خدمات

چک لیست تجهیزات رستوران

چک لیست تجهیزات رستوران

آیا با مواردی که در چک لیست تجهیزات رستوران حضور دارند، آشنایی دارید؟. آیا میدانید برای راه انداختن یک رستوران باید چه تجهیزات و لوازمی را خریداری نمایید؟. این ها سوالاتی هستند که به طبع در ذهن شمایی که به دنبال راه اندازی کسب و کاری در حوزه غذا و به خصوص رستوران ها هستید، وجود دارند. رستوران ها یکی از قدیمی ترین کسب و کار های بشری هستند که در امروزه روز هم هنوز هم کسب و کار هایی با مشکلات خاص خود، اما سود ده و پر طرفدارهستند. در صورتی که قصد راه اندازی رستوران را داشته باشید می دانید که برای شروع کار می بایست جک لیست تجهیزات رستوران در 1401 را آماده کنید. برای این کار می توانید با مجموعه طراحی و تجهیز آشپزخانه صنعتی فیدار سورن همراه باشید.

چک لیست راه اندازی رستوران در 1401

پیش از بیان مطالبی مثل خرید لوازم چک لیست تجهیزات رستوران، بیایید تا با ابتدایی ترین و ساده ترین تعریفی که به احتمال قریب به بقین شما با آن آشنایی نسبتا کاملی دارد، شروع کنیم، يعني چیستی رستوران. رستوران یا غذا خوری نوعی واحد صنفی و تجاری است که در آن انواع غذا ها طبخ و به مشتریان ارائه می شوند. رستوران ها از آغاز تمدن و شهر نشینی بشر وجود داشته اند زیرا نیاز به غذا از مهم ترین و ابتدایی ترین نیاز های انسان است و تا ابد و آخرین روز دنیا هم به آن احتیاج خواهد داشت. زیرا تا روز قیامت هم افرادی در ایران و همه نقاط وجود خواهند داشت که برای تامین غذا و خورد و خوراک خود به رستوران ها مراجعه نمایند.

با اینکه بحث مورد نظر ما نیست اما بد نیست این را هم بدانید که خود رستوران ها تنها در یک نوع وجود ندارند و همواره با پیشرفت علم و تکنولوژی، درست به مانند سایر بخش های زندگی انسان که دچار پیشرفت های ریز و درشت شده اند، آن ها هم پیشرفت کرده اند و امروزه در انواع مختلفی وجود دارند. از رستوران های مختلف می توان به رستوران های فرنگی مثل رستوران های ایتالیایی، رستوران های چینی، رستوران های تایلندی، انواع و اقسام فست فودی ها، و رستوران های سنتی اشاره کرد.

نکته مهمی که درباره این انواع رستوران ها وجود دارد، این است که هر کدام غذا های مختلفی را سرو می کند، از همین رو در زمانی که شما تصمیم به راه اندازی یکی از این رستوران ها گرفتید، باید چک لیست تجهیزات رستوران، نوع رستوران مد نظرتان را الگوی خرید تجهیزات قرار دهید.

چک لیست تجهیزات رستوران

چک لیست تجهیزات رستوران

چک لیست تجهیزات رستوران

به بحث اصلي مقاله يعني چک لیست تجهیزات رستوران رسیدیم. می شود گفت در کنار داشتن يك آشپز ماهر مهم ترین چیزی که شما برای راه اندازی رستوران به آن احتیاج دارید، تجهیزات و لوازم رستوران یا همان تجهیزات آشپزخانه صنعتی است. زیرا درست است که بسياري از غذا ها شاید طبخ شان خیلی هم سخت نباشد و حتي خود شما هم بر طبخ آن ها اشراف داشته باشید، اما فراموش نکنید که شما قرار نیست در حجم کمی غذا تهیه کند و شما قرار است برای تعدادی هر چند کم یا زیاد، سفارش غذا آماده کنید. به همین سبب شما به موارد چک لیست تجهیزات رستوران بیشتر و صنعتی تری برای شروع کار خود احتیاج دارید. این که دقیق بشود گفت شما به چه تجهیزاتی احتیاج دارید، ممکن نیست زیرا به این بستگی دارد که شما قصد دارید کارتان را با چه حجمی شروع کنید و پیش ببرید.

کسب اطلاعات بیشتر: لیست لوازم ریز رستوران

اگر که تنها می خواهید یک رستوران کوچک راه اندازی کنید احتمالا به تجهیزات آشپزخانه صنعتی و تجهیزات رستوران زیادی احتیاج ندارید، اما اگر که مثلا می خواهید در کنار غذا های نرمال، غذا های فست فود يا فرنگی هم به مشتریان ارائه دهید شما به تجهیزات راه اندازی فست فود هم احتیاج دارید، اگر هم که می خواهید در کنار غذا به مشتریان قهوه و نوشیدنی های بر پایه قهوه هم ارائه دهید به تجهیزات راه اندازی کافه رستوران هم محتاج هستید. به طورکلی اما برخی از موارد چک لیست تجهیزات رستوران مورد نیاز کار شما مواردی هستند که در پایین نام برده شده اند.

تجهیزات برودتی

تجهیزات برودتی دسته ای از موارد چک لیست تجهیزات رستوران هستند که تهیه آنها توسط صاحبان کسب و کارهای غذایی و خوراکی، از مرکز فروش لوازم آشپزخانه صنعتی در تهران مثل فیدارسورن واجب و لازم میباشد. این تجهیزات همانگونه که از نامشان هم پیداست، برای خنک، سرد و تازه نگه داشتن مواد غذایی و مواد اولیه به کار میروند. برخی از آنها در قسمت پایینی گردآوری شده اند.

کسب اطلاعات بیشتر: لیست تجهیزات فست فود

یخچال و فریزر: از مهم ترین تجهیزاتی که تمامی کسب و کار های مربوط به خوراکی جات و غذا ها مثل همین رستوران ها به آن نیازمندند یخچال ها و فریزر ها می باشند. یخچال و فریزر از مواردي هستند که حتما باید آن ها را در زمان خرید لوازم چک لیست تجهیزات رستوران در نظر بگیرید. از یخچال و فریزر برای نگهداری مواد مختلفی استفاده می شود. از موادی که آن ها را باید در یخچال ها و فریزر ها نگهداری کرد می توان به انواع محصولات پروتئینی مثل گوشت ها و مرغ ها، انواع صیفی جات مثل خیار، هویج، کاهو، کلم و…، انواع نوشیدنی ها مثل انواع نوشابه ها، انواع نوشیدنی های مالت و… اشاره کرد. این یخچال ها و فریزر ها دمای درون خود را ثابت نگه میدارند تا مواد اولیه همواره تازه و سالم بمانند.

  • یخچال ایستاده درب شیشه ای برند ایگلو مدل RS GT18.
  • انواع یخچال و فریزر.

 تجهیزات آماده سازی: تجهیزات آماده سازی، وسایل و تجهیزاتی از چک لیست تجهیزات رستوران هستند که به وسیله آنها مواد اولیه و خام آماده میشوند که به مرحله پخت برسند. لوازم و تجهیزات در این مرحله، مواد اولیه را چرخ، خورد، قطعه قطعه، نیم پز و… میکنند تا غذا آماده شود که برای پخت برود و سپس برای مشتری سرو شود. برخی از وسایل آماده سازی غذا را در قسمت پایینی با هم میبینیم.

چک لیست تجهیزات رستوران

چک لیست تجهیزات رستوران

چرخ گوشت صنعتی: از تجهیزات رستوران که تقریبا در همه رستوران ها و مشاغل غذایی یافت می شود، چرخ گوشت صنعتی است. اين  دستگاه که باید برای تهیه آن در زمان خرید لوازم چک لیست تهیزات رستوران، اقدام شود، برای تهیه بسیاری از غذا ها نیاز است تا مواد چرخ شوند یا با هم ترکیب شوند. می توان با استفاده از چرخ گوشت صنعتی در زمان بسیار کوتاهی این کار ها را انجام داد.

  • چرخ گوشت صنعتی مثل چرخ گوشت براکس مدل BM-12.

تحهیزات پخت و پز

 اگر که نگوییم مهمترین، میتوانیم بگوییم که یکی از مهمترین مراحل کار در هر آشپزخانه صنعتی، پختن غذا میباشد. این مرحله، آخرین مرحله از کار است که غذا را آماده سرو برای مشتریان میکند. از همین رو هیچ کسب و کاری در حوزه غذا و خوراکی جات را نخواهید یافت که از تجهیزات پخت و پز که از موارد مهم در چک لیست تجهیزات رستوران هم میباشند، بهره نبرده باشد. برخی از تجهیزات پخت و پز که میتوان آنها را از هر مرکز فروش لوازم آشپزخانه صنعتی در تهران معتبر، مثل فیدارسورن تهیه کرد را، در زیر این پاراگراف مشاهده میکنیم.

اجاق گاز صنعتی: انواع اجاق گاز صنعتی به عنوان وسايل براي پخت و پز در رستوران‌ها، آشپزخانه‌های صنعتی و… مورد استفاده قرار می ‌گیرند. اجاق گاز صنعتي دارای انواع و تعداد شعله‌ های متفاوتی هستند. بسته به نیاز شما خرید اجاق گاز صنعتی با تعداد شعله‌های مختلف در دسترس قرار دارد. اجاق گاز 2،4 و6 شعله، اجاق گاز ایستاده، اجاق گاز برقی، اجاق گاز کوره‌ای، اجاق گاز پروفیلی، اجاق گاز تمام استیل و چندین مدل دیگر از انواع این مدل اجاق گاز هستند.

کسب اطلاعات بیشتر: راهنمای خرید تجهیزات اشپزخانه صنعتی

لوازم شست و شو

هر چقدر هم که یک کسب و کار از ظروف و وسایل چک لیست تجهیزات رستوران بهره مند باشد، باز هم روزی همه آنها استفاده شده و نیاز به شست و شو پیدا خواهند کرد. این قضیه در ارتباط با همه کسب و کار های خوراکی وغذایی، و آشپزخانه های صنعتی وجود دارد. از همین رو یکی از لوازم مهم در رستوران ها، لوازم شست و شو می باشند، تا با استفاده از آنها ظروف را شست و مجددا قابل استفاده کرد. برخی از لوازم شست و شو در قسمت زیرین آمده اند.

شیر شاور صنعتی رستورانی: شیر شاور صنعتی رستورانی یا شیر شلنگدار که یکی از مواردی است که در زمان خرید لوازم چک لیست تجهیزات رستوران باید آن را تهیه کنید، نسل نسبتاً جدیدی از شیرآلات است که به واسطه مکانیزم خود، دامنه حرکتی زیادی دارد، بخش آبریز (خروجی آب) در آن متحرک است و به واسطه یک شلنگ بلند، از جای خود خارج می شود. این شلنگ شاوری پس از پایان کار به واسطه کششی که وزنه شاوری به آن وارد می کند، به جای خود باز می گردد.

  • شیرآلات مخصوص مثل شیر شاور رو سینکی.

چک لیست خرید تجهیزات رستوران

همه مباحثی گفته شد و مطالبی مثل چک لیست تجهیزات رستوران، این که رستوران چیست،‌ و… بیان شد، تا به این نقطه برسیم. هدفی که پشت گفتن این همه مطالب بود، این موضوع بود که به شما کمکی بشود تا در زمان خرید لوازم چک لیست تجهیزات رستوران، بهتر و راحت تر بتوانید کار خود را انجام دهید.

در کل اما به شمایی که فكر راه اندازی رستوران و خرید تجهیزات رستوران، تجهیزات کافه، تجهیزات آشپزخانه صنعتی، تجهیزات سرو غذا و یا غیره را در سر دارید، پیشنهاد می شود که سری به سایت فیدارسورن بزنید. گروه فیدارسورن از بهترین شرکت های تجهیزات آشپزخانه صنعتی می باشد که آماده است، لوازم مورد نیاز شما عزیزان را با بالاترین کیفیت فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *