خدمات

هزینه راه اندازی رستوران در تهران چقدر است؟

هزینه راه اندازی رستوران

برای شروع هر کسب و کاری من جمله رستوران، می بایست هزینه راه اندازی رستوران در تهران را در ابتدا تخمین زد و سپس سرمایه اولیه را با توجه به هزینه ها فراهم کرد. رستوران نیز مانند هر کسب و کاری نیازمند براورد هزینه جامع و کامل است. چرا که ممکن است بدون براورد هزینه پیش بروید و در وسط راه دیگر منبعی برای ادامه راه نداشته باشید. این موضوع سبب می شود کاری که شروع کرده اید راکد بماند تا سرمایه بعدی آن جور شود.

یکی از بهترین راه ها برای براورد هزینه گرفتن مشاوره از افرادی است که در این زمینه تجربه کافی را دارند. فیدار سورن یکی از مجموعه هایی می باشد که سالیان درازی است که در زمینه فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی و تجهیزات رستوران و پخت غذا فعالیت می کند. تنها کافیست با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید و از مشاوره رایگان این مجموعه بهره مند شوید. در ادامه در مورد هزینه راه اندازی رستوران در تهران و تمامی عوامل تاثیرگذار بر هزینه های صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

هزینه راه اندازی رستوران در تهران

انتخاب مکان و هزینه ملک رستوران

هزینه راه اندازی رستوران

هزینه راه اندازی رستوران در تهران

پیش از اینکه برای خرید لوازم آشپزخانه صنعتی شروع به حرکت کنید، در ابتدا باید نوع کاربری خود را مشخص کنید. می خواهید رستوران ایرانی تاسیس کنید یا ایتالیایی یا فرانسوی؟ می خواهید فست فود نیز سرو کنید و در کنار آن انواع نوشیدنی را نیز داشته باشید؟ از غذاهای مدیترانه ای و مکزیکی هم می خواهید بهره مند شوید؟ همچنین انتخاب نامی مناسب و تاثیرگذار نیز در این مرحله صورت می پذیرد. زیرا نام رستوران عموما نشان دهنده تم و فضای رستوران می باشد.

در ابتدا مکان مناسب برای راه اندازی رستوران را مشخص کنید. این مرحله سنگین ترین مرحله از نظر هزینه می باشد. برای اینکه مکان رستوران را مشخص کنید ابتدا تمامی مناطق شهر را به خوبی بشناسید و بدانید در هر منطقه ملک چه قیمتی دارد. با توجه به بودجه ای که تعیین کرده اید ملک مورد خود را تعیین کنید. در صورتی که قصد خرید ملک و یا اجاره آن را دارید باید محدوده متراژ آن را نیز تعیین کنید و بر اساس آن ملک و رستوران خود را انتخاب کنید.

دقت داشته باشید که هنگام براورد هزینه راه اندازی رستوران تنها به فضای قرارگیری میز و صندلی فکر نکنید. شما باید مکانی را انتخاب کنید که فضای کافی برای سالن سرو و پذیرایی، آشپزخانه، سردخانه، رختکن، محل استراحت پرسنل، سرویس بهداشتی و … وجود داشته باشد. با در نظر گرفتن این مکان ها به راحتی می توانید مکان رستوران خود را انتخاب کنید و هزینه راه اندازی رستوران را تخمین بزنید.

نکته: توجه داشته باشید بخش زیادی از سرمایه خود را صرف رستوران و ملک نکنید چرا که در ادامه با هزینه های زیادی روبرو هستیم که نیازمند سرمایه می باشند. همچنین ممکن است رستوران در ماه های اول سوددهی نداشته باشد و مجبور باشید از سرمایه خود هزینه کنید. بنابراین بهتر است برای هزینه راه اندازی رستوران بخشی از سرمایه خود را پس از انداز کنید.

دکوراسیون رستوران

یکی از مهم ترین گزینه ها برای جذب مشتری، فضای دلنشین رستوران است. هیچوقت از این کار غافل نشوید. در همان ابتدای کار به فکر داشتن یک فضای مناسب و زیبا برای سرو غذا باشید. دیواره ها، کف، سقف، سرویس بهداشتی و … همگی باید نورپردازی شده باشند. همچنین مطابق با نوع رستوران خود نمای بیرونی را نیز برای جلب توجه مشتری باید درست کنید.

هزینه راه اندازی رستوران

هزینه راه اندازی رستوران در تهران

خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی

بزرگترین و عمده ترین هزینه راه اندازی رستوران در تهران مربوط به خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی می باشد. تجهیزات آشپزخانه و رستوران در کارایی و بازدهی رستوران شما بسیار مهم است. در صورتی که اطلاعی از تجهیزات آشپزخانه صنعتی ندارید می توانید مقالات مربوط به آن را مطالعه کنید. همچنین برای خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی بهتر است در ابتدا با مشاورین فیدار سورن مشورت کنید تا با کمترین هزینه مناسب ترین محصولات را تهیه کنید.

در حالت کلی تجهیزات به دو دسته تقسیم بندی می شوند. تجهیزات داخل اشپزخانه که شامل یخچال، فریزیر، اجاق گاز، فر کامبی، کباب پز و … می باشدکه همگی باید کیفیت بالایی داشته باشند. همچنین تجهیزات داخل رستوران که شامل میز، صندلی، ظروف سرویس و … می باشد.

حتما مطالعه کنید: صفر تا صد راه اندازی کافه رستوران

هزینه تامین مواد اولیه و نوشیدنی ها

از دیگر هزینه راه اندازی رستوران می توان به مواد اولیه و نوشیدنی ها اشاره کرد. تامین نوشیدنی و مواد اولیه با کیفیت بسیار مهم است چرا که غذایی که تهیه می شود باید طعمی فوق العاده داشته باشد که این امر در گرو داشتن مواد اولیه با کیفیت است. پس از اینکه منو رستوران را انتخاب کردید، باید تامین کننده مناسبی را پیدا کنید و با آن ها قرارداد ببندید تا مواد اولیه شما را تامین کند.

مهم ترین مساله در مورد هزینه تامین مواد اولیه و نوشیدنی ها این است که بتوانید با تامین کننده چانه بزنید و تا جایی که به کیفیت محصولات آسیب نرسد، قیمت ‌ها را پایین بیاورید و به یک قیمت مناسب برسید. دقت داشته باشید اگر تامین کننده به موقع مواد اولیه را به شما نرساند، شما هم نمی ‌توانید به موقع غذا را به مشتری تحویل دهید و رضایت او را جلب کنید. هنگام سفارش مواد اولیه حتما به ساعات کاری و روزهای تعطیلی رستوران خود توجه داشته باشید و آنها را در نظر بگیرید.

حقوق و بیمه کارکنان و پرسنل

هزینه راه اندازی رستوران

هزینه راه اندازی رستوران در تهران

برای داشتن یک رستوران خوب باید پرسنل حرفه ای و متخصص نیز داشته باشید که بتوانید راحت تر رستوران را مدیریت کنید. از دیگر هزینه راه اندازی رستوران می توان به کارکنان نیز اشاره کرد که باید براورد کنید چند گارسون، پیک موتوری، سرویس دهنده و … نیاز دارید.

البته شما می توانید برای کاهش هزینه های مربوط به حقوق کارکنان و پرسنل خود، افراد کم تجربه تر و جوان تر استخدام کنید اما بهتر است بدانید شاید آنها نتوانند به اندازه کافی خوب و حرفه ای عمل کنند که در اینصورت بخشی از سرمایه و زمان شما از بین می رود. حتما یک حسابدار نیز استخدام کنید تا کارهای مالی شما به خوبی و درستی انجام شود و از ضررهای احتمالی جلوگیری شود.

هزینه راه اندازی رستوران در تهران

هزینه های جانبی عبارتند از هزینه های مربوط به قبوض آب، برق و گاز، اینترنت، هزینه های مربوط به تعمیرات وسایل و تجهیزات در صورت خرابی و آسیب، هزینه های مربوط به خرید مایع دستشویی و ظرفشویی و به طور کلی هزینه های غیر منتظره و غیر قابل پیشبینی که ممکن است در حین کار و در عمل اتفاق بیوفتند. شما عزیزان پیش از اینکه برای راه اندازی رستوران اقدام کنید در ابتدا می بایست اطلاعات کافی در زمینه رستوران داری داشته باشید. برای اینکار کافیست با مشاوره مجموعه آشپزخانه صنعتی سورن در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *