خدمات

مشاوره راه اندازی رستوران و کترینگ

مشاوره راه اندازی رستوران و کترینگ

با مشاوره راه اندازی رستوران و کترینگ در خدمت شما هستیم. این روزها بر تعداد رستوران ها، کافه ها، کترینگ ها و حتی مجموعه های تهیه غذا روزانه اضافه می شود و البته برخی از آن ها گله مند هستند که درآمد آنچنانی ندارند. در پاسخ باید گفت خشت اول چون نهد معمار کج، تا ثریا می رود دیوار کج>. اگر برای راه اندازی مجموعه های اینچنینی از مشاوره راه اندازی رستوران و کترینگ کمک گرفته نشود ممکن است نتیجه ی درستی از کار دریافت نشود.

در این مقاله با شما هستیم تا به صورت خلاصه بخشی از موارد لازم جهت مشاوره راه اندازی رستوران و کترینگ را برای شما بازگو کنیم. در صورتی که فکر راه اندازی رستوران لوکس را در سر دارید و نیاز به مشاوره راه اندازی رستوران و کترینگ دارید می توانید با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید و از مشاوره تجهیزات آشپزخانه صنعتی فیدار سورن بهره مند شوید.

مشاور راه اندازی رستوران: 09122408711

مشاوره راه اندازی رستوران

مشاوره راه اندازی رستوران و کترینگ

مشاوره راه اندازی رستوران و کترینگ

تاسیس رستوران و کترینگ نیز مانند هر کار دیگر نیازمند علاقه و اشتیاق و به خصوص پشت کار می باشد. انواع غذاهایی که می توانید بر روی آن ها تمرکز کند شامل موارد زیر می باشد.

صبحانه، ناهار و عصرانه. تهیه غذاهای فست فودی، تارت، سالاد و دیگر غذاهایی که به عنوان میان وعده در طول روز سرو می شود. همچنین می توانید غذاهای مربوط به ادارات، جشن ها و یا مراسم ها را بر عهده بگیرید. کترینگ هایی که برای مراسم های عروسی ایجاد می شوند عموما منوی مفصلی از دسرها و فینگرفودها را در منو خود قرار می دهند.

از دیگر گزینه ها برای راه اندازی کافه رستوران یا راه اندازی کترینگ پخت کیک و کلوچه است. اگر به پخت کیک و انواع کلوچه علاقه دارید می توانید کترینگ تهیه دسر راه اندازی کنید. این انتخاب باعث می شود تعداد مشتریان شما محدود شود اما یک فروشگاه و یا کترینگ خاص خواهید داشت و همچنین به تعداد لوازم کمتری نیز برای راه اندازی نیاز دارید.

یک منو ایجاد کنید

در وهله اول از مشاوره راه اندازی رستوران و کترینگ می بایست یک منو از غذاهای مورد نیاز را تهیه کنید. بدین طریق می توانید تخمینی از میزان فضای مورد نیاز، وسایل لازم و درآمد حدودی را داشته باشید. در این مرحله سعی کنید منوی متنوعی ایجاد کنید و سلایق غذایی عامه مردم را در منو خود بگنجانید. در منوی خود از غذاهای ساده و در کنار آن از غذاهای تند و ادویه دار استفاده کنید.

غذاهای گیاهی و وگان برای افرادی که گوشت و محصولات حیوانی مصرف نمی کنند نیز باید در بخشی از منوی شما به چشم بخورد. همچنین منو را طوری تهیه کنید که پس از طبخ و پخت آن بربیایید. همچنین بتوانید مواد اولیه آن را تهیه کنید.

کسب اطلاعات بیشتر: خرید لوازم آشپزخانه رستوران

غذاهای خود را امتحان کنید

در بخش دوم از مشاوره راه اندازی رستوران و کترینگ توصیه می شود پس از اینکه مو غذای خود را تهیه کردید. غذاهای منو را به صورت امتحانی برای دوستان و آشنایان خود سرو کنید. از آن ها بخواهید به صورت کاملا صادقانه نظر خود را در مورد غذاها بدهند. همچنین سرویس دهی را نیز به صورت فرمالیته انجام دهید تا نظر مشتریان احتمالی را بدانید.

مشاوره راه اندازی رستوران و کترینگ

مشاوره راه اندازی رستوران و کترینگ

تهیه مکان و امکانات

در این مرحله باید فضایی را برای خرید و یا اجاره بیابید. مهم ترین نکته هنگام اجاره و یا خرید، بهداشت مکان مورد نظر است. بسیاری از جاها قوانین استفاده از آشپزخانه را ندارند. در این حالت می توانید از آشپزخانه های تجاری استفاده کنید. بسیاری از این آشپزخانه ها فضاهایی را در ساعاتی از روز اجاره می دهند.

اگر علاوه بر تهیه غذا قصد دارید مکانی را نیز برای سرو داشته باشید و پذیرای مشتریان خود در محل مورد نظر باشید، بدنبال مکانی باشید که دارای یک سالن جدا از آشپزخانه برای نشستن داشته باشید و در ادامه باید به دنبال تدارک میز و صندلی و لوازم و وسایل پذیرایی باشید.

آشپزخانه خود را آماده کنید

تجهیزات آشپزخانه صنعتی کاملا متفاوت با تجهیزاتی است که در آشپزخانه های خانگی خود می بینید. برای تهیه لوازم آشپزخانه صنعتی می بایست بخشی از بودجه خود را کنار بگذارید چرا که برخی از این لوازم از قیمت بالایی برخوردارند. خرید این تجهیزات رستوران بر اساس منو صورت می گیرد. اینجاست که به حضور مشاوره راه اندازی رستوران و کترینگ نیاز دارید چرا که هر آشپزخانه صنعتی لوازم مختلفی دارد که شاید شما به همه این لوازم نیازی نداشته باشید.

مطالعه بیشتر: تجهیزات رستوران سنتی

تجهیزات سرویس دهی را آماده کنید

ظرف و ظروف مورد نیاز را باید توجه به منو خود آماده کنید. ظروف مورد نیاز وابسته به نوع سرویس دهی شماست. اما حداقل به دیس ها و ظروف سرو غذا نیاز دارید. در این مرحله می توانید از ظروف مختلفی استفاده کنید که کاملا سلیقه ای است. همچنین حتما وسایل و تجهیزاتی را برای گرم و سرد نگهداشتن غذا مانند ظروف شعله دار و یا شعله های سوخت مایع داشته باشید.

پرسنل خود را استخدام کنید

خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی به شما کمک می کند تا بدانید به چند نفر در آشپزخانه خود نیاز دارید. این روزها تجهیزات صنعتی کار را ساده کرده است و هر وسیله به راحتی می تواند جایگزین چندین پرسنل باشد. همچنین در این مرحله از مشاوره راه اندازی رستوران و کترینگ می بایست یونیفرم پرسنیل سرویس دهی را نیز تعیین کنید و برای ارائه خدمات به پرسنل خود آموزش های لازم را ارائه دهید.

حتما مطالعه کنید: هزینه راه اندازی رستوران چقدر است؟

شرکت های راه اندازی رستوران

مشاوره راه اندازی رستوران و کترینگ

مشاوره راه اندازی رستوران و کترینگ

تا بدینجا به صورت کاملا خلاصه در مورد مشاوره راه اندازی رستوران و کترینگ به بحث و بررسی پرداختیم. بسیاری از افراد قبل از اینکه شروع به کار کنند در سایر رستوران ها و یا کترینگ ها به مدت کوتاهی کار می کنند، این کار به شما کمک می کند ببینید آیا واقعا کترینگ برای شما مناسب است یا خیر.

امروز نام کترینگ واژه چندان نا آشنایی نیست. در سفرهای هوایی یکی از اولویت های هر شرکت هواپیمایی به نحوه پذیرایی مناسب از مسافرین در حین پرواز بستگی دارد. تاریخچه کترینگ به ابتدای استفاده از هواپیماهای مسافربری باز می گردد. در کترینگ مسافران با توجه به نوع پرواز ( داخلی یا خارجی ) زمان پرواز و کلاس پروازی مورد پذیرایی میهمانداران قرار می گیرند.

کترینگ علاوه بر بخش پذیرایی به ارائه خدمات جنبی پروازی نظیر اهداء هدایا ، مجلات و روزنامه های منطقه ای و کشوری می پردازد. علاوه بر موارد گفته شده ، شیوه های خاصی برای عرضه ی خدمات با کیفیت و مطلوب و در عین حال کاملاً مطمئن و مطابق با استاندارد های ایکائو وجود دارد. جهت دریافت مشاوره و یا کسب اطلاعات می توانید با مشاورین فیدار سورن در ارتباط باشید.

راه اندازی انواع رستوران

راه اندازی رستوران شرکت ها: شرکت ها و سازمان های بزرگ به جای خرید روزانه غذا از کترینگ ها ترجیح می دهند درون سازمان یک آشپزخانه صنعتی داشته باشند. با نگاهی به شرکت های دولتی متوجه می شوید که اکثر شرکت های بزرگ دارای آشپزخانه صنعتی می باشند.

دسته دوم کارخانجاتی هستند که در بیرون از شهر می باشند و دسترسی به خدمات سرویس غذا ندارند. این کارخانه ها که عمدتا نیز بزرگ هستند به همین سبب برای کارکنان خود نیاز به یک سلف سرویس و غذاخوری دارند. مهم ترین دغدغه برای داشتن چنین فضایی طراحی مناسب و خرید تجهیزات به صرفه می باشد. برای این کار و دریافت مشاوره راه اندازی رستوران در کارخانجات و سازمان ها می توانید به مجموعه سورن کیچن مراجعه کنید و با شماره های درج شده تماس بگیرید.

4 دیدگاه در “مشاوره راه اندازی رستوران و کترینگ

  1. ااکبر عنبری 09124891349 همراه گفت:

    با سلام.
    راستش من یک محل را می شناسم که بتظر می رسد برای راه اندازی یک رستوران یا کترینگ مناسب باشد.
    آیا بتظر شما می توانم در این باره با شما مشورت کنم.
    البته من فقط محل را پیشنهاد می کنم.پذیرش و یا سرمایه گذاری با شما‌.
    نظرتان چیست؟

    1. z.kouroshi گفت:

      سلام دوست عزیز با شماره 09122408711 در خدمتتون هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *