خدمات

هزینه راه اندازی رستوران بیرون بر در سال 1403

هزینه راه اندازی رستوران بیرون بر در سال 1402

هزینه راه اندازی رستوران بیرون بر در سال 1403 چقدر است؟ هزینه راه اندازی کترینگ 1403 چقدر است؟ رستوران های بیرون بر در تهران بسیار پرطرفدار است چرا که مردم بدون مراجعه به رستوران می توانند در محل کار خود غذای دلخواه را سفارش دهند و فوت وقت نیز نداشته باشند. در محله های مختلف تهران می توانید رستوران های بیرون بر را مشاهده کنید که مشتریان بسیار زیادی هم دارند.

اگر شما نیز به رستوران داری علاقه مند هستید و می خواهید یک رستوران بیرون بر داشته باشید در این بخش با ما همراه باشید تا در مورد هزینه راه اندازی رستوران بیرون بر در سال 1403به بحث و بررسی بپردازیم. با تجهیزات رستوران سورن کیچن https://sorenkitchen.com/ همراه ما باشید.

هزینه راه اندازی رستوران بیرون بر در سال 1403

مهم ترین نکته در مورد رستوران های بیرون بر و هزینه های لازم آن این است که شما به فضای کمتری نسبت به دیگر رستوران ها نیاز دارید چرا که قرار نیست به صورت حضوری از مشتری پذیرایی کنید. بنابراین یک زیر زمین بزرگ هم می تواند شما را در این مسیر کمک کند. البته به دلیل حجم کاری بهتر است ابتدا اقدام به طراحی آشپزخانه صنعتی خود کنید و سپس شروع به کار کنید.

اگر بخواهیم به صورت سرانگشتی هزینه های لازم را بررسی کنیم هزینه خرید یا اجاره مکان برای راه اندازی آشپزخانه، خرید تجهیزاتی مانند اجاق گاز، ظروف، هزینه های جاری حقوق کارمندان، هزینه آب، قبض گاز می باشد. هزینه های اساسی راه اندازی رستوران بیرون بر به این شکل است که در حال حاضر چیزی حداقل دویست میلیون تومان می باشد، البته این هزینه بسته به شهر، موقعیت ساختمان، متراژ می تواند متفاوت باشد.

هزینه راه اندازی رستوران بیرون بر در سال 1403

هزینه راه اندازی رستوران بیرون بر در سال 1403

مخارج راه اندازی رستوران چقدر است؟

تهران شهری پر از ترافیک و شلوغی است که صبح تا شب همه در حال حرکت برای پیشرفت می باشند. این روزها بانوان نیز دوشادوش آقایان برای کسب درآمد بهتر تلاش می کنند و به همین دلیل مشغله های زیاد آشپزی را برای افراد دشوار کرده است. راه اندازی رستوران بیرون بر یک راه حل خوب برای این مسئله است.

به دلیل اینکه شما برای خوردن غذا به رستوران مراجعه نمی کنید هزینه کمتری پرداخت می کنید و به همین دلیل به صرفه تر می باشد. رستوران بیرون بر در واقع رستورانی است که از طریق اینترنت و یا تلفن سفارش را ثبت می کند و برای افرادی که وقت مراجعه به رستوران را ندارند بسیار مطلوب است.

هزینه راه اندازی رستوران بیرون بر در سال 1403نسبت به سایر رستوران های حضوری بسیار کمتر است چرا که در این صورت شما نیازی به فضایی برای پذیرایی ندارید پس می توانید هزینه کمتری برای اجاره پرداخت کنید. نیازی به دکور ندارید و هزینه دکوراسیون نیز کسر می شود. تعداد خدمه نیز کاهش پیدا می کند و با هزینه بسیار کمتری می توانید یک رستوران بیرون بر عالی داشته باشید.

برآورد هزینه راه اندازی رستوران بیرون بر در سال 1403

رستوران داری به شکل بیرون بر، هم از نظر درآمد و هم از نظر سلیقه، خوشمزه ترین شغل دنیاست. یک رستوران می تواند در محیط تجاری امروزی سودآور باشد. اما طبق آمار امروز همان کار سودده در سال اول سودی ندارد. قیمت املاک و مستقلات همیشه یک عامل بازدارنده برای مشاغل کوچک بوده است.

هزینه راه اندازی رستوران بیرون بر در سال 1403

هزینه راه اندازی رستوران بیرون بر در سال 1403

رستوران داری به شکل بیرون بر با همه مزایا و سودآوری که دارد، اگر با طرح تجاری و برآورد هزینه صحیح وارد این عرصه نشود، نمی تواند با تورم رقابت کند. در اینجاست که برآورد هزینه های اولیه و سودآوری رستوران بیرون بر مطرح می شود، هنگام مکان یابی رستوران بیرون بر، باید به 3 نکته اساسی توجه کنید:

  • خصوصیات روانی و جمعیتی منطقه
  • بر روی دسترسی و دید تمرکز کنید
  • ترجیح خرید بر اجاره

در بسیاری از مواقع با کمی حوصله و جست و جو می توانید مکانی طلایی برای رستوران بیرون بر پیدا کنید که تمام هزینه های اولیه را پس دهد و هیچ میانبری در این مسیر وجود ندارد. فرض کنید رستورانی را در مکانی مانند مجاور فرودگاه، مجتمع های تجاری و بزرگ و دانشگاه ها خریداری کرده یا اجاره می کنید که این دو مزیت بزرگ را دارد:

  • در ابتدای خرید رستوران هزینه کمتری برای آن پرداخت می کنید
  • همزمان با راه اندازی آن مکان‌های طلایی با مشتریان زیادی روبرو خواهید شد

مهم ترین مخارج رستوران بیرون بر 

بر خلاف رستوران های حضوری این رستوران ها مخارج زیادی ندارند و مهم ترین هزینه هایی که باید پرداخت کنید رهن یک فضا برای ایجاد آشپزخانه صنعتی و خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی می باشد. بدین ترتیب می توانید در کمترین زمان ممکن شغل خود را ایجاد کنید. برای دریافت حدود هزینه راه اندازی رستوران بیرون بر با شماره های درج شده تماس بگیرید.

هزینه راه اندازی کترینگ 1403

یکی از رستوران های بیرون بری که این روزها بسیاری از مردم علاقه مند به داشتن آن هستند کترینگ می باشد. کترینگ ها عموما با مکان های دولتی و یا خصوصی قرارداد می بندند و در حجم مشخصی روزانه غذا تولید می کنند. در حالت کلی داشتن یک رستوران و یا کترینگ با سوددهی بالایی به خصوص در شهرهای بزرگ همراه است. هزینه راه اندازی کترینگ 1403 به عوامل مختلفی وابسته است که از جمله آن ها می توان به تجهیزاتی که قرار است خریداری کنید، لیست منو، مواد اولیه، مکانی که می خواهید اجاره کنید و … اشاره کرد. برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه هزینه راه اندازی کترینگ 1403 می توانید با شماره 09122408711 تماس بگیرید.

چگونه هزینه راه اندازی رستوران را تخمین بزنیم؟

گام اول: تصمیم بگیرید که چه رستورانی می خواهید راه اندازی کنید و تجهیزات رستوران را می خواهید خریداری کنید یا به امانت بگیرید. امانت گرفتن هزینه ها را کاهش می دهد اما در طولانی مدت می بایست تجهیزات خودتان را خریداری کنید. بهترین راه این است از میان لیست تجهیزات رستوران، مهم ترین گزینه ها خریداری شود و پس از راه اندازی مابقی به مرور خریداری گردند.

گام دوم: شرکت های راه اندازی رستوران را مورد بررسی قرار دهید. برای راه اندازی و کاهش هزینه راه اندازی رستوران می توانید از بهترین شرکت ها کمک بگیرید و از تجارت آن ها استفاده کنید. همچنین شما می توانید بهینه ترین لیست خرید را کمک یک شرکت معتبر بنویسید.

گام سوم: هزینه های مربوط به دکور و لوازم داخل سالن نیز باید مشخص شود. قیمت ها را باهم مقایسه کنید و در زمینه براورد هزینه با دکوراتور خود مشورت های لازم را داشته باشید. فراموش نکنید یکی از دلایل جذب مشتری داشتن یک دکور شیک می باشد.

گام چهارم: مجوزهای راه اندازی رستوران را باید دریافت کنید. مجوزهای ساختمان، مجوز بهداشت و … را می بایست آماده کنید. هزینه های مجوز در هر استانی ممکن است متفاوت باشید بنابراین با توجه به شهری که قرار است رستوران خود را راه اندازی کنید این هزینه را مشخص کنید.

گام پنجم: هزینه های مربوط به دستمزد کارگران و کارمندان را در نظر بگیرید و با توجه به توان خودتان پرسنل استخدام کنید چرا که ممکن است در ماه های اولیه سوددهی لازم را نداشته باشید.

گام ششم: برای ساعات کاری و روزهای تعطیل برنامه ریزی های لازم را داشته باشید و هزینه های متغیر مربوط به خرید مواد اولیه را تعیین کنید.

هزینه راه اندازی رستوران 1403

در این بخش به صورت جداگانه برخی از هزینه های اصلی که برای راه اندازی رستوران نیاز دارید را به شما معرفی می کنیم. اگر قصد دارید یک رستوران جدید افتتاح کنید پیشنهاد می کنیم حتما در زمینه مشاوره راه اندازی رستوران از شرکت های بزرگ نکات ریز مورد نیاز را دریافت کنید. برای این کار می توانید با شماره 09122408711 تماس بگیرید.

هزینه خرید و یا اجاره مکان رستوران

محله ای که می خواهید رستوران را راه اندازی کنید در کدام یک از مناطق شهرتان است. مناطقی که قیمت مسکن در آن جا بالا است یا در مناطق متوسط و ضعیف تر می خواهید اقدام به این کار بکنید؟ قصد خرید یا اجاره دارید؟ پس از پاسخ به این سوالات می توانید یک قیمت کلی برای این کار براورد کنید.

هزینه خرید تجهیزات رستوران

آشپزی در سطح آشپزخانه ی یک رستوران قطعا نیاز به تجهیزاتی دارد که پاسخگوی تنوع غذایی در یک وعده و هم چنین خروجی به میزان بالا باشد . با توجه به منوی غذایی رستوران و هم چنین میزان خروجی تجهیزات آماده سازی ، پخت ، نگهداری و شستشوی مختلفی نیاز است . این تجهیزات می تواند شامل تجهیزات بزرگ مثل اجاق گاز ، یخچال ، گرمخانه غذا  و …. و هم چنین تجهیزات کوچک مانند ظروف سروغذا ، سیخ کباب و  …  باشد . شما می توانید با کسب آگاهی و مشورت با متخصصین در این زمینه تجهیزات مناسبی را انتخاب کنید. حتما به کیفیت ساخت و مواد اولیه تجهیزات آشپزخانه صنعتی توجه کنید . این امر مانع از تکرار خرید تجهیزات طی چند سال آینده می شود و نهایتا باعث صرفه جویی در هزینه های شما می گردد.

هزینه حدودی حقوق پرسنل رستوران

حقوق کارکنان یکی از هزینه های ثابت و مشخص رستوران است. با توجه به عنوان شغلی و سطح حرفه ای بودن آن ها، حقوق تعریف شده ای وجود دارد.  تعداد پرسنل و شغل آن ها تعیین کننده ی هزینه ای هست که شما برای این بخش باید در نظر بگیرید. خود شما که در واقع مدیر رستوران هستید جزئی از پرسنل رستوران محسوب می شوید. پس برای خودتان نیز حقوقی متعارف لحاظ کنید.

هزینه راه اندازی رستوران

هزینه راه اندازی رستوران

هزینه دکوراسیون رستوران

یکی از موارد مهم در جلب توجه مشتری، دکوراسیون خوب و مشتری پسند است.  از این آیتم غفلت نورزید و حتما به آن توجه کنید. لزومی ندارد دکوراسیون رستوران بسیار لاکچری با هزینه های بالا باشد. شما با صرف کردن یک هزینه ی منطقی می توانید به جذب مشتری و کسب درآمد بیشتر به خودتان کمک کنید. هزینه ی این بخش از راه اندازی رستوران نسبتا به سایر هزینه ها که تکرار پذیر هستند تقریبا کم و با توجه به تاثیری که بر روی درآمد دارد معقول به نظر می رسد.

پنج راه برای نجات رستوران درحال شکست

در اینجا با پنج راه برای نجات و بازگرداندن دوباره سود به رستوران آشنا شوید. هزینه راه اندازی رستوران را براورد کنید.

۱. بررسی دقیق

وقتی میزان پول کم باشد، شما سعی دارید با همین میزان کم سرمایه و هر آنچه در بانک دارید به نحوی تردستی کنید، تا بتوانید شرایط نامساعد را اداره کنید. درواقع سعی دارید تا از حساب ‌و کتاب دقیق سرباز زده و از بررسی جلوگیری کنید. این زمان زمانی بسیار حساس و بحرانی است تا به‌دقت هر چه تمام‌تر عملکرد کلی و مالی رستوران را به چالش بکشید. یک رستوران می‌تواند با میزانی کم‌درآمد شکست بخورد و هم می‌تواند با میزان زیاد پولی که خرج می‌کند. هم ترکیبی از این دو اشتباه. مسیر درآمدزایی، میزان درامد و بقیه هزینه‌هایی که صرف می‌کنید نیاز دارد تا شما بر روی آن‌ها کارکنید.

۲. بشنوید

اگر شما در حال مشاهده شکست رستوران هستید، بهتر است به‌سرعت دلیل این شکست را پیدا کنید. شاید شبکه‌های اجتماعی اینجا به شما کمک زیادی کند، با جستجو کردن نظرات مشتریان به انواع مختلف و اینکه در مورد رستوران شما چه فکر می‌کنند بتوانید نقاط ضعف رستوران را پیدا کنید. بهترین راه روراستی است. شاید حقیقت تلخ باشد اما یکی از راه‌هایی است که ممکن این شما را از شکست برهاند.

بیشتر بخوانید: چک لیست تجهیزات رستوران

هزینه راه اندازی رستوران

هزینه راه اندازی رستوران

۳. تمرکز بر روی هزینه غذا

هزینه‌ غذا عامل ساخت و هم شکست یک رستوران است : این عامل از مهم‌ترین جزییات سودآوری رستوران است. اینکه چه میزان بابت هر منو هزینه می‌شود خیلی اهمیت دارد. باید بدانید که هزینه کردن برای یک منو زمانی مناسب است که شما توانایی فروش آن را دارید اگر در شرایط نامساعد فروش قرار دارید بهتر است کمی از هزینه‌ها و انواع منو کاسته شود منو تغییر کند. منو را به شکلی ساده‌تر و کم هزینه‌تر تغییر دهید تا بتوانید میزان فروش را بالاتر ببرید.

۴. سریع ، اما به دقت عمل کنید

به طور معمول اینکه مشتری را به خاطر خالی شدن میز منتظر نگه‌دارید باید بدانید که این کار در حد فاجعه‌آمیزی اشتباه است. با این کار کامل مشتری را پس زده اید. هر رستورانی یک ساعت شلوغی دارد پس خیلی بد است که مشتری به داخل رستوران بیاید و بعد از یک منتظر ماندن طولانی از رستوران بیرون برود. پس هیچکس نباید به مدت طولانی معطل شود، نه به این مفهوم که به سمت مشتری حمله‌ور شوید ، اما در این شرایط از آن‌ها بخواهید کمی صبر کنند و این اطمینان را به آن‌ها بدهید که به سرعت جایی برای نشست برایشان آماده می‌شود و حتماً درخواستشان برای سفارش غذا در اولویت قرار می‌گیرد.

۵. تعداد پرسنل رستوران را کاهش دهید

یکی از عوامل زیادی که سرمایه شمارا بعد از هزینه کردن برای غذا به هدر می‌دهد پرسنل است. اگر فکر می‌کنید وجود برخی از پرسنل در برخی از روزها نیاز نیست آن‌ها را به خانه بفرستید این به معنی اخراج نیست به این معناست که گاهی واقعاً به حجم زیاد پرسنل نیاز نیست ، ولی اگر احساس شما این است که به طور کلی تعداد خدمه زیاد است شاید مجبور باشید تا اخراج کنید.

۶. در آشپزخانه چه می‌گذرد

آشپزخانه، اولین رکن یک رستوران است. بسیاری از رستوران داران ، هنگام راه اندازی رستوران ، بیش از هر چیز به زیبایی فضای سرو غذا و معماری آن توجه می‌کنند ، در صورتی که طراحی و چیدمان آشپزخانه ، شامل اصول و روش‌های دقیق و استانداردی است که اگر رعایت نشوند ، هزینه‌های رستوران را بالا می‌برند.

برای مثال، آشپزخانه رستورانی که به درستی طراحی نشده ، بارها و بارها آشپز خود را در مسیر کار ، زمان پخت ، دسترسی به تجهیزات آشپزخانه و انبار به درد سر می‌اندازد. برای همین است که پیش از طراحی رستوران، می‌بایست فضای آشپزخانه را به درستی طراحی نمود. هزینه راه اندازی رستوران.

دقت کردن به اعداد در مدیریت کردن رستوران اهمیت به سزایی دارد. اعداد شما را از شکست نجات می‌دهد. با ارائه بهترین ها در غذا، کیفیت، فضا، و… مشتریان را به رستوران خود وفادار کنید و پیشرفت رستوران را مشاهده کنید.

هزینه راه اندازی رستوران در ایران

بسیاری از شهرهای ایران توریستی است و هرساله بسیاری از افراد برای مسافرت به شهرهای مختلف می روند به همین سبب نیاز به داشتن رستوران به چشم می خورد. اما رستوران داری و راه اندازی رستوران کار پر هزینه ای است. البته این کار سود بالایی نیز دارد اما در ابتدا نیاز است که سرمایه بالایی داشته باشید. با توجه به اینکه بسیاری از تجهیزات از دیگر کشورها وارد می شود و تورم نیز به صورت مستقیم بر روی آن ها تاثیرگذار است طبیعتا هزینه راه اندازی رستوران در ایران یک قیمت ثابتی نمی باشد. پیشنهاد می کنیم در ابتدا مشورت های لازم را از مجموعه سورن کیچن دریافت کنید و سپس تصمیم به راه اندازی رستوران در ایران بگیرید.

1 دیدگاه در “هزینه راه اندازی رستوران بیرون بر در سال 1403

  1. رحمانی گفت:

    سلام اقا من میخوام شعبه دو ی رستوران‌ رو بزنم که هزینه تبلیغاتم کم شه،ی رستوان بیرون بر هستش که خب محبوبیتش زیاده
    به نظرتون ی برند جدید بزنم یا شعبه دو؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *