خدمات

راه اندازی رستوران

راه اندازی رستوران

این روزها بسیاری از افراد به دنبال راه اندازی رستوران هستند اما مراحل آن را نمی دانند و یا اینکه اطلاعاتی در مورد این شغل پردردسر و پرسود ندارند. گروه سورن کیچن در زمینه تجهیز و راه اندازی رستوران در کنار شماست تا با دریافت مشاوره راه اندازی رستوران از صفر تا صد آن را بدون دردسر طی کنید. در ادامه به صورت کلی برخی از مراحل راه اندازی رستوران و تجهیزات رستورانی که نیاز است در ابتدای کار ان ها را تهیه کنید برای شما شرح می دهیم. با سورن کیچن همراه باشید.

تاسیس و راه اندازی یک رستوران جدید بسیار هیجان انگیز است چرا که با وجود طاقت فرسا بودن آن روزانه با افراد جدیدی در ارتباط هستید و می توانید در شادی های کسانی که به رستوران شما مراجعه می کنند سهیم باشید. تحقیقات نشان می دهد یک چهارم رستوران ها در همان سال اول بسته می شوند. اما ایراد از چیست؟ مدیریت نادرست و نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه می تواند سبب از بین رفتن سرمایه و در نتیجه بسته شدن رستوران شود.

مراحل راه اندازی رستوران

در این بخش یک جک لیست کلی از مراحل راه اندازی رستوران برای شما بیان می کنیم. در شغل رستوران داری با یک برنامه ریزی مشخص و هوشمندانه و اجرای زیبا می توانید به آنچه که می خواهید سریعا دست پیدا کنید.

صنعت غذا و نوشیدنی یکی از پررونق ترین و پرسودترین صنایع به خصوص در شهرهای بزرگی مانند تهران است. گاها 60 تا 70 درصد درآمد از رستوران سود تلقی می شود و همین سودآوری بسیاری از افراد را در این زمینه وسوسه کرده است.

اما در عین حال باید این صنعت را جزو حساس ترین و سخت ترین مشاغل نیز به حساب آورد، بدلیل اینکه هر سرمایه گذاری، جهت حفظ سرمایه و سودآوری در رستوران نیاز به یک برنامه ریزی دقیق در بخش بسیار مهم را دارد و مهم تر اینکه ایجاد هماهنگی در این برنامه ریزی ها تنها از عهده یک مدیر و راه انداز، که علاوه بر تجربه، علم این کار را نیز داشته باشد برمی آید.

مراحل راه اندازی رستوران

مراحل راه اندازی رستوران

تصور اشتباه بسیاری از افراد که نسبت به رستوران داری اطلاعاتی ندارند، این است که راه اندازی رستوران کار راحتی می باشد، اما در واقع جزئیات بسیاری را شامل می شود، رعایت و برنامه ریزی این جزئیات ارتباط مستقیمی با برد یا باخت آن رستوران و حفظ شدن سرمایه ی سرمایه گذار خواهد داشت.

در بازار رقابت امروز، که شاهد افتتاح ده ها رستوران در سطح کشور در هرروزهستیم، رعایت این نکات و جزئیات بسیار حائز اهمیت بوده و در واقع یک برگ برنده محسوب می شود و کمک بزرگی در موفقیت و سودآوری آن مجموعه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: راه اندازی رستوران بیرون بر

صفر تا صد راه اندازی رستوران در تهران

صفر تا صد راه اندازی رستوران در تهران را در ادامه مشاهده می کنید برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

انتخاب ملک برای راه اندازی رستوران

مهم ترین و اولین گام برای راه اندازی یک کسب و کار ابتدا مشخص کردن مکان آن می باشد. مناطق مختلف را مورد بررسی قرار دهید سپس مشخص کنید که چه نوع رستورانی را با توجه به بودجه و در کدان منطقه میخواهید احداث کنید. احداث یک رستوران جدید در نزدیکی یک رستوران معروف شاید کار چندان درستی نباشد مگر اینکه بخواهید از همان ابتدا به رقابت بپردازید که هزینه زیادی را برای تبلیغات بایستی پرد اخت کنید.

یکی از بزرگترین عوامل شکست رستوران ها در همان ابتدای کار این است که اجاره بهای غیر متعارفی را می بایست پرداخت کنند. به همین دلیل پیش از شروع کار با یک مشاور راه انداز رستوران مشورت کنید تا در این امر شکستی را تجربه نکنید. برای دریافت اطلاعات دقیقی در مورد هزینه راه اندازی رستوران کلیک کنید.

طراحی دکوراسیون  داخلی رستوران

طراحی و دکوراسیون در هر رستوران، یکی از کلیدی ترین و مهمم ترین نکات حایز اهمیت است. ایجاد یک طرح خوب در معماری رستوران، در قدم اول به جذب میهمان و در قدم های بعدی به آسایش و رفاه میهمان بسیار کمک می کند و اگر این مبحث به صورت علمی و با یک تیم مجرب دنبال گردد نه تنها باعث منحصر به فرد شدن رستوران شما، بلکه باعث وفاداری بیشتر میهمان نیز می گردد.

اکنون با وجود این حجم وسیع رستوران بخصوص در شهرهای بزرگ و با سطح رقابت پیش آمده بین رستورانها این نکته بسیار مهم است که میهمان نه تنها به دنبال کیفیت است بلکه بدنبال مرغوبیت میباشد در انتخاب نوع طراحی و دکوراسیون نباید به شکلی فضاسازی شود که میهمان با چند بار آمدن به این رستوران، فضا برایش تکراری گردد.

صفر تا صد راه اندازی رستوران در تهران

صفر تا صد راه اندازی رستوران در تهران

طراحی منو رستوران

طراحی یک منو جذاب با غذاهای پرطرفدار می تواند در سودآوری شما نقش مهمی داشته باشد. شاید در نگاه اول مشتری به دلیل داشتن دکوراسیون خوب جذب رستوران شما شود اما این منو و طعم غذا می باشد که آن مشتری را تبدیل به یک مشتری دائمی می کند. غذاها بایستی به گونه ای انتخاب شوند که قیمت های متنوعی داشته باشند. همچنین با کارشناسی دقیق قیمت های مناسبی را برای هر غذا تعیین کنید تا در همان ابتدای کار مجبور به تغییر قیمت نشوید. برای طراحی منو رستوران می توانید رو ی لینک کلیک کنید و اطلاعات کاملی را دریافت کنید.

اکنون با وجود این حجم وسیع رستوران بخصوص در شهرهای بزرگ و با سطح رقابت پیش آمده بین رستورانها این نکته بسیار مهم است که میهمان نه تنها به دنبال کیفیت است بلکه بدنبال مرغوبیت میباشد در انتخاب نوع طراحی و دکوراسیون نباید به شکلی فضاسازی شود که میهمان با چند بار آمدن به این رستوران، فضا برایش تکراری گردد.

بیشتر بخوانید: هزینه های راه اندازی کافه رستوران

دریافت مجوزهای لازم برای راه اندازی رستوران

شروع هر کسب و کاری نیازمند برخی از مجوزها می باشد که از اتحادیه مربوطه می بایست آن را دریافت کنید. اخذ مجوز راه اندازی رستوران هفته ها یا حتی ممکن است ماه ها طول بکشد پس به محض اینکه از راه اندازی رستوران اطمینان حاصل کردید ابتدا به دنبال مجوزهای لازم آن باشید.

استخدام کارکنان

با وجود اینکه تعداد کارکنان بیشتر باشد کار شما سریعتر پیش می رود اما در همان روزهای ابتایی انتظار شلوغی نداشته باشید در عین حال دیدن کارمند بیکار در فضای رستوران برای مشتری جالب توجه نمی باشد. در فکر استخدام تعداد مشخصی کارمند باشید و در صورت نیاز به تعداد کارمندان در ماه های بعدی اضافه کنید.

خرید تجهیزات رستوران

مهم ترین بخش از راه اندازی رستوران خرید تجهیزات رستوران می باشد. لوازم زیادی را برای راه اندازی نیاز دارید که می توانید در بخش لیست تجهیزات رستوران آن را مشاهده کنید. اما این تجهیزات با توجه به کاربری رستوران و منو شما خریداری می شود بنابراین ممکن است همه ی آن ها لازم نباشد. پیش از خرید بهترین راه دریافت مشاوره از یک شرکت فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی می باشد تا بتوانید بهترین وسیله ها را با مناسب ترین قیمت تهیه کنید.

صفر تا صد راه اندازی رستوران در تهران

صفر تا صد راه اندازی رستوران در تهران

چک لیست راه اندازی رستوران

  • تدوین سیاست های کلی
  • برآورد مالی و تخمین هزینه ها
  • انتخاب نام و لوگو رستوران
  • انتخاب مکان رستوران
  • استخدام پرسنل
  • خرید تجهیزات سخت افزای
  • انتخاب منو رستوران
  • خرید تجهیزات رستوران
  • بازاریابی و تبلیغات
  • کسب مجوزهای لازم رستوران

بیشتر بخوانید: روش های افزیش فروش رستوران

چک لیست راه اندازی رستوران

چک لیست راه اندازی رستوران

بهترین شرکت راه اندازی رستوران

بسیاری از سرمایه گذاران بر این تصورند که با سپردن امور راه اندازی به یک تیم حرفه ای و مجرب هزینه های خود را بالا میبرند و یا اینکه خودشان هم میتوانند از پس این کار دشوار بربیایند، اما باید گفت که نگاه تخصصی در راه اندازی رستوران مانند بیمه گذاری صحیح و اصولی میباشد، همانطور که وقتی شما یک خودرو ارزشمند خریداری می کنید و برای حفظ و مراقبت از آن، آنرا بیمه می کنید پس قطعا برای راه اندازی یک رستوران موفق هم، نیاز به یک بیمه گذاری صحیح میباشد.

شرکت های مختلفی در زمینه راه اندازی رستوران فعالیت می کنند یکی از بهترین شرکت ها در این زمینه که تجربه کاری چندین ساله آن را مورد اعتماد مردم قرار داده است شرکت سورن کیچن می باشد. شما عزیزان برای دریافت مشاوره راه اندازی رستوران در هر نقطه ای از تهران می توانید همین حالا با شماره 09122408711 تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

2 دیدگاه در “راه اندازی رستوران

  1. میناوند گفت:

    سلام وقت بخیر من می خواستم ی رستوران متوسط توی پایین شهر راه اندازی کنم ی براورد هزینه می خواستم بدونم حدودا چقدر سرمایه لازم داره. مغازه شو دارم فقط تجهیزاتشو باید بخرم

  2. سالاری گفت:

    سلام وقت بخیر بنده دو سال پیش با شرکت سورن کیچن قرداد بستم برای اشپزخانه صنعتی توی قیطریه بسیار عالی بود کارشون و هنوزم من هیج تغییری توی اشپزخونه رستورانم نداشتم رستوران سالار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *