خدمات

راه اندازی کافه بستنی

راه اندازی کافه بستنی

بستنی به عنوان یک خوراکی محبوب به خصوص در فصل های گرم تابستان برای اکثر افراد بسیار دلچسب است تا جایی که صف های طولانی در مقابل بستنی فروشی ها بوجود می آید که نشانگر فروش بالای این محصول و محبوب بودن آن است. اما برای راه اندازی کافه بستنی باید یک برنامه ریزی کامل داشت تا بتوانید از این فرصت برای کسب درآمد بالا استفاده کنید. اما چگونه میتوان یک کافه بستنی راه اندازی کرد؟ مجموعه سورن کیچن با سابقه طولانی در زمینه مشاوره و طراحی راه اندازی کافه بستنی در کنار شماست. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

راه اندازی بستنی و آبمیوه فروشی

قبل از راه‌اندازی بستنی‌فروشی و ادامه آن به عنوان یک کسب‌وکار، باید با این مسیر آشنا باشید و بتوانید یک برنامه کسب‌وکار اولیه بنویسید (یا حداقل بتوانید آن را به تیمی حرفه ای واگذار کنید). برای شروع در حوزه بستنی و آبمیوه چه نوع مغازه‌ای نیاز دارید؟ چند نفر کارمند لازم است؟ آیا همه باید کارت بهداشت داشته باشند؟

برای راه اندازی یک رستوران لازم است تا نگاهی واقع بینانه به این کسب و کار داشته باشیم. این کسب و کار اگر به طور اصولی پیاده سازی شود دارای سود نسبتا بالایی است که در صورت داشتن برنامه . زیر ساخت مناسب و مارکتینگ اصولی امکان پذیر است. فروش بستنی نسبتا راحت است و تنوع محصولات نیز بالا است تعداد ترندها بسیار بالاست و سالیانه تعداد زیادی طعم جدید بستنی بوجود می آید.

راه اندازی بستنی و آبمیوه فروشی

راه اندازی بستنی و آبمیوه فروشی

اما د کنار همه این موارد باید به یاد داشته باشید که ساعت کار این شغل بسیار بالاست ممکن است بخصوص در تعطیلات حتی بستنی فروشی خود را 24 ساعته باز نگهدارید. برای این کار شما به نیروی کار نیاز دارید تا بر اساس دانش تخصصی بتوانید به مشتریان ارائه خدمات بدهید. اما برای این کسب و کار به چه میزان سرمایه نیاز دارید؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

سرمایه لازم برای راه اندازی بستنی فروشی

برای تخمین سرمایه لازم برای راه اندازی بستنی فروشی توجه به موارد زیر الزامی است:

  1. خرید یا اجاره محل مناسب برای راه‌اندازی بستنی و آبمیوه‌فروشی

درآمد و سود حاصل از مغازه بستنی و آبمیوه‌فروشی شما به موقعیت جغرافیایی مغازه بستگی دارد. اگر بتوانید مکان مناسبی برای راه‌اندازی این کسب‌وکار پیدا کنید، می‌توانید درآمد بسیار خوبی داشته باشید.بنابراین، در انتخاب محل مناسب برای مغازه بستنی و آبمیوه‌فروشی دقت کنید و بهترین مکان ممکن را برگزینید. بهترین مکان برای انتخاب محلی نزدیک به مراکز تفریحی، بازارها، مدارس، دانشگاه ها، پارک ها و غیره میباشد.

  1. جواز کسب

هزینه های جواز های سب را باید برآورد کنید این هزینه ها حداقل از 500 هزار تومان شروع میشود.

  1. خرید تجهیزات مورد نیاز

برای راه اندازی کافه بستنی مناسب و مشتری پسند لازم است تا تجهیزات مورد نیاز را تهیه کنید حداقل باید مبلغ 200 میلیون را برای این کار درنظر بگیرید. فراموش نکنید که این‌ها تنها هزینه‌های اولیه هستند و در ادامه با هزینه‌های جاری نیز روبرو خواهید شد. شما باید تجهیزات را به‌روز کنید، به کارمندان حقوق منظم پرداخت کنید، تبلیغات انجام دهید و… که هر یک هزینه‌های خاص خود را دارند.

سرمایه لازم برای راه اندازی بستنی فروشی

سرمایه لازم برای راه اندازی بستنی فروشی

سود راه اندازی بستنی فروشی

همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، سود بستنی‌فروشی می‌تواند بین ۳۰٪ تا ۱۰۰٪ متغیر باشد. این سود به موقعیت مکانی و نوع محصولات شما بستگی دارد و در مرحله بعد به نحوه تبلیغات و نوع مخاطبانتان وابسته است. یکی از پرطرفدارترین انواع بستنی، بستنی قیفی دستگاهی است (به همین دلیل حتی در برخی سوپرمارکت‌ها دستگاه آن را مشاهده می‌کنید).

برای افزایش سود، باید طیف مشتریان خود را گسترش دهید یا گزینه‌های خاص و منحصر به فردی ارائه دهید که دیگر بستنی‌فروشی‌ها (حداقل در سطح محله) ندارند. به عنوان مثال، یک دسر خاص، یک طعم جدید یا یک گزینه ویژه برای تحویل.

مهارت های لازم برای راه اندازی بستنی فروشی

برای راه‌اندازی بستنی‌فروشی خود، باید در زمینه‌های زیر مهارت داشته باشید یا فردی را استخدام کنید که این کارها را برای شما انجام دهد:

– تولید بستنی و تسلط بر فرآیند ساخت آن

– رعایت بهداشت و کیفیت مواد اولیه

– تشخیص تازگی و کیفیت مواد اولیه

– آشنایی اولیه با اصول بازاریابی

– توانایی ارتباط عمومی و گفتگو با مشتریان

– آشنایی با اصول اولیه طراحی داخلی و چیدمان مغازه

– دریافت بازخورد از مشتریان

مشاوره راه اندازی بستنی فروشی

مشاوره راه اندازی بستنی فروشی

برای شروع کسب‌وکار بستنی، باید اطلاعات لازم درباره فرآیندهای اداری دریافت جواز را کسب کنید، محله‌های مختلف شهر را به خوبی بشناسید تا بتوانید مکان مناسبی برای مغازه خود پیدا کنید و حتی کمی در زمینه منابع انسانی مهارت داشته باشید تا بتوانید بهترین کارمندان و کارکنان را استخدام کنید. شاید نتوانید در مدت کوتاهی پیش از راه‌اندازی مغازه همزمان به یک حسابدار، مدیر منابع انسانی و کارشناس املاک تبدیل شوید، اما می‌توانید از مشاوره کارشناسان این حوزه‌ها بهره بگیرید.

مشاوره راه اندازی کافه بستنی جهت مشاوره راه اندازی کافه بستنی هتل لازم است از تجربیات اشخاص دیگر استفاده کنید و با شناخت کامل وارد این عرصه شوید. مجموعه سورن کیچن با چندین سال سابقه در زمینه طراحی و تولید و تجهیز آشپزخانه های صنعتی و راه اندازی کافه بستنی در کنار شماست تا با ارائه تجربه خود به شما در این زمینه همراه شما باشد. جهت دریافت مشاوره میتوانید به سایت سورن کیچن مراجعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *