خدمات

سود رستوران چقدر است؟ محاسبه درآمد رستوران

سود رستوران چقدر است؟ محاسبه درآمد رستوران

سود رستوران چقدر است؟

درآمد رستوران های تهران چقدر است؟

آیا رستوران داری سودی دارد؟

سود رستوران چند درصد است؟

این موضوع همواره سوال و دغدغه اصلی افراد مختلفی از جمله کسانی که به فکر راه اندازی رستوران افتاده اند، می باشد. رستوران داری یکی از کسب و کار های دیرینه می باشد که قدمت آن به شروع متمدن شدن و شهر نشینی انسان ها باز می گردد. رستوران ها در طول تاریخ همواره سود نسبتا خوبی را عاید صاحبان شان می کردند.

در دنیای امروزه هم حتی با این وجود که تعداد رستوران ها بسیار افزایش یافته است،‌ اما هنوز هم رستوران داری شغلی پر درآمد و با پرستیژ محسوب می گردد. اگر که به رستوران ها علاقه مندید و یا اگر که به فکر راه اندازی یک رستوران و خرید تجهیزات رستوران هستید، ادامه مقاله سود رستوران چقدر است، برای تان جالب خواهد بود. با تجهیزات و تجهیزات آشپزخانه صنعتی فیدار سورن همراه باشید.

دریافت مشاوره راه اندازی رستوران: 09122408711

درآمد رستوران چقدر است؟

این که بخواهیم میزان خاصی را مشخص کنیم و بگوییم که پاسخ سوال درآمد و سود رستوران چقدر است، این مقدار می باشد، امری غیر ممکن است. زیرا این موضوع به چندین عامل مختلف بستگی دارد که برخی از آن ها در کنترل افراد و صاحبان رستوران می باشد و برخی دیگر خارج از کنترل آن هاست و بسته به عوامل بیرونی است.

سود رستوران چقدر است؟ محاسبه درآمد رستوران

سود رستوران چقدر است؟ محاسبه درآمد رستوران

اگر که صاحب رستوران و یا اگر که در شرف راه اندازی آن هستید، این که از موضوعاتی که در درآمد و سود یک رستوران تاثیر زیادی دارند مطلع باشید، موضوعی حیاتی است، به همین سبب در قسمت زیرین این پاراگراف، یکسری از عوامل موثر در میزان درآمد و سود رستوران گردآوری شده اند. اگر به فکر راه اندازی کترینگ هستید و می خواهید اطلاعاتی در مورد تجهیزات کترینگ نیز داشته باشید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

عوامل فردی

همان گونه که پیش تر هم گفته شد، یکی از موضوعات تاثیر گذار در بحث سود رستوران چقدر است، به خود افراد و صاحبان کسب و کار، یا همان رستوران ها باز می گردد. به عنوان نمونه این که خود فرد علاوه بر هزینه های ضروری که شامل هزینه های مواد اولیه، پرداخت حقوق کارکنان و… هستند، چه مقداری را بیش از نیاز عادی، خرج چیز هایی مثل تبلیغات و تغییر یا اضافه کردن به دکوراسیون می کند، یا میزان سودی که بر روی نرخ تمام شده غذا اضافه می کند، یا نیروی کاری که به رستوران اضافه می کند، یا میزانی که رستوران را گشترش میدهد، یا مزایایی که برای کارکنان خود در نظر گرفته می گیرد و… به خود فرد و سلیقه او باز می گردد.

عوامل خارجی

عوامل خارجی که بخشی جدا نشدنی از پاسخ سوال سود رستوران چقدر است می باشند، به مواردی گفته می شود که میزان هزینه های آن در اختیار افراد و صاحبان رستوران نیست، اما میزان درآمد و سود آن ها را دچار تغییرات می کند. به عنوان نمونه فرض کنید که صاحب کسب و کار یا همان رستوران، با احتساب تمامی مخارج و هزینه ها، مقدار سودی را برای کار خود در نظر می گیرد.

اما ناگهان قیمت ارز دچار نوسان می شود و او برای جلب مشتری مجبور می شود که هزینه بیشتری برای رستوران انجام داده و سود کمتری را دریافت کنید، یا مثلا عوامل متاثر از شهر مثل این مورد که هزینه اجاره ملک در شهرهای مختلف متفاوت است یا برای نمونه این که تمکن مالی مردم هر شهر با شهر های دیگر فرق دارند، این ها مطالب متاثر از شهر بود.

اما مطلب دیگری هم که به عنوان عامل خارجی وجود دارد، عرف قیمتی است، برای مثال شما فرض کنید رستوران هایی که از لحاظ سطح و کلاس کاری هم رده شما هستند، مثلا کباب را به قیمت 100 هزار تومان عرضه می کنند، در این صورت شما هم باید چیزی نزدیک به آن رقم یا خود 100 هزار تومان را بر روی کباب های خود بگذارید. این ها برخی از عوامل خارجی تاثیر گذار در کناری برخی مسائل خارجی دیگر بودند.

سود رستوران چقدر است؟ محاسبه درآمد رستوران

سود رستوران چقدر است؟ محاسبه درآمد رستوران

روش های افزایش سود رستوران

با عوامل موثر در میزان سود دهی یک رستوران، و بحث درآمد و سود رستوران چقدر است تا حدود زیادی آشنا شدیم. حال باید ببینیم که چه راه هایی وجود دارد که بتوانیم با استفاده از آن ها، این میزان سود را فارغ از عوامل خارجی و مسائلی که کنترل آنها از دست مان خارج است، افزایش دهیم، به درآمد خود بیفزاییم، راندمان و کارایی رستوران را بالاتر ببریم، و درکیفیت خدمات، محصولات و غذاهای ارائه شده هم، تغییرات آن چنانی ایجاد نکینم. همان گونه که گفته شد برای افزایش سود دهی رستوران و پاسخ بهتر به سوال سود و درآمد رستوران چقدر است، یکسری راه هایی وجود دارند که در قسمت پایینی برخی از آن ها را با هم مشاهده می کنیم.

افزایش فروش: مشخصا اولین راهی که برای افزایش سود یک رستوران در بحث سود رستوران چقدر است و سایر مباحث این گونه، به ذهن مخاطبان و صاحبان رستوران ها می رسد، افزایش فروش می باشد. این کار که یکی از مشخص ترین راه های افزایش سود و درآمد یک رستوران می باشد، این گونه است شما سعی می کنید با راه های مختلف مشتریان بیشتری را برای رستوران خود جذب کنید.

استفاده از نرم افزار حسابداری: استفاده از نرم افزار حسابداری یکی از راه های افزایش درآمد و سود رستوران است که یکی از راه های فهمیدن این که سود رستوران چقدر است هم، می باشد. با استفاده از نرم افزار حسابداری و وارد کردن ریز و درشت هزینه ها و درآمد ها، شما قادر خواهید بود جایی که بیشترین هزینه را صرف آن می کند، جایی که بیشتر درآمدتان از آنجاست و…. را بفهمید و بهتر بتوانید میزان خرج و درآمدتان را مدیریت کنید.

کاهش هزینه ها: از دیگر راه های افزایش سود و درآمد که پس از افزایش فروش، از گزینه هایی است که حتما به ذهن مخاطبان و صاحبان کسب و کارها خطور می کند، کاهش هزینه ها می باشد. در این راه شما باید به دنبال راه هایی بگردید که با استفاده از آن ها، بدون این که کیفیت خدمات و غذای ارائه شده شما به مشتریان، و بدون این که شکل و ظاهر رستوران تان تغییز خاصی بکند، میزان هزینه ها و خرج هایتان را کاهش دهید.

خرید لوازم ضروری: یکی از راه های کاهش هزینه ها نیز خودداری از خرید لوازم غیر ضروری می باشد. اگر سری به لیست تجهیزات رستوران و یا تجهیزات فست فود زده باشید حتما متوجه شده اید که لیست بلندبالایی در اختیار شما قرار داده می شود که بسیاری از آن ها برای غذاهای خاص است که شما در منو خود آن را ندارید. بنابراین بهتر است در ابتدا با مشاوره راه اندازی رستوران، گزینه های خود را هماهنگ کنید و در نهایت تنها لیست لوازم ضروری را داشته باشید.

سود رستوران داری چقدر است؟

رستوران داری یکی از مشاغل جذاب و البته پرچالش است چرا که روزانه با مشتریان زیادی در ارتباط هستید که اگر خلاف میل آن ها غذایی سرو کنید ممکن است به ضرر شما تمام شود. بنابراین می بایست فضایی فراهم کنید که عموم مردم آن را دوست داشته باشند و یک شام گرم و صمیمی را در رستوران شما میل کنند. سود رستوران داری چقدر است؟ اگر می خواهید اقدام به بازگشایی رستوران کنید ولی اطلاعاتی در مورد سود آن ندارید بایستی گفت که ابتدا باید هزینه های لازم را محاسبه کنید و سپس اقدام به محاسبه سود نمایید.

سود رستوران داری چقدر است؟

سود رستوران داری چقدر است؟

بررسی درآمد رستوران های تهران

رستوران در تهران به وفور یافت می شود و در هر خیابانی حداقل دو رستوران دیده می شود. عمده دلیل این امر این است که غذا خوردن یکی از تفریحات تهرانی ها می باشد و ترجیح می دهند آخر هفته خود را در یک رستوران بگذرانند که غذاهای خوشمزه ای دارد. به همین سبب درآمد رستوران های تهران بالاست ولی مهم ترین نکته در مورد ماندگاری یک رستوران کیفیت آن می باشد.

بهترین مرکز فروش لوازم آشپزخانه صنعتی

امید است مطالب بیان شده در طول مقاله سود رستوران چقدر است برای شما مفید واقع شده باشد. در صورتی که قصد راه اندازی یک رستوران را دارید و یا حتی در صورتی که صاحب رستوران هستید، به شما توصیه می شود که سری به سایت فیدارسورن بزنید، در سایت فیدارسورن هم قادر خواهید بود از مشاوران متخصص آن ها در زمینه های مختلفی مثل راه اندازی و مدیریت رستوران مثل همین که سود رستوران چقدر است، کمک بیگرید، و هم می توانید تمامی انواع و اقسام لوازم و تجهیزات آشپزخانه های صنعتی، تجهیزات و لوازم کافه، تجهیزات و لوازم فست فود و…. را با بالاترین کیفیت و مدت زمان ماندگاری خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *