تجهیزات سرو غذا

برای آشپزی سالم و آسان
a199_preview_rev_1_preview_rev_1

ترولی حمل و پذیرایی و بیمارستانی

a199_preview_rev_1_preview_rev_1

ظروف شف اینگ دیش

تجهیزات سرو غذا چیست؟

تجهیزات سرو غذا در واقع به تجهیزاتی گفته می شود که برای ارائه و سرو غذا به مشتری و یا حمل ظروف به آن نیاز می باشد. این وسایل از لوازم بسیار کاربردی در رستوران، بیمارستان و … محسوب می شود که در انتخاب آن ها با توجه به کاربری محصول باید نهایت دقت را به خرج داد. زیرا مشتریان به طور مستقیم با تجهیزات سرو غذا در ارتباط می باشد و در معرض دید مشتری می باشد. این تجهیزات باعث می شود بهداشت آشپزخانه شما بالا رود. بدین تریتب می توانید کیفیت پخت را تا حد زیادی بهبود بخشید و پذیرایی از مشتری را به ساده ترین حالت ممکن برسانید.

با استفاده از تجهیزات پخت غذا ارزش مواد غذایی حفظ می شود و در نتیجه ارتقا شغلی شما را در پی دارد. همچنین باعث می شود نمای زیبایی از رستوران و آشپزخانه شما در معرض دید مشتری باشد و محل کار شما ظاهر شیکی داشته باشد. تجهیزات سرو غذا عموما از استیل ضد زنگ ساخته می شود تا در عین کارایی زیبایی خود را نیز داشته باشد.

از مهم ترین تجهیزات سرو غذا می توان به ترولی حمل و پذیرایی و بیمارستانی و ظروف شف اینگ دیش اشاره کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تجهیزات آشپزخانه صنعتی می توانید به بخش محصولات فیدار سورن مراجعه کنید.

ترولی حمل و پذیرایی و بیمارستانی

ترولی در واقع یکی از تجهیزات سرو غذا می باشد که در رستوران ها، هتل ها، بیمارستان ها، سالن های پذیرایی، فروشگاه های زنجیراه ای و … به منظور حمل بار مواد غذایی به چشم می خورد. همانطور که می دانید یکی از تجهیزات سرو غذا ترولی می باشد. از کاربردهای اصلی این وسیله می توان به حمل غذا و یا جابجایی طروف برای پذیرایی و شستشو اشاره کرد. همچننی حتما دیده اید که از این وسیله برای رساندن غذا به دست مشتریان در رستوران نیز استفاده می شود. بنابراین می توان گفت از این وسیله در بخش تجهیزات رستوران و پخت غذا نیز بهره برده می شود.

ظروف شف اینگ دیش

ظروف شف اینگ دیش از تجهیزات سرو غذا می باشد. این محصول گرما را به صورت مساوی توزیع می کند که باعث می شود غذا نسوزد و به ته ظرف نچسبد . دریچه تعبیه شده بر روی درب ظروف از میعان در طول سرو جلوگیری می کند. مهمترین عامل در خرید شفینگ دیش ، کیفیت و دوام می باشد ، به همین دلیل استفاده از آلومینیوم و استیل ضد زنگ (استنلس استیل) بهترین گزینه برای جنس شفینگ دیش می باشد .
یک شفینگ دیش استاندارد می تواند دمای غذای شما را برای 4 تا 6 ساعت حفظ کند. اگر یک شفینگ با کیفیت داشته باشید، می تواند تا دمای 72 درجه سانتیگراد گرم شود. شما می توانید مخزن اصلی را مستقیم بر روی اجاق گاز یا داخل فر قرار دهید.

a133

تجهیزات آماده سازی

a132

تجهیزات سرمایشی

a131

فر کامبی

a136

تجهیزات شستشو صنعتی

a135

تجهیزات رستوران و پخت غذا

a134

تجهیزات خط سلف سرویس

تجهیزات سرو غذا

___فیدار سورن انتخاب برتر شما

شرکت فیدار سورن سلامت تولید کننده و وارد کننده تجهیزات سرو رستورانی، تجهیزات سرو هتل، تجهیزات سرو بیمارستان، تجهیزات سرو دانشگاه، تجهیزات سرو کیترینگ ها، تجهیزات سرو فست فود ها و به طور کلی تجهیزات سرو آشپزخانه صنعتی می باشد و با در نظر گرفتن استاندارد تجهیزات آشپزخانه صنعتی، بهترین اقلام، با مناسب ترین قیمت تجهیزات آشپزخانه صنعتی را پیشنهاد می نماید.

ظروف سرو غذا در رستوران

ترولی

ترولیاز تجهیزات سرو غذا می باشد و با توجه به ماهیتی که دارد در زمینه بهداشت باید به آن توجه ویژه ای شود. از همین رو عموما ترولی را از جنس استیل می سازند. البته ترولی هایی که برای هتل ها استفاده می شود می تواند از جنس کارلایز پلاستیکی نیز باشد. این وسیله از تجهیزات سرو غذا انواع مختلفی از نظر ابعاد دارد. ترولی دو طبقه استیل، ترولی سه طبقه استیل یا حتی ترولی دو طبقه عمیق استیل که هر طبقه آن گود تر از ترولی دو طبقه معمولی خواهد بود. همچنین ترولی حمل غذای گرم، ترولی بیمارستانی، ترولی پذیرایی، ترولی هتلی، ترولی کارلایز همگی در دسته بندی ترولی و تجهیزات پذیرایی قرار می گیرند.

تجهیزات سرو غذا

تجهیزات سرو غذا در رستوران

ترولی دو طبقه استیل

یکی از انواع تجهیزات سرو غذا ترولی دو طبقه استیل می باشد. این ترولی دارای دو طبقه بوده و از جنس استیل می باشد. همچنین از حفاظ و سطح عمیقی برای هر طبقه بهره مند می باشد که بتوان ظروف را بر روی آن جابجا کرد. تعداد طبقات این ترولی به ما این امکان را می دهد که وسایل مورد نیاز خود را به صورت تفکیک شده در هر طبقه قرار دهیم. تجهیزات سرو غذا در رستوران.

ترولی سه طبقه استیل

این ترولی از تجهیزات سرو غذا نیز همانند ترولی دو طبقه می باشد با این تفاوت که یک طبقه به طبقات آن افزوده شده است. طبیعی استهرچه تعداد طبقات بیشتر باشد جابجایی ظروف بیشتری امکان پذیر می باشد. این محصول از تجهیزات سرو غذا می باشد دارای پایه های مقاوم و روان است که حرکت ترولی را بسیار اسان می کند.

ترولی عمیق دو طبقه

از دیگر ترولی های دو طبقه می توان به ترولی عمیق دو طبقه اشاره کرد. هر طبقه این ترولی دارای عمق بیشتری است که در نتیجه امکان نگهداری وسایل بیشتری با ایمنی بالاتر را فراهم می کند. جنس بدنه این ترولی نیز استیل می باشد. تجهیزات سرو غذا در رستوران

ترولی کارلایز پلاستیکی

این ترولی یکی از تجهیزات سرو غذا منحصر به فرد محسوب می شود که از جنس پلاستیک فشرده می باشد و دارای مقاومت بسیار بالایی است. در این نوع ترولی بخش هایی تعبیه شده است که می توانید علاوه بر بخش اصلی از برخی بخش های فرعی کناره آن نیز برای حمل قاشق و چنگال و دیگر لوازم ریز استفاده کنید.

ترولی بیمارستانی یا ترولی غذای گرم

یکی از تجهیزات سرو غذا که بسیار مطرح در زمینه حمل غذا می باشد ترولی بیمارستانی یا ترولی غذای گرم می باشد که این ترولی عموما دارای درب بوده و طبقات مشخصی برای آن تعبیه شده است. از این ترولی برای حمل مواد غذایی گرم استفاده می شود به همین استفاده بسیار زیادی برای بیمارستان ها دارد.

ظروف شف اینگ دیش

انواع شفینگ دیش ها که نوعی تجهیزات سرو غذا محسوب می شوند به دلیل طراحی منحصر به فرد ، برای چیدمان یک مراسم مجلل ضروری است. شفینگ دیش ها مقادیر زیادی غذا را برای مدت زمان طولانی با حداقل تنظیمات گرم نگه می دارند. این ظروف در اندازه ها و شکل های مختلف برای مصارف گوناگون طراحی شده اند.
شفینگ دیش، گرما را به صورت مساوی توزیع می کند که باعث می شود غذا نسوزد و به ته ظرف نچسبد. دریچه تعبیه شده بر روی درب ظروف از میعان در طول سرو جلوگیری می کند و غذا خیس و آبکی نمی شود. مهمترین عامل در خرید شفینگ دیش، کیفیت و دوام می باشد، به همین دلیل استفاده از آلومینیوم و استیل ضد زنگ ( استنلس استیل ) بهترین گزینه برای جنس شفینگ دیش می باشد.
یک شفینگ دیش استاندارد می تواند دمای غذای شما را برای 4 تا 6 ساعت حفظ کند اما بیشتر ماندن مواد در ظرف باعث خشک شدن غذا خواهد شد. اگر یک شفینگ با کیفیت داشته باشید، می تواند تا دمای 160 درجه فارنهایت (72 درجه سانتیگراد) گرم شود. شما می توانید مخزن اصلی را مستقیم بر روی اجاق گاز یا داخل فر قرار دهید و یا حتی با خاموش کردن شعله و قرار دادن یخ در مخزن اول می توانید غذای سرد برای سرو آماده پذیرایی کنید.

تجهیزات سرو غذا

تجهیزات سرو غذا

شفینگ دیش ثابت و بوفه های پذیرایی

این نوع از محصولات به صورت دائمی بر روی میز نصب میشود و روش بسیار مناسبی برای پذیرایی مجلل به شمار می رود . مانند بوفه های صبحانه هتل و یا دیگر ایستگاه های مواد غذایی .

شفینگ دیش رومیزی

برای وعده های غذایی به نسب فرآورده های تولید شده بر روی میز چیده می شوند . این محصولات کاربری و محبوبیت فراوانی دارند و در طول زمان سرو ، طعم و مزه غذا را حفظ می کنند . مهمترین ویژگی شفینگ دیش های رومیزی امکان تطبیق پذیری برای مناسبات مختلف و کاربری آسان و لوکس می باشد.

شفینگ دیش سرو مایعات

برای قرار دادن انواع مایعات گرم و سرد به شکل های گوناگون طراحی می شود . این محصولات امکان حفظ دمای مورد نظر مایعات تا پایان سرو برای مشتریان را دارد

شفینگ دیش توری

چهارپایه های توری شکل و مسطح که ظروف محتویات غذا بر روی آن قرار می گیرد . در بعضی از شفینگ دیش های توری می توان به طور مستقیم غذا را روی آن گذاشت .