خدمات

فر کامبی یا فر پخت ترکیبی چیست؟

فر کامبی یا فر پخت ترکیبی چیست؟

یکی از مدرن ترین تکونولوژی های پخت غذا فر کامبی یا فر پخت ترکیبی می باشد که در بازار تجهیزات اشپزخانه های صنعتی به فرهای کامبی استیمر معروف هستند. وسایلی که در آشپزخاه های صنعتی استفاده می شود در مقایسه با وسایلی که در اشپزخانه های خانگی مورد استفاده قرار می گیرند، با یکدیگر متفاوت است. به همین ترتیب فری که در آشپزخانه خودتان استفاده می کنید با فری که در رستوران ها استفاده می شود متفاوت خواهد بود.

در آشپزخانه های صنعتی به دلیل حجم بالای پخت از فر کامبی یا فر پخت ترکیبی استفاده می شود. هرچند که فر کامبی یا فر پخت ترکیبی در ابعاد متفاوتی موجود است، اما برای خانه و به ویژه آشپزخانه های کوچک مورد مناسبی نیست. در ادامه ی مقاله در مورد فر کامبی یا فر پخت ترکیبی و تفاوت آن با فرهای معمولی به بحث و بررسی خواهیم پرداخت. با تجهیزات آشپزخانه صنعتی فیدار سورن همراه باشید.

جهت دریافت مشاوره خرید با شماره 09122408711 تماس حاصل نمایید.

فر کامبی یا فر پخت ترکیبی چیست؟

فر پخت ترکیبی یکی از مدرن ترین روش های پخت مدرن در دنیا محسوب می شود. در فر کامبی یا فر پخت ترکیبی این امکان را دارید که غذاهای مختلف را به صورت همزمان تهیه کنید بدون اینکه بو یا مزه غذاها با یکدیگر ادغام شود. در واقع فر کامبی یا فر پخت ترکیبی جایگزین مناسبی برای چندین فر و یا مایکروویو می باشد.

فر کامبی یا فر پخت ترکیبی توانایی پخت به سه شیوه زیر را به صورت همزمان دارد:

  • کانوکشن یا پردش هوای داغ
  • بخار
  • ترکیب بخار و هوای داغ

از کانوکشن یا گردش هوایی داغ می توانید در پخت انواع غذا از جمله پخت نان و کبابی شدن گوشت استفاده کنید. از بخار در پخت محصولات پروتئینی، ماهی و دم کردن برنج یا پخت سبزیجات با بخار می توان بهره گرفت که باعث می شود پختی بسیار عالی همراه با حفظ بافت مواد غذایی داشته باشید. و در استفاده از پخت ترکیبی بخار و کانوکش هر دو باعث طبخ غذا می شوند. در واقع استفاده از فر کامبی یا فر پخت ترکیبی می تواند کارکرد اجاق گاز و بخارپز را به صورت همزمان برای شما داشته باشد. همچنین زمانی که دمای آن را پایین تنظیم کنیم می تواند نقش ضدعفونی کننده و زودپز را نیز داشته باشد.

فر کامبی یا فر پخت ترکیبی چیست؟

فر کامبی یا فر پخت ترکیبی چیست؟

مزایای فر کامبی یا فر پخت ترکیبی

شاید در نگاه اول خرید فر کامبی یا فر پخت ترکیبی به سرمایه زیادی نیاز داشته باشد اما قابلیت های فر پخت ترکیبی و راندمان آن سبب می شود زمانی که حجم کاری شما بالاست، پاسخگونی نیازهای مشتری باشید. در نتیجه خرید این فر یک سرمایه گذاری طولانی مدت برای شما محسوب می شود.

از مزایای منحصر به فرد این فر می توان به این مورد اشاره کرد که این دستگاه به تنهایی می تواند عملکردهای چندین دستگاه را به صورت همزمان داشته باشد. با خرید این فر دیگر نیازی به بخارپز ندارید و می توانید در درجه حرارت های مختلف غذاهای خود را طبخ کنید.

پخت گوشت با این فر بهترین شیوه پخت محسوب می شود چرا که می تواند انواع گوشت را در درجه حرارت های مختلف برای شما طبخ کند.

فر کامبی یا فر پخت ترکیبی دارای تعداد طبقات مختلفی است که این امکان را به شما می دهد در هر طبقه غذاهای مختلفی را طبخ کنید بدون اینکه بوی غذاها با یکدیگر ترکیب شود.

این نو فرها مجهز به کنترل هوشمند پخت می باشند و می توانید حتی دستور کار پخت غذاهای خاصی را در آن ذخیره کنید.

در فر کامبی یا فر پخت ترکیبی می توان ارزش غذایی و ویتامین ها و ریز مغذی های غذا را حفظ کرد.

مواردی که قبل از خرید فر کامبی باید در نظر داشته باشید:

این نوع فرها عمومت جزو تجهیزات رستوران می باشد. پیش از اینکه اقدام به خرید فر کامبی یا پخت ترکیبی کنید در ابتدا باید بدانید نیازهای سرآشپز شما و منو غذاهای شما چیست. همچنین باید برای نصب دستگاه تاسیسات مورد نیاز مانند برق، گاز، آب را تامین کنید. دستگاه فر کامبی به هنگام نصب نیاز به لوله کشی آب شهری برای شستشوی اتوماتیک و نیز خروجی فاضلاب دارد.

برخی از ویژگی های فر کامبی یا پخت ترکیبی

برنامه ریزی برای پخت: با استفاده از فر کامبی می توان هر نوع غذایی را با توجه به ذائقه خودتان برنامه ریزی کنید. بدین صورت که در هر طبقه ای با توجه به نوع غذا می توانید دستور پخت جداگانه ای را وارد کنید. همچنین می توانید روش پخت را به حافظه دستگاه بسپارید و در آن ذخیره کنید.

سیستم تاپ پنل ورودی و اسکرول فر کامبی: با استفاده از سیستم تاچ کافیست تنها برنامه غذایی خود را از منو تعیین کنید و مواد غذایی را در طبقه مورد نظر قرار دهید. از طریق کنترل پنلی که در اختیار دارید می توانید از منویی به منوی دیگر بروید و اطلاعات را وارد کنید.

فر های کامبی از نظر تولید بخار به سه دسته تقسیم می گردند
  • دستگاهایی که در آن ها آب در مخزنی با حرارت تبدیل به بخار می گردد (بویلر) و داخل محفظه تزریق می شود.
  • دستگاه هایی که بویلر نداشته و از طریق تزریق آب بر روی هیترها به تولید بخار می پردازند. این مدل دستگاه ها بیشتر در اروپا و آمریکا شمالی مورد استقبال عمومی قرار گرفته و هزینه های تعمیر و نگهداری کمتری دارند.
  • دستگاه های پیشرفته ای که از هردو روش تولید بخار به صورت همزمان استفاده می کنند. فر کامبی بروج در حال حاضر تنها بر پخت ترکیبی در دنیاست که از این تکنولوژی بهره می برد.
فر کامبی یا فر پخت ترکیبی چیست؟

فر کامبی یا فر پخت ترکیبی چیست؟

اندازه فرهای کامبی

انتخاب نوع و ابعاد فر کامبی به فضای آشپزخانه شما بستگی دارد. در حالت کلی فرهای کامبی به سه دسته تقسیم بندی می شوند.

سایز کوچک: یکی از پرمصرف ترین نوع فر کامبی محسوب می شوند و مخصوص کافی شاپ ها و فست فودها هستند. دارای شش ردیف برای قرار دادن شش سینی هستند. فر رشنال 6 طبقه و فر بروج 6 طبقه جزو سایزهای کوچک محسوب می شوند.

سایز متوسط: برای پخت سریع و با ظرفیت نسبتا متوسط می توانید از فر کامبی یا پخت ترکیبی با 10 سینی استفاده کنید. فر رشنال 10 طبقه و فر بروج 10 طبقه از این دسته هستند.

سایز بزرگ: زمانی که فضای داخلی مناسبی در آشپزخانه خود در اختیار داشته باشید می توانید برای پخت انبوه از فر کامبی سایز بزرگ استفاده کنید. این فر دارای 20 سینی می باشد که فر کامبی رشنال 20 طبقه و فر بروج 20 طبقه از این نوع هستند.

جهت خرید ابزارهای فر کامبی می توانید به مجموعه ابزارهای فیدار سورن مراجعه کنید.

نکاتی در باب تعمیر و نگهداری فر کامبی

  • تعمیر و سرویس منظم و دوره ای دستگاه در طولانی مدت به کاهش هزینه ها کمک می کند و در افزایش طول عمر دستگاه نیز موثر است.
    به صورت دوره ای لوله های تخلیه دستگاه را بررسی نمایید .
  • از باز بودن این مجاری اطمینان حاصل کنید.
  • در صورتی که این لوله ها توسط مواد غذایی مسدود شده باشند از تخلیه دستگاه جلوگیری می شود و باعث وارد آمدن خسارت به دستگاه می گردد.
    لولاهای درب دستگاه را مرتب روغن کاری نمایید.
  • آب مصرفی در سیستم میبایستی به طور مرتب فیلتر شود. به همین دلیل این فیلتر می بایستی بازدید و تعویض گردد.
  • در صورتی که این فیلتر تعویض نگردد باعث میشود رسوب و جرم سیستم را فرا گرفته و کارکرد فر کامبی را مورد تاثیر قرار دهد.
    هر 6-3 ماه یک مرتبه فیلترهای دستگاه را تعویض نمایید.
  • به دلیل اینکه آب در این دستگاه نقش اصلی دارد در صورتی که این فیلتر ها به موقع تعویض نگردد بر کیفیت و طعم غذا تاثیر بزرگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *