خدمات

خرید لوازم آشپزخانه رستوران

خرید لوازم آشپزخانه رستوران

خرید لوازم آشپزخانه رستوران  از واجبات ره اندازی هر رستورانی است که همه کسانی که وارد شدن به این صنعت را مد نظر دارند، باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند. رستوران ها از اول تاریخ مشاغلی پر طرفدار و محبوب بودند. دلیل آن هم این بود که هم سود خوبی داشت و کسب و کاری پر در آمد بود و هم پرستیژ و کلاس کاری بالایی داشت. البته مانند تمامی مشاغل، رستوران ها هم در کنار خوبی ها و ویژگی هایی که دارند، برخی دردسر ها و زحماتی هم دارند. در صورتی که مباحث مربوط به رستوران ها برای تان جالب است، یا رستوران گرد هستید و یا اگر که قصد خرید تجهیزات رستوران را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. مجموعه طراحی و تجهیزات آشپزخانه صنعتی فیدار سورن در زمینه تجهیز رستوران شما آماده ارائه خدمات می باشد.

رستوران چیست؟

پیش از بیان مطالبی مثل خرید لوازم آشپزخانه رستوران، سعی می کنیم با ابتدایی ترین و ساده ترین تعریفی که به احتمال قریب به بقین شما با آن آشنایی نسبتا کاملی دارد، شروع کنیم، چیستی رستوران. رستوران یا غذا خوری نوعی واحد صنفی و تجاری است که در آن انواع غذا ها طبخ و به مشتریان ارائه می شوند. رستوران ها از آغاز تمدن و شهر نشینی بشر وجود داشته اند زیرا نیاز به غذا از مهم ترین و ابتدایی ترین نیاز های انسان است و تا ابد و آخرین روز دنیا هم به آن احتیاج خواهد داشت.

دلیل وجود رستوران از ابتدا هم این می باشد که همواره در طول تاریخ افرادی وجود داشته اند که به هر دلیلی، چه بلد نبودن آشپزی و طبخ غذا و چه به دلایل دیگر قادر به آماده کردن غذا برای خود نبودند و برای تامین آن به غذا خوری ها یا همان رستوران ها مراجعه می کردند. با توجه به همین موضوع نمی توان زمان مشخصی برای پیدایش اولین رستوران تاریخ مشخص کرد. همانطور هم که مشخص است وسایل آشپزخانه رستوران، تنها متشکل از تحهیزات رستوران ها است و به تحهیزات کافه ها نیازی ندارد. همچنین نحوه چیدمان اشپزخانه رستوران یکی از مهم ترین موارد است که حتما باید به آن توجه ویژه داشته باشید و برای چیدمان آن از یک فرد با تجربه در این زمینه کمک بخواهید.

خرید لوازم آشپزخانه رستوران

خرید لوازم آشپزخانه رستوران

کافه چیست؟

شاید برایتان سوال باشد که در این بحث که مرتبط با رستوران و خرید لوازم آشپزخانه رستوران است، تعریف کافه چه کار می کند؟. پاسخ به این سوال در دو بخش بعدی خواهد بود و پس از آن شما کاملا متوجه دلیل وجود آن خواهید شد. کافه ها محل هایی عمومی هستند که در آن ها به طور عمده انواع و اقسام نوشیدنی های مواد غیر الکلی و برخی غذا های سرد و گرم، هر چند به صورت محدود، به مشتریان ارائه می شود. معمولا منوی کافه ها متشکل از انواع نوشیدنی های بر پایه قهوه اعم از انواع لته، آمریکانو، قهوه ترک و… در کنار برخی نوشیدنی های دیگر مثل اسموتی ها، نوشیدنی های طبیعی، یکسری کاکتیل ها و… می باشد. همچنین در کنار این ها، و علاوه بر برخی خوراکی هایی که کنار نوشیدنی ها سرو می شوند، مثل انواع کیک ها و…، یکسری غذا های گرم و سرد هم، هر چند به صورت محدود، در منوی کافه ها وجود دارند. همچنین کافه ها بالعکس رستوران ها به تحهیزات رستوران نیازی نداشته و تنها به لوازم راه اندازی کافی شاپ و تجهیزات کافه ها نیازمند هستند.

جهت مشاهده لیست کامل تجهیزات رستوران می توانید به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.

خرید تجهیزات کافه رستوران

کافه رستوران ها از دیگر انواع غذا خوری و کافه ها هستند. کافه رستوران ها را با توجه به خدمات، نوشیدنی ها و غذا هایی که ارائه می دهند می توان ترکیبی از کافه ها و رستوران ها دانست. به این ترتیب که منوی کافه رستوران ها متشکل از بخشی از آیتم های رستوران و بخشی از آیتم های کافه ها است. به طور مثال، هم برخی از غذا های ایرانی، کباب های پر طرفدار و برخی از فست فود های پر طرفدار در منو حضور دارند، و هم برخی نوشیدنی های سرد و گرم پر طرفدار کافه ها مثل انواع نوشیدنی های بر پایه قهوه و… .

کافه رستوران ها هم با این هدف به وجود آمده اند که محیطی را فراهم کنند که هم کافه دوستان را راضی نگه دارد و هم رستوران گرد ها را. داستان تجهیزات کافه رستوران ها با کافه ها متفاوت است، زیرا در مورد کافه ها و رستوران ها، آن ها تنها به محدوده خیلی مشخص و محدودی از تحهیزات یک دیگر نیازمند هستند اما در مورد کافه رستوران ها قضیه متفاوت است و هر کافه رستوران هم به خریر تجهیزات کافه مثل لوازم و ابزار باریستا نیاز دارد و هم به خرید لوازم آشپزخانه رستوران و سایر تجهیزات آن. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صفر تا صد راه اندازی کافه رستوران با مجموعه فیدار سورن همراه باشید. خرید لوازم آشپزخانه رستوران.

خرید لوازم آشپزخانه رستوران

خرید لوازم آشپزخانه رستوران

خرید لوازم آشپزخانه رستوران

احتمالا شما که قصد راه اندازی رستوران و خرید لوازم آشپزخانه رستوران را دارید، این را بدانید که رستوران ها معمولا یا شاید بشود گفت حتما، دارای آشپزخانه های صنعتی هستند که نیاز به تجهیزات رستوران صنعتی دارد، زیرا کار رستوران ها با آشپزخانه های ساده، کوچک و غیر مجهز راه نمیفتد. آشپزخانه صنعتی رستوران ها با توجه به شکل و شمایل و هدفی که دارد، حتما باید دارای تجهیزات کاملی باشد تا به بهترین شکل سفارشات و خواسته های مشتری را فراهم کند و رضایت او را جلب کند. آشپزخانه صنعتی خود به 5 قسمت مختلف تقسیم می شود که در قسمت پایین آن ها را می بینیم.

1-بخش اول که مهم ترین و مشهور ترین بخشی است که شما در هنگام خرید لوازم آشپزخانه رستوران با آن سرو کار دارید، بخش مربوط به پخت و پز غذا و آشپزی است. از تجهیزات این بخش هم می توان به اجاق گاز ها، فرها، دیگ ها و قابلمه ها، ماهی تابه ها و سایر وسایل مربوط به پخت و پز اشاره کرد.

2- یخچال ها و محل های نگهداری مواد اولیه: مواد غذایی که تهیه می شوند با توجه شرایط خاص نگهداری ای که دارند، نیاز به جا و مکانی دارند که در آن نگهداری شوند تا سالم و تازه بمانند و در صورت لزوم مورد استفاده قرار بگیرند. از مهم ترین وسایل و تجهیزات این بخش که در زمان خرید لوازم آشپزخانه رستوران باید مورد توجه قرار بگیرند، می توان به یخچال مواد غذایی، یخچال نوشیدنی ها، انواع سبد و نگهدارنده های مواد خوراکی و… اشاره کرد. خرید لوازم آشپزخانه رستوران.

3- قسمت مربوط به تهیه و آماده سازی مواد اولیه برای طبخ: این بخش از کار مرحله ای است که در آن مواد اولیه تمیز، خرد، ترکیب و در کل آماده برای طبخ میشوند. از با اهمیت ترین وسایل این بخش هم می توان انواع چاقو ها، انواع ملاقه ها، دستگاه های همزن، دستگاه های غذا ساز و ترکیب کننده، چرخ گوشت صنعتی و… را نام برد.

4- بخش شست و شوی ظروف: شما هر چه قدر هم که دیگ ها، ظروف میل غذا، ماهی تابه ها و در کل ظرف و ظروف بخرید، باز هم تعداد محدودی از آن ها را خواهید داشت و به بخشی نیازمند خواهید بود که به صورت متداول این ظروف را شست و شو و آماده استفاده مجدد کند. از تحهیزات این بخش هم می توان به سینک ظرفشویی، دستگاه ظرف شور، فرچه ها و اسکاچ های مختلف، شیرآلات بهداشتی و… اشاره کرد.

5- آخرین بخش هم که در زمان خرید لوازم آشپزخانه رستوران حائز اهمیت است مرتبط به سفارش گیری و سرویس دهی به مشتریان، می باشد. این بخش پس از طبخ و آماده شدن غذا بخشی بسیار مهم  از کار است. از تجهیزات این بخش هم قاشق ها، چنگال ها، انواع بشقاب ها، دیس ها، چرخ های حمل غذا، سینی ها و… می باشند.

خرید لوازم آشپزخانه رستوران

خرید لوازم آشپزخانه رستوران

قیمت لوازم آشپزخانه رستوران

در صورتی که قصد راه اندازی و خرید لوازم آشپزخانه رستوران را دارید، باید دنبال مرکزی بگردید که تجهیزات رستوران با بالاترین و بهترین کیفیت را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه دهد. یکی از این مراکز معتبر که هم اجناس با کیفیت را ارائه میدهد، هم قیمت هایش مناسب است و شما می توانید برای خرید لوازم آشپزخانه رستوران از آنجا اقدام کنید، فروشگاه فیدار سورن می باشد. یکی از بهترین مرکز فروش تجهیزات رستوران در تهران مجموعه فیدار سورن می باشد که تمامی تجهیزات را بدون واسطه و با مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار می دهد.

1 دیدگاه در “خرید لوازم آشپزخانه رستوران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *