خدمات

آشپزخانه صنعتی چیست

آشپزخانه صنعتی چیست

سوالی که ممکن است برای خیلی ها پیش بیاید این است که آشپزخانه صنعتی چیست، رستوران ها و در کل کسب و کار های حوزه غذا و خوراکی جات، برای این که قادر باشند غذا و خوراکی های منویشان را آماده کنند، نیاز به تجهیزات و لوازم متنوعی دارند، که آن ها را در مکانی به اسم آشپزخانه قرار می دهند. این تجهیزات که اکثرا کاربرد های صنعتی دارند با وسایل خانگی متفاوت هستند، از همین رو جایی که آنها قرار می گیرند و از آنها استفاده می شود هم با آشپزخانه های خانگی متفاوت است. این که بدانید آشپزخانه صنعتی چیست، به شما کمک می کند تا با آشپزخانه کسب و کار های خوراکی جات و روند کاریشان بیشتر آشنا شوید، و در صورتی هم که در شرف ورود به این حوزه هستید، بهتر توانید آشپزخانه تان را راه بیندازید. جهت دریافت لیست قیمت تجهیزات آشپزخانه صنعتی می توانید با فیدار سورن همراه باشید.

آشپزخانه صنعتی چیست؟

آشپزخانه صنعتی چیست

آشپزخانه صنعتی چیست

در پاسخ به این که آشپزخانه صنعتی چیست، باید گفت که آشپزخانه صنعتی که در زبان انگلیسی به آن Commercial Kitchen یا آشپزخانه تجاری هم گفته میشود، آشپزخانه ای است که اهدافش با آشپزخانه های معمولی و خانگی کاملا متفاوت است، در آشپزخانه تجاری یا صنعتی، هدف تولید و پخت غذا کسب درآمد است. در دید کلی، همان طور که بسیار هم مشخص است، آشپزخانه صنعتی محلی است که در آن غذا و خوراکی جات در تعداد و حجم بالا، آماده، پخته و سرو می شوند. همچنین همه ی مکان هایی که نیاز به پخت تعداد زیادی خوراکی یا غذا دارند، مثل رستوران ها، هتل ها، بیمارستان ها، دانشگاه ها، تالار ها، ادارات، شرکت ها، کارخانجات، سازمان ها، سالن های پذیرایی و… حتما دارای یک یا چند آشپزخانه صنعتی هستند.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی چیست؟

آشپزخانه های صنعتی همان طور پیش تر و در پاسخ به سوال آشپزخانه صنعتی چیست هم به آن اشاره کردیم به این علت که هدفشان جلب رضایت مشتری و رسیدن به درآمد می باشد، دنیای وسیع و گسترده ای از تجهیزات و وسایل را در بر می گیرند. هر کسب و کاری برای این که قادر باشد کارش را انجام دهد و خدمتی را ارائه دهد، دارای وسایل و ابزار متنوعی است. تجهیزات آشپزخانه هاس صنعتی هم، دقیقا همان ابزار کار رستوران ها و کسب و کارهای غذایی هستند. تجهیزات آشپزخانه صنعتی وسایل و لوازمی هستند که سرآشپزان، آشپزان و کارکنان آشپزخانه های صنعتی به کمک آن ها مواد اولیه تازه و مرغوبی را که تهیه کرده اند را آماده می کنند و می پزند تا غذا و خوراکی ای که مشتری سفارش داده است را با بالاترین درجه کیفی و به بهترین شکل ممکن برای او سرو کنند. لوازم آشپزخانه های صنعتی در 4 دسته کلی قرار می گیرند که در قسمت پایینی به ترتیب معرفی شده اند.

وسایل سرمایشی: یکی از مشخص ترین لوازمی که در زمان شنیدن سوال آشپزخانه صنعتی چیست به ذهن انسان خطور می کند، وسایل سرمایشی و به خصوص یخچال و فریزر های صنعتی می باشند. وسایل سرمایشی از وسایلی هستند که برای نگهداری مواد اولیه، حفظ تازگی و طراوت، و جلوگیری از خراب شدن آن ها مورد استفاده قرار میگیرند. به دلیل اهمیت کاربرد این وسایل، پرداخت قیمت تجهیزات آشپزخانه صنعتی در ارتباط با تهیه لوازم سرمایشی، برای هر کسب و کار حوزه خوراکی، لازم می باشد.

لوازم آماده سازی: لوازم آماده سازی، از تجهیزات آشپزخانه های صنعتی هستند که نقش آنها این گونه می باشد که  مواد اولیه را چرخ، خورد، قطعه قطعه، نیم پز و… میکنند تا مواد اولیه آماده شود که به مرحله نهایی یعنی پختن و در نهایت سرو برای مشتریان برسند.

آشپزخانه صنعتی چیست

آشپزخانه صنعتی چیست

تجهیزات پخت و پز: اگر که گفته نشود مهم ترین دسته، اما می شود گفت که یکی از مهم ترین گروه ها از تجهیزات آشپزخانه های صنعتی، که صد در صد با شنیدن سوال آشپزخانه صنعتی چیست، ذهن تان به سمت آن ها خواهد رفت، تجهیزات پخت و پز می باشند. تجهیزات پخت و پز وسایلی هستند که پرداخت قیمت تجهیزات آشپزخانه صنعتی برای تهیه آن ها لازم است و برای حرارت دادن و پختن مواد اولیه ای که در کنار هم قرار گرفته اند و آماده شده اند، مورد استفاده قرار میگیرند. جهت خرید تجهیزات رستوران با فیدار سورن همراه باشید.

وسایل شست و شو: ظروف و تجهیزات آشپزخانه های صنعتی، بعد از هر بار استفاده، کثیف می شوند و تکه ها و باقی مانده مواداولیه یا غذا بر روی سطح آن ها باقی می ماند. از همین رو برای تمیز کردن و قابل استفاده کردن آن ها به تجهیزات صنعتی ای نیاز است که کار شست و شوی این ظروف را انجام دهند. پرداخت قیمت تجهیزات آشپزخانه صنعتی برای خرید وسایل ظرفشویی هم، از واجبات هر کسب و کاری است که پس از فهمیدن این که آشپزخانه صنعتی چیست، باید به آن اقدام کند.

تفاوت آشپزخانه معمولی با آشپزخانه صنعتی

در کنار پاسخ این که آشپزخانه صنعتی چیست، بد نیست کمی هم درباره این که فرق های آشپزخانه معمولی با آشپزخانه صنعتی چیست را بدانیم. برخی از این تفاوت ها میان این دو عبارت اند از این که در آشپزخانه های صنعتی برعکس آشپزخانه های خانگی و معمولی، همان گونه که پیش تر هم درباره آن صحبت شد حجم سفارشات و حجم غذایی که باید پخته  شود بالاست اما در آشپزخانه خانگی تنها قرار است برای اعضای خانواده غذا پخته شود، در آشپزخانه صنعتی نیاز است که غذا یا خوراکی در مدت زمان بسیار کوتاهی برای مشتری آماده و سرو شود ولی در آشپزخانه خانگی نیازی به عجله نیست، در آشپزخانه خانگی و معمولی نیاز به ظرافت و دقت خیلی زیاد نیست و در صورت کمی پایین بودن کیفیت غذا هم مشکلی پیش نخواهد آمد، اما در ارتباط با آشپزخانه صنعتی، کیفیت غذا و بی نقص بودن آن، از این جهت که قرار است باعث جلب رضایت مشتری و تبدیل شدن او به مشتری دائمی شود، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

قیمت تجهیزات آشپزخانه صنعتی

آشپزخانه صنعتی چیست

آشپزخانه صنعتی چیست

یکی از مهم ترین دغدغه های افراد پس از آشنایی با این که آشپزخانه صنعتی چیست و در زمان خرید تجهیزات آشپزخانه های صنعتی،‌ بحث قیمت آن ها می باشد. فهمیدن قیمت آن ها باعث می شود که فرد با توجه به بودجه خود ببیند که آیا این امکان را دارد که برای خرید فلان وسیله اقدام کند یا خیر. متاسفانه به این دلیل که کشور ما تحت تحریم قرار دارد و ثباتی در قیمت های بازار وجود ندارد، نمی توان قیمت دقیقی را برای تجهیزات آشپزخانه های صنعتی مشخص کرد. علاوه بر این هم به این علت که تجهیزات مورد نیاز کسب و کار های مختلف با یکدیگر متفاوت می باشد، و این بحث که سلیقه افراد با یکدیگر فرق دارد، نمی توان قیمت تجهیزات آشپزخانه صنعتی را به این راحتی ها بیان کرد. به همین جهت به شما توصیه می شود که برای فهمیدن قیمت تجهیزات آشپزخانه صنعتی، سری به سایت فیدارسورن که از یکی از بهترین مراکز فروش لوازم آشپزخانه می باشد، بزنید و از میان مجموعه کاملی از تجهیزاتی که دارد، یکی را تهیه کنید.

1 دیدگاه در “آشپزخانه صنعتی چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *