خدمات

مراحل راه اندازی فست فود

مراحل راه اندازی فست فود

مراحل راه اندازی فست فود چیست؟ هزینه راه اندازی فست فود چقدر است؟ با مشاوره راه اندازی فست فود در خدمت شما هستیم. راه اندازی فست فود موضوعی است که امروز به آن پرداخته ایم. گمان کنم ما ایرانی ها هر کدام حداقل یکبار برای مان پیش آمده باشد که با دیدن مغازه فست فودی بزرگ یا کوچک و حجم مشتریانش، به فکر راه اندازی مغازه فست فود افتاده باشیم. فست فود ها غذا های بسیار محبوب و پر طرفداری در ایران و جهان اند و به خاطر طعم و مزه ای که دارند قسمت اعظمی از صنعت غذای جهان را تشکیل داده اند.

فست فود ها اولین بار در آمریکا رونمایی شدند و به مرور به همه جهان نفوذ کرند. اگر به تازگی به فکر راه اندازی فست فود، یکی از پردرآمدترین شغل ها افتاده اید قبل از هر کاری نیاز به یک مشاوره دارید. برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با مجموعه طراحی و تجهیزات آشپزخانه صنعتی فیدار سورن در تماس باشید.

یکی از بزرگترین دلایلی که باعث می شود بسیاری از فست فودی ها همان ماه های ابتدایی با شکست مواجه شوند نداشتن تجربه کافی است. برای حل این مشکل فیدار سورن آماده ارائه خدمات می باشد. شما عزیزان در تمامی بخش های راه های فست فود می توانید از مشاوره رایگان این مجموعه بهره مند شوید و اطلاعات لازم را کسب کنید. طبیعتا با طی کردن صفر تا صد راه اندازی فست فود به راحتی می توانید از نتیجه کار اطمینا حاصل کنید. بنابراین در این مقاله همراه فیدار سورن بمانید.

مشاوره راه اندازی فست فود: 09122408711

صفر تا صد راه اندازی فست فود

فست فود که شکل اصلی و انگلیسی آن Fast Food می باشد به معنای لغوی غذای فوری یا غذای سریع می باشد، اما معمولا به همان شکل فست فود توسط مردم نامیده می شود. فست فود ها غذا هایی هستند که سرعت طبخ و آماده شدن شان بالا است. فست فود های رایج و پرطرفدار در جهان پیتزا، همبرگر، انواع سوسیس و کالیاس، بعضا گوشت مرغ و گوشت قرمز، و… می باشند. فست فود ها با این که بیشتر به عنوان غذای رستورانی محسوب می شوند، در سالیان اخیر در منازل به عنوان غذای خانگی هم مورد استفاده قرار می گیرند. مشهور ترین برند های فست فود جهان شرکت های کی اف سی، ساب وی، برگر کینگ، مک دونالد، پیتزا هات، دومینوز و.. می باشند. از اصلی ترین دلایل علاقه وافر مردم جهان به فست فود ها می توان به خوشمزگی و ارزان تر بون نسبت به غذای سنتی اشاره کرد. فیدار سورن با آموزش صفر تا صد راه اندازی فست فود در خدمت شماست.

کسب اطلاعات بیشتر: راه اندازی کافه رستوران

مراحل راه اندازی فست فود

مشاوره راه اندازی فست فود

تاریخچه فست فود در جهان

استافده از غذا های سریع یا همان فست فود از دوران باستان تا کنون ادامه دارد. در آن زمان با آن که فست فود ها به شکل آن و طرز امروزی نبودند. به عنوان نمونه در روم باستان دکه هایی وجود داشتند که زیتون ونان را به مردم می فروختند یا برای مثال در شرق آسیا رشته فرنگی را به شکل سریع آماده می کردند و به مردم می فروختند یا حتی در کشور های اطراف خودمان و خاورمیانه، فلافل را داریم که از قدیم الایام به همین شکل امروزی طبخ و به مردم ارائه می شود.

اما داستان فست فود به شکل نوین امروزی اولین بار در کافه تریایی به اسم اتومات که در ژوئیه 1912 شروع به کار کرد آغاز شد و اولین فست فود فروشی آنجا بود. در این کافه تریا غذا هایی که از پیش آماده شده بوند را در محفظه های گرم کن قرار می دادند و مشتریان از طریق دستگاه و با سکه ای، آن ها را می خریدند. اوتومات به سرعت در میان مردم نیوروک و آمریکا محبوب شد و شعباتی در سرار آمریکا افتتاح کرد و این شد شروع فراگیری غذا های سریع یا همان فست فود ها در جهان.

مراحل راه اندازی فست فود

مراحل راه اندازی فست فود

صنعت غذا و به ویژه فست فود، یک صنعت پر زحمت، پر چالش و صد البته پر بازده و پر درآمد است. برای راه اندازی فست فود هم درسته شبیه راه اندازی هر کسب و کاری نیاز به تحقیقات و کسب آگاهی است تا شانس موفقیت بالا برود. راه اندازی فست فود هم به مانند راه اندازی تمامی شغل ها دارای مراحلی است که باید طی شوند. در زیر برخی از مراحل راه اندازی فست فود را با همدیگر می بینیم. در صورتی که بخواهید فست فودی خود را به صورت سلف سرویس راه اندازی کنید نیاز است که با تجهیزات خط سلف سرویس آشنایی داشته باشید.

1– طرح و برنامه کسب وکار: در مرحله اول شما به این نیاز دارید که بدانید اصلا هدف تان از راه اندازی فست فود فروشی چیست وچه طرح ها و برنامه هایی در ذهن تان دارید، چقدر سرمایه دارید؟ در چه محلی میخواهید فروشگاه را افتتاح کنید، آیا یک فست فودی ساده و کوچک می خواهید راه بیندازید یا یک فست فودی بزرگ و پر زرق و برق؟

2– نوع فست فود: دومین مرحله راه اندازی فست فود این موضوع می باشد که چه نوع فست فودی را برای فروش مد نظر دارید؟ پیتزا، فلافل، همبرگر یا ….، آیا قرار است تمامی این ها را به مشتریان ارائه دهید یا تنها قرار است بر روی یک فست فود خاص مثلا پیتزا تمرکز کنید؟.

3– مشخص کردن بودجه: از مهم ترین و شاید تاثیر گذار ترین مراحل راه اندازی فست فود این مرحله می باشد، زیرا با مشخص کردن بودجه تان متوجه خواهید شد که چقدر قدرت مانور خواهید داشت و تا حد زیادی تکلیف بزرگی و کوچکی کسب و کارتان را مشخص خواهید کرد.

4– مشخص کردن مکان: این که در چه مکانی قرار است مغازه فست فود خود را راه اندازی کنید بسیار حائز اهمیت است، باید تا جای ممکن سعی کنید که در خیابان اصلی و مکانی شلوغ و پر رفت و آمد فست فود خود را راه اندازی کند تا بازده بهتری داشته باشید.

5– خرید وسایل، مواد اولیه و گرفتن مجوز: قسمت آخر و پایانی کار هم که پس از طی کردن 4 مرحله قبلی می باشد، خرید وسایل مورد نیاز کار، مواد اولیه تهیه فست فود ها و پیگیری و رفتن به دنبال مجوزهایی مانند جواز کمسب، گواهی بهداشت فردی و… می باشد.

کسب اطلاعات بیشتر: راه اندازی کافی شاپ

وسایل مورد نیاز برای راه اندازی فست فود

همان طور که در بخش قبل هم اشاره شد، آماده کردن و گرفتن وسایل و تجهیزات از مهم ترین مسائل در بحث راه اندازی فست فود فروشی می باشد، زیرا این تجهیزات و وسایل ابزار کار شما هستند و شما برای انجام کار، به آن ها نیاز مبرم دارید. برخی از تجهیزات فست فود، یخچال نوشیدنی ها، فر، میز و صندلی، بخچال مواد اولیه، گاز صنعتی و مخصوص پخت فست فود، لوازم آشپزخانه، میز و فضای نگهداری مواد ساندویچ ها و انجام کار و…. می باشد. برخلاف تجهیزات رستوران، فست فودی هزینه کمتری برای خرید تجهیزات را در بر دارد.

کسب اطلاعات بیشتر: مشاهده لیست لوازم کافه

هزینه راه اندازی فست فود

هزینه راه اندازی فست فود بسته به فاکتور های مختلفی است و این گونه نیست که بشود یک مقدار هزینه مشخصی را برای راه اندازی مغازه فست فود مشخص کرد. دلیل این امر هم این است که اولا هر فرد با سلیقه خود خرید می کند، دوما حجم و وسعت کار افراد با یکدیگر متفاوت است، به شکلی که یکی قرار است مغازه کوچکی در خیابان فرعی راه بیندازد و یکی دیگر مغازه ای بزرگ در پر رفت و آمد ترین خیابان شهر، سوما هم هزینه هایی مثل مکان، لوازم و تجهیزات و مواد اولیه در شهر های مختلف و حتی محله های یک شهر متفاوت است و با دیگری فرق دارد.

کسب اطلاعات بیشتر: لیست تجهیزات راه اندازی فلافلی

منوی غذایی فست فود

مراحل راه اندازی فست فود

مراحل راه اندازی فست فود

بحث اصلی و مهم دیگری که در حیطه راه اندازی فست فود اهمیت دارد منوی غذایی ای است که شما مد نظر دارید در مغازه فست فود خود آن را قرار دهید. این عمل هم تا حد بسیار زیادی به توانایی ها، علایق شخصی و شرایط فردی که قصد راه اندازی مغازه فست فود را دارد بستگی دارد و نمی توان نظر قطعی داد، اما میتوان گفت که منوی فست فود متشکل از غذا ها، پیتزا ها، ساندویچ ها و غیره است که از فراورده های گوشتی و پروتئینی مانند گوشت، مرغ، پنیر پیتزا، سویس، کالباس و سایر تشکیل شده اند. در واقع می توان گفت یکی از بخش های منوی غذایی کافه مربوط به همین فست فودی ها می باشد. اگر به فکر راه اندازی کافه می باشید حتما لیست تجهیزات کافه را مطالعه فرمایید.

مشاوره راه اندازی فست فود

شروع یک کار بزرگ مانند راه اندازی فست فود در کنار داشتن سرمایه نیاز به تجربه کاری نیز دارد. بسیاری از افرادی که قصد راه اندازی فست فودی را دارند در این زمینه تجربه کافی را ندارند. بهترین راه برای اینکه بتوانید در زمان کمی به سوددهی برسید و سرمایه اولیه خود را از دست ندهید این است که از مشاوره راه اندازی فست فود کمک بخواهید. مجموعه فیدار سورن دارای چندین سال تجربه در زمینه راه اندازی فست فود، رستوران و … می باشد. برای دریافت مشاوره می توانید با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید و از مشاوره این مجموعه بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *