خدمات

کانتر گرم چیست

کانتر گرم چیست | انواع کانتر گرم | فیدار سورن

کانتر گرم چیست؟ کاربرد گرم کدام است و انواع کانتر گرم مورد استفاده برای رستوران ها چپیست؟ تمامی اینها ممکن است سوال بسیاری از افرادی که قصد راه اندازی کسب و کاری در حوزه غذا و خوراکی جات را دارند، باشد. دنیای لوازم و تجهیزات آشپزخانه های صنعتی و خانگی بسیار گسترده و بزرگ است، به خصوص دنیای آشپزخانه های صنعتی، زیرا آشپزخانه های صنعتی باید شامل وسایل و لوازم مختلف و متنوعی باشند تا تمامی نیاز های کارکنان و آشپزان یک کسب و کار حوزه خوراکی جات را به بهرتین شکل ممکن برطرف نمایند. یکی از این وسایل دنیای وسیع لوازم و تجهیزات آشپزخانه های صنعتی، کانتر گرم می باشد. برای آشنایی بیشتر با کانتر گرم و پاسخ دهی به سوالاتی مثل کانتر گرم چیست، در ادامه مقاله هم همراه لوازم آشپزخانه صنعتی فیدار سورن بمایند.

کانتر گرم چیست؟

کانتر گرم چیست | کاربرد کانتر گرم

کانتر گرم چیست | کاربرد کانتر گرم

در همین ابتدا به پاسخ سوال اصلی مان یعنی کانتر گرم چیست می پردازیم. یکی از مهم ترین مسائل در کسب و کار های حوزه خوراکی جات وغذا ها، گرم و تازه نگه داشتن غذای آماده شده تا سفارش مشتریان می باشد. صاحبان کسب و کار های مختلف حوزه خوراکی جات، برای گرم نگه داشتن فراورده ها و غذای تولیده و پخته شده شان، روش ها و ترفند های متنوعی را اجرا می کنند. برخی از کابینت ها و قفسه های دربسته اسفاده می کنند، برخی با حرارت مستقیم و روی شعله کم آن را نگه می دارند و… . اما هیچ کدام از روش های مذکور و غیر مذکور مناسب نگه داری مواد غذایی پخته شده نیستند، بهداشتی نمی باشند و همچنین ممکن است حتی به بافت، طعم و شکل غذا هم آسیب وارد شود. به همین سبب وسیله هایی به وجود آمده اند که به آن ها کانتر گرم می گویند. کانتر های گرم دستگاه ها و وسیله هایی از گروه تجهیزات آشپزخانه های صنعتی هستند که با استفاده از آن ها می توان غذا را گرم وتازه نگه داشت تا هر زمان که مشتری آن را سفارش داد بلافاصه غذا به صورت گرم و با بالاترین کیفت ممکن برای او حاضر شود.

کاربرد کانتر گرم

پس از آشنایی با پاسخ سوال کانتر گرم چیست بد نیست که کمی بیشتر با کاربرد های کانتر گرم آشنا شویم. کانتر های گرم بسته به شکل و شمایل مختلفی که دارند، کاربرد های متفاوتی را دارند این محصول جزو تجهیزات خط سلف سرویس می باشد. به عنوان نمونه برخی از کانتر های گرم برای یک حوزه خوراکی جات به خصوص طراحی شده اند و دیگری برای حوزه دیگری. برای بهتر جا افتادن این موضوع، به این فکر کنید که مثلا کانتر گرمی که در آن شیرینی جات، و در شیرینی فروشی ها قرار می گیرند با کانتر گرمی که در آن سیب زمینی های سرخ کرده و سوخاری جات قرار می گیرند، متفاوت است. برای آشنایی بهتر و بیشتر ما با کاربرد های کانتر گرم، که پس از دیدن جواب سوال کانتر گرم چیست، احتمالا ذهن تان را درگیر کرده باشد، برخی از آن ها را در قسمت پایینی آورده ایم.

  • سرعت بخشیدن به امر آماده سازی غذا ها.
  • گرم و تازه نگه داشتن شیرینی جات.
  • تسریع در امر چیدمان مواد غذایی آماده، در بشقاب مشتری.
  • نگهداری و قرار دادن فراورده های غذایی آماده یا نیمه آماده در آن، برای پذیرایی و سرو غذا به صورت سلف سرویس.
  • گرم کردن غذا و خوارکی جاتی که کمی حرارت و تازگی خود را از دسته داده اند.
  • گرم و تازه نگه داشتن انواع فست فود مثل پیتزا ها، سوخاری جات، ساندویچ ها و… .
  • گرم و تازه نگه داشتن برنج و انواع کباب و خورشت هایی که از آیتم های منوی رستوران های ایرانی هستند.

انواع کانتر گرم

کانتر گرم چیست | انواع کانتر گرم

کانتر گرم چیست | انواع کانتر گرم

همه ی وسایل و تجهیزات در دنیایی که ما در آن زندگی میکنیم، در انواع و اقسام متنوعی تولید می شوند تا نیاز های افراد را بهتر و سریع تر برطرف کنند. وسایل و تجهیزات آشپزخانه های صنعتی و به خصوص کانتر ها هم از این قاعده جهانی و دنسوی مستثنی نیستند و انواعی دارند تا بهتر بتوانند نیاز های کسب و کار های مختلف حوزه خوراکی جات را برطرف نمایند. درست است که پیش تر جواب سوال کانتر گرم چیست، داده شد و به طور مختصری به آن پرداخته شد، اما این کانتر که خود هم انواعی دارد، تنها کانتر موجود در بازار نیست. به همین منظور بیاید با برخی از انواع کانتر ها که در قسمت پایین گردآوری شده اند، آشنا شویم.

کانتر سرد: کانتر ها به طور کلی معمولا به دو دسته کانتر گرم و سرد تقسیم می شوند که درباره کانتر گرم و کانتر گرم چیست، پیش تر صحبت شد و حالا نوبت کانتر سرد است. کانتر سرد عملکردی کاملا متضاد کانتر گرم دارد و مواد قرار گرفته در خودش را سرد می کند. از همین رو کانتر سرد برای کسب و کار هایی مثل بستنی فروشی ها، فست فودی ها(برای نگهداری سس، گوجه، خیارشور و…) و کسب و کار هایی که مواد شان را به صورت سرد می خواهند، مورد استفاده قرار می گیرد.

کانتر گرم کابین دار: به این علت که درباره کانتر گرم چیست، قبل تر صحبت شد، دیگر به تکرار مکررات نمی پردازیم و به سراغ معرفی انواعش می رویم. کانتر گرم کابین دار نوعی کانتر گرم کن است که علاوه بر داشتن جا در سطح بالایی خود، دارای کابین هایی هم برای نگهداری مواد بیشتر می باشد.

هات بن ماری رومیزی ( کانتر گرم کن برقی رومیزی): این دسته از کانتر های گرم به کسانی توصیه می گردد که دارای فضای محدودی هستند و به دنبال حایی برای نگداری گرم و تازه، از مواد آماده و طبخ شده شان دارند.

کانتر گرم چیست | انواع کانتر گرم

کانتر گرم چیست | انواع کانتر گرم

کانتر گرم برقی گرم کن دار: پر استفاده ترین مدل و معروف ترین نوع آن که در بخش کانتر گرم جیست هم مشخصات و ویژگی های آن بیان شد، و می شود گفت که مدل پایه کانتر های گرم محسوب می شود، کانتر گرم برقی گرم کن دار است که معمولا از بدنه تمام استیل زنگ نزن، تعدادی المنت(برای گرم گردن)، شیشه و ریل، قطع کن هوشمند، قفسه و جای بن ماری ها و… تشکیل شده است.

بهترین کانتر گرم برای رستوران

این که بخواهیم بگوییم کدام کانتر برای رستوران یا کسب و کار شما، بهترین است کار سختی است و به سادگی پاسخ دادن به سوال کانتر گرم چیست نمی باشد. به همین سبب به شما عزیزان توصیه می گردد که برای گرفتن مشاوره های تخصصی و حرفه ای در بحث خرید لوازم و تجهیزات آشپزخانه صنعتی مثل همین کانتر، به فروشگاه فیدارسورن سری بزنید، با مشاورین متخصص آن ها ارتباط برقرا کرده و از میان محصولات با کیفیت آن ها، وسیله مورد نیازتان را خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *