خدمات

انتخاب فر پیتزا مناسب

انتخاب فر پیتزا مناسب

با انتخاب فر پیتزا مناسب در خدمت شما هستیم. اگر قصد راه اندازی فست فود را دارید و اطلاعاتی در مورد مهم ترین تجهیزات فست فود ندارید، پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید تا شما در انتخاب فر پیتزا مناسب یاری کنیم. برای هر پیتزا فروشی بدون فکر کردن مشخص است که فر پیتزا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در واقع مهم ترین وسیله در خط پخت پیتزا انتخاب فر پیتزا مناسب می باشد. اما دانستن این نکته مهم است که یک فر پیتزا مناسب به عوامل گوناگونی بستگی دارد. چند عامل مهم را باید از قبل از تصمیم گیری بررسی کنید. با مجموعه تجهیزات آشپزخانه صنعتی فیدار سورن همراه باشید.

انتخاب فر پیتزا مناسب

در حالت کلی چهار نوع فر وجود دارد که پیتزا در آن پخت می شود.

  • فر پیتزا تنوری (فر پیتزا گردان)
  • فر پیتزا صندوقی (فر پیتزا سنگی و یا فر پیتزا ایتالیایی)
  • فر پیتزا ریلی (فر پیتزا آمریکایی)
  • فر پخت ترکبی ( فر کامبی)

حال برای انتخاب فر پیتزا مناسب می بایست به برخی از سوالات پاسخ دهید تا بتوان بهترین نوع فر را برای شما انتخاب کرد. در وهله اول باید بدانید چقدر پیتزا پخت می کنید؟ چقدر فضا برای قرار دادن فر دارید؟ چه نوع پیتزایی می خواهید بپزید؟ و چقدر پول می خواهید خرج کنید؟ در این مقاله به برخی از ویژگی های انواع فرهای نام برده شده اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

انتخاب فر پیتزا مناسب

انتخاب فر پیتزا مناسب

فر پیتزا گازی یا فر پیتزا برقی؟

به هنگام انتخاب فر پیتزا مناسب برقی و یا گازی بودن فر پیتزا را در نظر داشته باشید. فر ریلی، فر صندوقی و فر کامبی رشنال در مدل های گازی و برقی وجود دارند. اگرچه اختلاف جزئی میان فر پیتزا گازی و برقی وجود دارد ولی کار کردن با فر پیتزا گازی برای پخت حجم بالایی از پیتزا مناسب است. در صورتی که از فر پیتزا گازی استفاده کنید خمیر پیتزای شما تردتر می بشود و سطح پیتزا به صورت یکنواخت پخته می شود.

انتخاب هریک از فرها به به شرایط آشپزخانه صنعتی شما وابسته است. در صورتی که در آشپزخانه صنعتی خود به گاز شهری و یا پروپان مایع دسترسی ندارید، استفاده از فر پیتزا برقی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. فست فودهای سیار عموما از فر پیتزا برقی استفاده می کنند. انتخاب فر پیتزا مناسب.

چقدر می خواهید پیتزا پخت کنید؟

اگر پخت شما کم است، فر رشنال xs را به شما پیشنهاد می کنیم. این فر اندکی از ماکروفر بزرگتر است و فضای کمی را اشغال می کند. در مدل های متنوع فر رشنال، عموما بین 6 تا 20 طبقه در داخل هر دستگاه قرار دارد که درون هر طبقه یک یا دو پیتزا با قطر 30 سانتی متر می توانید قرار دهید. فر کامبی رشنال، پنج تا شش دقیقه زمان برای پخت یک فر نیاز دارد. این زمان با توجه به دمای پخت و تعداد پیتزای درون فر می تواند متغیر باشد. اگر چه مقداری از حرارت با باز کردن درب فر و در آوردن پیتزا از بین می رود اما عموما فر رشنال به گونه ای طراحی شده است که با این اثر مقابله کند و دمای از دست رفته خود را بازیابد.

اگر پخت پیتزای شما در حد متوسط است فر پیتزای صندوقی به شما پیشنهاد می شود که به طور معمول 8 تا 10 پیتزا با قطر 35 سانتی متر را می تواند در 3 الی 4 دقیقه بپزد. یکی از راه های افزایش سرعت پخت پیتزا با دستگاه فر صندوقی افزایش تعداد طبقات این فر می باشد. می توان دو یا سه طبقه فر صندوقی را بر روی یکدیگر قرار داد. انتخاب فر پیتزا مناسب.

فر پیتزا تنوری و فر پیتزا صندوقی از دو جهت مشابه یکدیگر هستند فضای پخت آن ها محدود است و زمان پخت طولانی تر می شود. فر پیتزا تنوری تنها دارای یک پات فرم پخت و پز است و از لحاظ اندازه از فر صندوقی بزرگ تر است. اما فر صندوقی قابلیت قرار دادن 5 یا 6 دستگاه بر روی یکدیگر را دارد. در حالت کلی می توان گفت فر پیتزا تنوری قابلیت پخت 10 تا 12 پیتزا را به صورت همزمان دارد. بنابراین هنگام انتخاب فر پیتزا مناسب این مورد را در نظر داشته باشید.

اگر پخت شما زیاد است فر پیتزا ریلی مناسب ترین گزینه برای شما می باشد. پس از قرار دادن پیتزاها روی ریل های فر ریلی با دادن زمان و سرعت مناسب بقیه کار را دستگاه انجام می دهد. کل زمان پخت پیتزا توسط فر پیتزا ریلی حدود 4 الی 5 دقیقه می باشد.

فضای آشپزخانه شما

در صورتی که فضای آشپزخانه شما کم است می توانید از فر کامبی رشنال استفاده کنید. فر رشنال xs رد حدود 15 تا 60 فوت مکعب فضا اشغال می کند و این گزینه برای رستوران هایی که با کمبود فضا مواجه هستند بهترین انتخاب است. در برخی از آشپزخانه های صنعتی که فضای کم عرض و با ارتفاع زیاد دارند فضای کف بسیار ارزشمند است تا وسایل دیگر نیز قرار بگیرند.

چقدر می خواهید هزینه کنید؟

انتخاب فر پیتزا مناسب

انتخاب فر پیتزا مناسب

عموما مهم ترین گزینه هنگام انتخاب فر پیتزا مناسب قیمت آن می باشد. فر پخت ترکیبی رشنال نسبت به دیگر فرها قیمت مقرون به صرفه تری دارد. نگهداری و تعمیر فر کامبی رشنال نسبتا ساده و ارزان می باشد. شما می توانید با تمیز کردن روزانه داخل و مکش فن از هزینه های تعمیر فر کامبی بکاهید. این عامل باعث یک قدم بزرگ برای پیتزا فروشی هایی است که با کمبود بودجه مواجه اند.

فر پیتزا ریلی قیمت متوسطی دارد با اینحال به دلیل اینکه بیشتر قطعات فر پیتزا ریلی متحرک است امکان شکستن آن وجود دارد و می بایست بیش از بقیه فرها مراقب آن ها بود.

فرهای پیتزا تنوری به طور کلی گرانترین فرها محسوب می شود که برای نصب نیاز به یک فرد متخصص دارند. از فر پیتزا تنوری بیشتر در فست فودها و پیتزافروشی های بزرگ استفاده می شود.

1 دیدگاه در “انتخاب فر پیتزا مناسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *