن صحبت کردیم. پیشنهاد می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر و سوالاتی که در ذهن دارید، با مشاورین فیدار سورن تماس حاصل نمایید.

استانداردهای طراحی آشپزخانه صنعتی

در این بخش می خواهیم شما را با استانداردهای طراحی آشپزخانه صنعتی آشنا کنیم. یکی از مهم ترین مسائل هنگام طراحی یک آشپزخانه صنعتی رعایت برخی از استانداردها می باشد که باعث می شود در طولانی مدت نتیجه بهتری را کسب کنید. در صورتی که اطلاعاتی در زمینه طراحی آشپزخانه صنعتی ندارید می توانید برای مشاوره راه اندازی رستوران و کترینگ می توانید با فیدار سورن در ارتباط باشید.

کاربری آشپزخانه صنعتی

ابتدایی ترین گام برای داشتن یک آشپزخانه صنعتی  استاندارد، انتخاب کاربری رستوران میباشد. مشخص نمودن نوع کاربری آشپزخانه تعیین کننده گام های بعدیست و قدمی بسیار مهم به شمار می آید. چرا که از تجهیزات مورد نیاز گرفته تا نوع چیدمان آن را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد. برای مثال، آشپزخانه صنعتی یک رستوران ممکن است به یک ماشین ظرفشویی قدرتمند نیاز داشته باشد تا بتواند هم نیاز آشپزخانه و هم نیاز مشتریان را فراهم آورد. اما آشپزخانه صنعتی یک کیترینگ، فارغ از انواع آن که در مقاله ای جداگانه تحت عنوان تجهیزات کیترینگ به آن پرداختیم، نیاز به یک ماشین ظرفشویی بزرگ نخواهد داشت چرا که ظروف موجود در آشپزخانه صنعتی کیترینگ بسیار محدود تر از رستوران است.

نوع غذای مورد نیاز برای طبخ

اگر یک کافه رستوران به شمار می آیید، ممکن است بخواهید برای صرفه جویی در هزینه ها منوی خود را به نوع خاصی از غذا محدود کنید. برای داشتن یک آشپزخانه مطابق با استانداردهای طراحی آشپزخانه صنعتی، نیاز است که بدانید دقیقا چه چیزی میخواهید ارائه دهید. غذای ایرانی، فست فود و یا … . با مشخص نمودن منوی رستوران یا کافه رستوران، گام بعد در جهت طراحی استاندارد و بی نقص آشپزخانه برداشته میشود.

استانداردهای طراحی آشپزخانه صنعتی

استانداردهای طراحی آشپزخانه صنعتی

تعداد مشتریان تعیین کننده است!

تعداد مشتریان شما نقش تعیین کننده ای دارد. چرا که آشپزخانه صنعتی شما باید مطابق با نیاز رستوران و یا کیترینگ طراحی و تجهیز شود. شاید با خود بگویید بهتر است از دستگاه هایی استفاده کنید که دارای ظرفیت بالایی برای تولید و تهیه غذا دارند. اما قابل به ذکر است که اگر بخواهید بیشتر از حد مورد نیاز تجهیز کنید، علاوه بر هزینه بیشتر و فضای بیشتری که تجهیزات اشغال میکنند، مصرف انرژی آشپزخانه صنعتی نیز تا حد قابل توجهی افزایش می یابد و شرایط آشپزخانه صنعتی استاندارد را از شرایط بهینه خارج میسازد.

گردش کار و رابطه اش با زمان طبخ غذا

طبخ غذا فرآیندیست که با مواد اولیه آغاز و با فرآورده نهایی که همان غذای دلچسب مشتریست پایان می یابد. این فرآیند از گوشه ای از آشپزخانه صنعتی آغاز شده و نهایتا در گوشه ای دیگر پایان میپذیرد. در بین راه مراحل گوناگونی را سپری میکند و نیاز است که همه این مراحل به طور منظم، پشت سر هم انجام بگیرند. حال به گردش کار میرسیم. مواد غذایی فراوری نشده و خام باید از جایی وارد فرآیند شوند و از محلی دیگر خارج به طوری که این روند یک روند منظم باشد و باعث ایجاد بی نظمی در آشپز خانه نشود.

این نظم رابطه ای مستقیم با سرعت کار و تهیه غذا دارد. هر مقدار که نظم انجام کار بیشتر شود و نیروی انسانی دچار سردرگمی نشود، سرعت آماده سازی غذا افزایش و زمان آن کاهش می یابد و مشتری خاطره ای خوش و تصویر یک رستوران خوب را از رستوران شما در ذهنش به ثبت میرساند.

تهیه لیست تجهیزات مورد نیاز

حال به مهم ترین بخش میرسیم که تهیه و خرید تجهیزات به شمار می آید. خرید تجهیزات آشپزخانه های صنعتی آنقدر هم ساده نیست و باید استانداردهای طراحی آشپزخانه صنعتی در خرید نیز رعایت شود تا طراحی آشپزخانه صنعتی استاندارد و با بیشترین بازده باشد. ابتدا باید با توجه به مرحله قبل که مرحله گردش کار بود، محل قرار گیری هر دستگاه را مشخص کنید. محل طبخ، محل قرار گیری مواد اولیه و .. همگی باید به روشنی مشخص شوند. همینطور ابعاد هر بخش باید یه طور دقیق اندازه گیری شود تا بتوانید دستگاه های مناسب با ابعاد مشخص را پیدا کنید.

پس از مشخص سازی محل قرار گیری و بخش های مختلف آشپزخانه صنعتی مانند محل قرار گیری یخچال ها، محل آماده سازی مواد، محل طبخ، محل آماده سازی غذا برای سرو مشتری و … ، و با در نظر گرفتن ظرفیت مورد نیاز برای پخت، حال نوبت انتخاب دستگاه های استاندارد برای تجهیز آشپزخانه صنعتی و رعایت استانداردهای طراحی آشپزخانه صنعتی است. انتخاب برند مناسب و با کیفیت همراه با قیمت مناسب میتواند چالش بر انگیز باشد. چرا که همه چیز به برند کالا مربوط است و تولید کننده مشخص کننده تقریبا همه چیز است.

تجهیزات و دستگاه های مطابق با استانداردهای طراحی آشپزخانه صنعتی که توسط یک تولید کننده ایرانی تهیه و تولید شده باشند یک اتفاق بی نظیر در ایران است چرا که قیمت بالای کالا های خارجی که تنها به دلیل حمل و نقل دشوار آنان است، سبب شده تا بسیاری از صاحبان کسب و کار ها و رستوران ها به کالای ایرانی روی بیاورند. چه بهتر که این کالا ها با استانداردهای طراحی آشپزخانه صنعتی تطابق داشته باشند و همتای نمونه های خارجی خود به حساب آیند.

شرکت طراحی آشپزخانه صنعتی

امید است مطالب بیان شده در طی مقاله شرکت طراحی آشپزخانه صنعتی مثل اصول طراحی آشپزخانه صنعتی و  پروژه طراحی آشپزخانه صنعتی، برایتان مفید واقع شده باشند. در صورتی که به دنبال طراحی آشپزخانه صنعتی برای کسب و کارتان هستید، به شما پیشنهاد می شود که حتما سری به سایت فیدارسورن بزنید. گروه فیدارسورن که یک شرکت طراحی آشپزخانه صنعتی هم هستند، آمادگی دارند که با ارائه مشاوره های تخصصی و رایگان، هم آشپزخانه شما را به بهترین شکل ممکن طراحی کنند، و هم آن را با بهترین و باکیفت ترین لوازم و تجهیزات آشپزخانه های صنعتی تجهیز کنند.

19 دیدگاه در “طراحی چیدمان آشپزخانه صنعتی رستوران

  1. میلاد گفت:

    هزینه تقریبی طراحی آشپزخانه صنعتی چقدره؟

    1. z.kouroshi گفت:

      سلام با شماره 09122408711 تماس بگیرید

  2. امیرحسین گفت:

    حداقل فضای مورد نیاز برای طراحی آشپزخانه صنعتی چقدره؟

    1. z.kouroshi گفت:

      ابتدا باید مشخص بشه ابعاد رستوران و یا کافی شاپ شما چقدر هستش و روزانه چند مشتری قرار است راه اندازی شود. با شماره 09122408711 تماس بگیرید.

  3. محمدی گفت:

    برای تغییر طراحی آشپزخانه صنعتی با همون وسایل قدیمی چقد هزینه می گیرین؟

    1. z.kouroshi گفت:

      وابسته به ابعاد آشپزخانه صنعتی می باشد و بایستی ابتدا نقشه آشپزخانه بررسی شود. با شماره 09122408711 تماس بگیرید

  4. شربیانی گفت:

    مجموعه خوبی هستین درود بر شما

    1. z.kouroshi گفت:

      تشکر

  5. مهدی گفت:

    خسته نباشید طراحی آشپزخانه کافی شاپ هم انجام میدین؟

    1. z.kouroshi گفت:

      سلام وقت بخیر بله

  6. سوری گفت:

    سلام بسیار عالی. پلان دوم چه ابعادی نیاز داره؟

  7. صمدی گفت:

    خسته نباشین من برای طراحی آشپزخانه صنعتی حداقل چقدر باید بودجه در نظر بگیرم؟

  8. ظرافتی گفت:

    سلام خسته نباشین مطلب مفیدی بود تشکر

  9. شیرازی گفت:

    سلام وقت بخیر برای آشپزخانه رستوران چقد هزینه دریافت می کنین که یک چیدمان بهینه داشته باشید

  10. صالحی گفت:

    سلام وقت بخیر من از اصفهان پیام می دم خدمتتون. برای اصفهان هم پروژه قبول می کنین؟

  11. سارا گفت:

    مطلب مفیدی بود بسیار عالی

  12. شهسواری گفت:

    سلام برای ریدیزاین آشپزخانه رستوران هم پروژه قبول می کنین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *