خدمات

انواع فر پیتزا

انواع فر پیتزا | تجهیزات پخت پیتزا

خرید انواع فر پیتزا از موضوعات مهمی است که همه کسانی که صاحب رستوران یا فست فست فود هستند، و یا قصد راه اندازی فست فود را دارند، با آن مواجه هستند. پیتزا از محبوب ترین انواع فست فود ها و حتی غذا ها در سراسر جهان است. این نوع فست فود که خواستگاه اصلی آن به شهر ناپل ایتالیا برمی گردد، در میان تمامی جوامع و مردم کشور های مختلف از محبوبیت فراوانی برخوردار است. به همین سبب هم پخت پیتزا و سرو آن برای مشتریان از کسب و کار های نسبتا پر رونق محسوب می گردد و به همین دلیل هم سالیانه افراد بسیاری به این صنعت روی می آوردند. در صورتی که قصد راه اندازی فست فودی، رستوران یا هر جایی که قرار است در آن پیتزا سرو شود را دارید، ادامه مقاله انواع فر پیتزای تجهیزات آشپزخانه صنعتی فیدار سورن را از دست ندهید.

انواع فر پیتزا

هر کس که قصد راه اندازی فست فود یا هر جایی که در منوی آن پیتزا قرار دارد، را داشته باشد، به تجهیزات پخت پیتزا احتیاج خواهد داشت که پیتزا را پس از آماده سازی موارد اولیه و چینش آن ها بر روی خمیر، بپزد. زیرا قرار نیست که پیتزا و مواد اولیه، خام خام تحویل مشتری شوند. به همین سبب هم افراد به این نیاز دارند که انواع فر پیتزا را تهیه کنند تا پس از آماده سازی مواد اولیه، آنها را داخل فر قرار دهند تا پخته و آماده ارائه به مشتریان شود. به همین منظور، آشنایی با انواع فر پیتزا که برخی از آن ها را در قسمت پایین آورده ایم، اوجب واحبات است.

کسب اطلاعات بیشتر: انتخاب فر پیتزا مناسب

تنور پیتزا یا فر پیتزا آجری

انواع فر پیتزا | تجهیزات پخت پیتزا

انواع فر پیتزا | تجهیزات پخت پیتزا

یکی از انواع فر پیتزا که برای رستوران ها و فست فودی ها قابل استفاده است، فر پیزا آجری یا تنور پیتزا می باشد. نحوه کار این فر که به آن تنور پیتزا هم گفته می شود، به این شکل است که حرارت مورد نیاز برای پخت را از طریق هیزم و آتش تامین می کند. نحوه قرار گیری پیتزا در آن هم به این ترتیب است که پس از قراز دادن مواد اولیه بر روی خمیر پیتزا، با استفاده از پارویی و بدون نیاز به هیچ گونه ظرف و قالبی، مستقیما آن را بر روی کف فر قرار می دهند تا پخته شود و پس از پخته شدن هم به مجددا به وسیله پارو آن را از تنور خارج می کنند. این فر به این دلیل که در آن پخت با حرارت آتش و سوخت هیزم صورت می گیرد، میان مشتریان بسیار پر طرفدار است و به پیتزای اصیل ناپلی نزدیک تر است.

البته این نوع فرهای پیتزا، نوع دیگری هم دارند که با استفاده از گاز طبیعی کار میکند و به آن تنور پیتزا یا فر پیتزای آجری گازی می گویند که ساختاری آجری دارد و با استفاده از مشعل ها و…. حرارت را به سطوح بالا و پایین پیتزا رسانده، و پیتزا را آماده سرو می کند. البته شکل کلی کار آن یعنی نحوه گذاشتن، پخت و خارج شدن پیتزا از آن به مانند به همان تنور ذغالی است.

فر پیتزا ریلی

انواع فر پیتزا | تجهیزات پخت پیتزا

انواع فر پیتزا | تجهیزات پخت پیتزا

از پر کاربردترین انواع فر پیتزا که اگر نگوویم در همه فست فودی ها مورد استفاده قرار میگیرد، می شود گفت در اغلب فست فودی ها و رستوران ها با آن مواجه هستیم، فر پیتزای ریلی است. این نوع فر ها کاربرد بسیار زیادی دارند و نه تنها برای پخت پیتزا کاربرد دارند بلکه برای پخت انواع لازانیا، سیب زمینی و… هم مورد استفاده قرار می گیرند. فر های پیتزای ریلی که به آن ها فر پیتزای تونلی هم گفته می شود، در سایز و اندازه های مختلف در بازار موجود هستند که گردش ریل آن ها هم به وسیله دو موتور در پایین و بغل فر صورت می گیرد.

گرمای لازم برای پخت در فر پیتزای ریلی هم، به کمک فن به سطح پیتزا می رسد. با حرکت آرامی که ریل دارد و با گرمایی که توسط فن تامین می شود، سطح پیتزا، لازانیا یا از این قبلی غذای هایی که در داخل فر قرار گرفته است به بهترین شکل، و به صورت یکنواخت می پزد و آماده ارائه به مشتری می شود. اجزا و قسمت های مختلف ریل فر پیتزای ریلی از استیل های مرغوب ساخته شده است و این فر ظرفیت ایجاد حرارت تا 55000 کیلو وات و 450 درجه سانتی گراد را دارا می باشد.

کسب اطلاعات بیشتر: لوازم صنعتی فست فود

فر پیتزا صندوقی

از دیگر انواع فر پیتزا که کاربرد نسبتا گسترده ای در انواع کسب و کار های غذایی ای که پیتزا سرو می کنند دارد، فر پیتزا صندوقی می باشد. فر صندوقی که گرمایش آن به وسیله المنت تامین می شود.  دارای محفظه های مختلفی که در سایز های متفاوتی هستند، می باشد. بدنه این نوع از فر ها به مانند فر پیتزای ریلی، از استیل مرغوب یا پروفیل های فولادی است تا در مقابل گرما مقاوم باشند. فر های صندوقی  مجهز به نمایشگری هستند که دمای داخل فر را نشان می دهد. این فر ها نسبت به سایر انواع فر های پیتزا، قیمت مناسب تری دارند و برای کسانی که قصد راه اندازی فست فود با قیمت کم را دارند، مناسب تر هستند.

قیمت تنور پیتزا

انواع فر پیتزا | تجهیزات پخت پیتزا

انواع فر پیتزا | تجهیزات پخت پیتزا

قیمت انواع فر پیتزا اعم از تنور پیتزا، فر صندوقی، فر ریلی پیتزا و… بسته به عوامل متعددی است و این گونه نیست که ما در اینجا قمیتی را مشخص کنیم و بگوییم که، بله این قیمت انواع فر پیتزا است. در وهله اول قیمت انواع فر های پیتزا با هم متفاوت ، در وهله دوم قیمت هر نوع فر پیتزا بسته به سایز، ابعاد و ویژگی هایی فر پیتزایی است که شما قصد دارید آن را تهیه کنید. در وهله سوم پس از آنکه فر با نوع، سایز، اندازه و ویژگی های مورد نظرتان را پیدا کردید باید به سراغ انتخاب برند بروید، در وهله آخر هم باید جایی را که شما قصد تهیه فر مورد نظرتان از آنجا را دارید، مشخص کنید، زیرا قیمت محصولات مراکز مختلف فروش تجهیزات راه اندازی فست فود، با یکدیگر تفاوت دارد.

خرید فر پیتزا

در نهایت پس از این که انواع فر پیتزا را شناختید، یکی را با توجه به سایز، ویژگی های مورد نیازتان و برند دلخواه و مناسب انتخاب کردید، نوبت به آن می رسد که به جایی مراجعه کنید و فر پیتزای دلخواه تان را از آنجا بخرید. یکی از مراکز معتبر فروش انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی، تجهیزات فست فود، تجهیزات رستوران و همین انواع فر پیتزا، که شما می توانید لوازم و تجهیزات مورد نظرتان را با بالاترین کیفیت، از آنجا تهیه کنید، فروشگاه اینترنتی فیدار سورن می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *