خدمات

صفر تا صد راه اندازی رستوران ایتالیایی + هزینه ها

راه اندازی رستوران ایتالیایی

راه اندازی رستوران ایتالیایی شاید در برنامه بسیاری از افرادی باشد که قصد راه اندازی رستوران را دارند. اما در وهله اول باید بدانید که رستوران ایتالیایی به چه رستورانی گفته می شود و سپس اقدام به راه اندازی آن نمایید. غذاهای کشور ایتالیا به دلیل خوشمزه بودن در ایران بسیار طرفدار دارد و محبوب ترین غذای آن یعنی پیتزا در تمامی فست فودی های ایرانی به چشم می خورد. در این مقاله می خواهیم در مورد راه اندازی رستوران ایتالیایی به بحث و بررسی بپردازیم و مراحل راه اندازی آن را بیان کنیم. با سورن کیچن همراه باشید.

رستوران ایتالیایی چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست به رستورانی گفته می شود که غذاهایی با سبک ایتالیایی در آن سرو می شود. شاخص ترین غذای ایتالیایی که در تمامی کشورها محبوب می باشد پیتزا است و البته تهیه و طبخ پیتزا در ایتالیا با آنچه که ما در ایران به نام پیتزا سرو می کنیم کاملا متفاوت است. اما  در رستوران ایتالیایی قصد نداریم که پتیزا را به سبک ایتالیا در اختیار مردم قرار دهیم بلکه آنچه که مورد پسند مردم کشورمان است را طبخ می کنیم.

مراحل راه اندازی رستوران ایتالیایی

مکان رستوران را تعیین کنید.

اگر قصد راه اندازی رستوران ایتالیایی را دارید بایستی مشخص کنید که این رستوران در کدام مکان قرار است تاسیس شود. محل رستوران شما باید در نقطه ای باشد که مشتریانی با این ذائقه غذایی را جذب کند. این رستوران را در یک مکان پرتردد تاسیس کنی. خیابان های اصلی بهترین گزینه می توانند باشند.

نام رستوران را مشخص کنید.

اصولا در همه ی نامگذاری ها همیشه به چند نکته توجه می شود. فرقی نمی کند این اسم برای کجا استفاده می شود ممکن است برای شرکت، فروشگاه، سازمان و… باشد. کوتاه بودن، قابلیت به ذهن سپردن، دارای معنی و مفهوم بودن، زیبایی نوشتاری و تلفظی بر روی انتخاب نام اثر می گذارد. در خصوص یک رستوران ایتالیایی هم همه ی این موارد مهم هستند. نام این رستوران می تواند اسم یک غذا، منطقه یا حتی یک شخصیت شناخته شده ایتالیایی باشد.

مراحل راه اندازی رستوران ایتالیایی

مراحل راه اندازی رستوران ایتالیایی

مجوزهای لازم را دریافت کنید.

در راه اندازی رستوران ایتالیایی می بایست مجوزهای لازم را راه اندازی را دریافت کنید. شما می بایست مجوز لازم را از وزارت بهداشت تهیه کنید. مکان مورد نظر شما باید به گونه ای باشد که قابلیت پیاده سازی اصول و استانداردهای بهداشتی را داشته باشد که این موضوع توسط کارشناسان بهداشت تعیین می شود

رستوران خود را طراحی کنید.

برای طراحی رستوران ایتالیایی می توانید از المان های طراحی و معماری ایتالیایی بهره مند شوید. چرا که ایتالیا مهد معماری جهان است و می توانید برای طراحی داخلی آن از این المان ها الهام بگیرید.

منو رستوران ایتالیایی خود را بنویسید

همان طور که انتظار می رود در منوی رستوران ایتالیایی باید اسم غذاهای ایتالیایی به چشم بخورد. اغلب پیتزا و پاستای ایتالیایی برای مردم شناخته شده است. اما شما می توانید غذاهای متنوع تر و حتی مخصوص رژیم های غذایی خاص به سبک ایتالیایی در منوی رستوران بگنجانید.

تجهیزات رستوران ایتالیایی خود را خریداری کنید.

از مهم ترین بخش های راه اندازی رستوران ایتالیایی تهیه تجهیزات رستوران می باشد. وسایل مختلفی که در بخش های آماده سازی، پخت، نگهداری، شستشو و انبار قرار می گیرند می بایست خریداری شوند. برای این کار می توانید لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی خود را تهیه کنید و بر اساس آن تجهیزات را خریداری کنید.

مراحل راه اندازی رستوران ایتالیایی

مراحل راه اندازی رستوران ایتالیایی

پرسنل خود را استخدام کنید.

پرسنل رستوران اعم از مدیر رستوران، سرآشپز، آشپز، صندوقدار، گارسن و … باید دارای مهارت کافی در زمینه کاری خود باشند. علی الخصوص بخش آشپزخانه که تاثیر مستقیمی بر روی شیوه پخت و کیفیت غذا دارند. از اینرو در انتخاب و استخدام پرسنل حتما به تجربه و مهارت آن ها دقت کنید.

دکوراسیون رستوران ایتالیایی خود را طراحی کنید

بخش بعدی دکوراسیون رستوران می باشد که بهتر است لوازم و چیدمان و اشیاء تزیینی از جمله تابلو، مجسمه و …، همه با رعایت تم ایتالیایی و نمادی از آن کشور باشند، چرا که این امر موجب توجه مشتریان زیادی از جمله توریست های خارجی به ویژه توریست های ایتالیایی می شود که با مراجعه به رستوران شما برای ساعاتی اندک دلتنگی وطن خود را فراموش می کنند و امروزه که عصر ارتباطات می باشد آنها رستوران شما  را به هموطنان خود که در سایر کشورهای جهان زندگی می کنند و برای تفریح یا تجارت به ایران سفر می کنند معرفی می نمایند.

تبلیغات را آغاز کنید

بازاریابی و تبلیغات همیشه جایگاه ویژه ای در جهت برندسازی و جذب مشتری دارد. در زمینه رستوران، فست فود و سایر موارد مشابه تبلیغات اینترنتی و شبکه های اجتماعی بستر خوبی برای تبلیغات فراهم کرده اند. شما به کمک تصاویر با کیفیت و جذاب می توانید اقدام به جذب مشتری کنید و هم چنین مشتریان قبلی را به خودتان وفادار کنید.

شرکت راه اندازی رستوران ایتالیایی در تهران

بسیاری از مشاغل برای راه اندازی نیاز به تجربه اولیه و اطلاعات کافی دارند. برای راه اندازی رستوران چون پای سرمایه هنگفتی در میان است کوچکترین اشتباه و یا ندانستن راه های میانبر می تواند سبب ضرر مالی شود. بدین ترتیب برای راه اندازی آشپزخانه صنعتی و یا رستوران می بایست از شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند کمک بگیرید. برای این کار می توانید به مجموعه سورن کیچن که یکی از قدیمی ترین و بهترین شرکت ها در این زمینه می باشد مراجعه کنید. برای دریافت مشاوره راه اندازی رستوران ایتالیایی با شماره 09122408711 تماس بگیرید.

شرکت راه اندازی رستوران ایتالیایی در تهران

شرکت راه اندازی رستوران ایتالیایی در تهران

هزینه راه اندازی رستوران ایتالیایی

شروع هر کسب و کار نیازمند سرمایه زیادی می باشد. اما پیش از شروع می بایست یک براورد مالی داشته باشید تا بدانید که از پس هزینه ها برمی آیید یا خیر. برای این کار می بایست هزینه های هر بخش از راه اندازی را تعیین کنید. شرکت سورن کیچن یکی از شرکت های معتبر در این زمینه می باشد که برای براورد هزینه می توانید با شماره های درج شده در انتهای سایت تماس بگیرید.

1 دیدگاه در “صفر تا صد راه اندازی رستوران ایتالیایی + هزینه ها

  1. قنبری گفت:

    سلام به نظرتون راه اندازی رستوران ایتالیایی توی شهرستان کوچیک جواب میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *