خدمات

کترینگ چیست؟ انواع کترینگ

کترینگ چیست؟ انواع کترینگ

کترینگ چیست؟ انواع کترینگ کدام است؟ تفاوت کترینگ با رستوران چیست؟ کترینگ ینی چی؟ عمومی ترین سوالاتی که هر کسی با شنیدن نام آن ممکن است آن را از خود بپرسد. بیشترین دلیل نامفهوم بودن این کلمه این است که این کلمه کاملا انگلیسی است و از کشور دیگری وارد کشور ما شده است. کترینگ در واقع یک کلمه انگلیسی است که به تهیه و عرضه غذا در مکان های خاص گفته می شود.

کترینگ انواع مختلفی دارد که می خواهیم در این مقاله به آن ها اشاره کنیم. در صورتی که می خواهید اطلاعات جامعی در زمینه کترینگ و انواع آن داشته باشید در این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخگوی بسیاری از سوالات شما مانند کترینگ چیست؟ انواع کترینگ باشیم. در صورتی که جهت خرید تجهیزات کترینگ نیاز به کمک دارید با ما همراه باشید. مشاوره راه اندازی کترینگ: 09122408711

برای مشاهده تجهیزات آشپزخانه صنعتی کلیک کنید.

کترینگ چیست؟

کترینگ یک کلمه انگلیسی است که به معنی طبخ و آماده کردن غذا در یک محل و سرو آن در یک محل دیگر می باشد. در واقع به این معنی که شما غذا و نوشیدنی و تمامی مخلفات مربوطه را در مکان های مشخصی طبخ و آماده سازی می کنید و در مکان های دیگری آن را سرو می کنید. صنعتی کترینگ این روزها جایگاه ویژه ای پیدا کرده است و باعث شده سرویس دهی مجالس و ارگان ها بسیار ساده شود.

در این صورت پذیرایی و سرو غذا در میهمانی ها و مجالس به بهترین وجه صورت می پذیرد. کیترینگ ها دارای انواع مختلفی می باشند و هر کدام از آن ها با توجه به نیاز کاربر و مصرف کننده غذا را آماده سازی و طبخ می کنند.

کترینگ چیست؟

کترینگ چیست؟

کترینگ ینی چی؟

اگر برای اولین بار است که نام کترینگ به گوشتان خورده است حتما برای شما هم سوال شده است که کترینگ ینی چی؟ کترینگ در واقع به محل های تهیه غذایی گفته می شود که غذا در حجم بالایی تولید می شود و عموما برای مجالس عروسی، تالارها، هواپیمایی و … می باشد.

تفاوت کترینگ با رستوران

تا بدینجا در مورد واژه کیترینگ به بحث و بررسی پرداختیم و می دانید که کترینگ به چه چیزی گفته می شود اما سوال اینجاست که پس کیترینگ چه تفاوتی با تهیه غذا دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که تهیه غذا در کیترینگ ها در واقع با حجم و میزان بسیار زیادی برای ارائه به شرکت و یا سرو غذای مجالس انجام می گردد که در تعداد بالا و تنوع بالاست.

اما در حالی که تهیه غذا از میزان غذای کمتری برخوردار است و بیشتر برای مصارف عمومی مردم می باشد. از کیتریگ برای رویدادهای اجتماعی استفاده می شود. هر دو مرکز برای تهیه غذا استفاده می شوند اما میزان غذای تولیدی و عمومی و خصوصی بودن آن با یکدیگر متفاوت است. برای کسب اطلاعات کامل در مورد تفاوت کترینگ با رستوران روی لینک کلیک کنید.

انواع کترینگ

در بخش پیشین اشاره شد که کیترینگ و تهیه غذا در واقع کار هردویشان یکی است و در حال تهیه غذا می باشند. اما کیترینگ به مراکزی گفته می شود که برای یک رویداد اجتماعی مانند جشن عروسی، مسافرت های زمینی و هوایی، بیمارستان و … غذا را آماده می کنند. در صورتی که به فکر راه اندازی کیترینگ هستند و نیاز به مشاوره راه اندازی رستوران و کترینگ دارید می توانید از مشاوره مجموعه تجهیزات آشپزخانه صنعتی فیدار سورن کمک بگیرید. در ادامه می خواهیم شما را با انواع کیترینگ آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

انواع کترینگ

انواع کترینگ

کترینگ هوایی

این کیترینگ با کیترینگ های زمینی تفاوت ویژه ای دارد. داخل هواپیما برای حفظ تعادل گوارشی مسافرین عموما از غذاهای سرد و نیمه آماده استفاده می شود. همچنین شرایطی برای گرم کردن غذا وجود ندارد به همین دلیل از غذاهای سبک و کنسرو شده استفاده می شود. البته حتما دیده اید که در برخی از هواپیماها که زمان پرواز بیش از دو ساعت است از غذای گرم نیز استفاده می کنند.

کترینگ ریلی

این نوع کیترینگ که به آن کیترینگ قطاری نیز گفته می شود نوعی کیترینگ زمینی محسوب می شود که از تنوع بالاتری برخوردار است. در این صورت می توان انواع کباب، خورشت و حتی غذاهای سنتی به صورت تازه و گرم سرو کرد. در کنار این نوع غذاها می توان انواع نوشیدنی، دسر و دورچین نیز سرو کرد.

کترینگ بیمارستانی

در این کیترینگ برای غذاها از دستورالعمل های خاصی استفاده می شود. با توجه به نوع بیماری افرادی که در بیمارستان بستری شده اند غذاهای مختلفی بایستی پخته شود. به عنوان مثال غذاهایی که فاقد چربی و نمک هستند بایستی آماده شوند. در ترکیب از غذاها نیز از املاح معدنی و ویتامین های موردنیاز هر بیمار استفاده می شود.

کترینگ خدمات مجالس

هر روزه به مناسبت های مختلفی مجالس و تشریفاتی برگزار می شود. مجالسی مانند تولد، فارغ التحصیلی، عروسی، سمینار، ترحیم، همایش و … که هر کدام از آن ها نیاز به پیش غذا، غذا، نوشیدنی و سرو دسرهای مختلف دارند. وظیفه این کار بر عهده کیترینگ ها می باشد.

کترینگ رژیمی

در کیترینگ های رژیمی ، مواد اولیه با در نظر گرفتن میزان چربی ، پروتئین ، ویتامین،  قند و ….  تهیه می شود . معمولا سالادها ، سبزی ها ، گوشت سفید کبابی ، حبوبات بدون چربی اشباع شده  از موارد اصلی در این منوی غذایی محسوب می شوند . تعداد این کیترینگ ها نسبت به سایر کیترینگ ها بسیار کمتر است. غذاهایی که در این کیترینگ ها آماده می شود می تواند برای بیمارستان ها و باشگاه های ورزشی نیز مناسب باشد.

تهیه تجهیزات کترینگ

تهیه تجهیزات کترینگ

کترینگ کلاسیک

کیترینگ کلاسیک در واقع همان رستوران ها هستند که در آن ها غذاهای سنتی و رسمی همراه با نوشیدنی های محلی و مخلفات غذا تهیه و سرو می شود. انواع چلوکباب، چلو خورش ها، خوراک ها و سایر غذاهای سنتی غذاهای اصلی رستوران ها محسوب می شود. پس می توان گفت رستوران با غذای ایرانی همان کیترینگ کلاسیک در ایران است.

کترینگ هتل

یکی دیگر از تفاوت کیترینگ و تهیه غذا که بسیار محسوس می باسد در کیترینگ هتل هاست زیرا هیچ محدودیتی در خدمات کیترینگ هتل وجود نداشته و غذا ها با شکوه هرچه تمام تر طبخ و ارائه می شوند. زیرا یکی از تاثیرگذار ترین موارد در سنجش اعتبار هتل ها به نحوه پخت و سرو غذا در آن ها بر می گردد.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد راه اندازی کترینگ

مزایای استفاده از کترینگ ها

مدیریت صحیح: شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که به مجلس عروسی دعوت شده باشید که شام آن بسیار مفصل تدارک دیده شده باشد اما نحوه مدیریت، چیدمان و سرو غذا بسیار ضعیف بوده و باعث ناراحتی و رنجش خاطر مهمانان شده است. استفاده از کیترینگ در تهیه غذای مجالس از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری می‌کند.

آشپزهای حرفه‌ای: معمولا آشپزهایی که در کیترینگ‌ها به خصوص کیترینگ‌ها و مراکز تهیه غذای با سابقه فعالیت می‌کنند همگی بسیار حرفه‌ای هستند و خیالتان از بابت کیفیت غذا آسوده خواهد شد

بودجه: زمانی که شما تهیه غذای خود را به کیترینگ و مراکز تهیه غذا مجالس واگذار می‌کنید انتخاب‌های بسیاری متناسب با بودجه خود دارید و این اجازه را به شما می‌دهد تا با در نظر گرفتن هرنوع بودجه‌ای سفارش تهیه غذای مجلس خود را به کیترینگ بسپارید.

تهیه تجهیزات کترینگ

خرید تجهیزات کیترینگ و تجهیزات فست فود در راه اندازی یک کیترینگ موفق نقشی اساسی دارد و به گونه ای یکی از مهم ترین گام ها در راه اندازی کیترینگ شما به شمار میرود. اما خرید تجهیزات کیترینگ را از کجا انجام دهیم؟ پیشنهاد ما به شما فیدار سورن است چرا که شما میتوانید بدون هیچ دغدغه و مشکلی خرید تجهیزات کیترینگ خود را با فیدار سورن تجربه نموده و از خدمات بی نظیری همچون یک سال گارانتی محصولات و مشاوره رایگان در حوضه خرید تجهیزات کیترینگ بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *