خدمات

نحوه تمیز کردن گریل صنعتی

نحوه تمیز کردن گریل صنعتی

یک سوالی که برای خیلی از صاحبین و کارکنان فست فود ها، و کسانی که به دنبال خرید دستگاه گریل هستند وجود دارد، این است که نحوه تمیز کردن گریل صنعتی به چه شکل و به چه نحوی است. دستگاه ها و لوازم و تجهیزات مختلفی هستند که در آشپزخانه صنعتی رستوران ها و فست فود ها حضور دارند و به کمک آن ها مواد غذایی مختلف آماده و برای مشتریان سرو می شوند. یکی از این تجهیزات و لوازم پر استفاده اما انواع گریل صنعتی هستند. در صورتی که به فکر خرید دستگاه گریل صنعتی هستید و یا اگر که دارای انواع گریل صنعتی هستید اما با نحوه تمیز کردن گریل صنعتی آشنایی ندارید، در ادامه بحث هم همراه تجهیزات آشپزخانه صنعتی فیدار سورن بمانید.

انواع گریل صنعتی

یک شیوه پخت مواد غذایی مختلف و سالم، گریل کردن است که عموماً قبل از اینکه گوشت سرخ شود مزه دار شده و روی انواع گریل صنعتی قرار می ‌گیرد تا طبخ شود. اکثر فست فود ها اقدام به خرید دستگاه گریل از مراکز معتبری مثل فیدارسورن می کنند و از شیوه پخت گریل استفاده می‌ کنند. به دلیل اینکه مهم ‌ترین دستگاه در فست فود که برای طبخ غذا استفاده می ‌شود دستگاه گریل است، باید دستگاه گریلی تهیه شود که طول عمر بالایی داشته باشند تا بتواند برای شما به‌ خوبی و سالها بدون هیچ نقصی کار کنند. همچنین به دلیل استفاده زیاد از این دستگاه، بر شما لازم است که با نحوه تمیز کردن گریل صنعتی هم آشنایی داشته باشید.

نحوه تمیز کردن گریل صنعتی

نحوه تمیز کردن گریل صنعتی

نحوه تمیز کردن گریل صنعتی

به بحث اصلی مقاله یعنی نحوه تمیز کردن گریل صنعتی رسیدیم. کاربران و آشپزهایی که مواد غذایی را گریل می کنند برای جلوگیری از کاهش عمر گریل صنعتی و همچنین کاهش کیفیت مواد غذایی پخته شده توسط آن، هر روز بعد از هر سرویس، باید با آشنایی با نحوه تمیز کردن گریل صنعتی، دستگاه گریل صنعتی و صفحه چدنی آنرا باید به صورت کاملا استاندارد تمیز کنند. برای تمیز کردن گریل صنعتی، دنبال کردن یک سری مراحل به ترتیب بسیار اهمیت دارد و برای این کار به صورت کلی دو گزینه ممکن وجود دارد که شما پیش از خرید دستگاه گریل صنعتی باید از آن ها مطلع باشید.

نحوه تمیز کردن گریل صنعتی بدون استفاده از مواد شیمیایی

نحوه تمیز کردن گریل صنعتی بدون استفاده از مواد شیمیایی این گونه است که ابتدا گریل صنعتی را باید کاملا داغ کنید، بعد از اینکه اطمینان حاصل کردید که صفحه چدنی کاملا داغ است، مقدار بسیار زیادی یخ قالبی با حبه ای به یکباره روی آن بریزید. جالب است بدانید که یخ باعث ایجاد شوک حرارتی در سطح صفحه داغ می شود و به جدا شدن بخش زیادی از مواد غذایی چسپیده به سطح چدنی کمک می کند. سپس با استفاده از یک لیسک مخصوص برای استفاده در آشپزخانه های صنعتی که معمولا از جنس تفلون و در کاربرد برای صفحه مسطح گریل صنعتی از جنس کروم سخت است، تمام مواد غذایی چسپیده و روغن روی صفحه مسطح چدنی را به صورت کامل بردارید و آن را به سمت کانال هایی که به سمت مخزن تخلیه روغن منتهی می شوند هدایت کنید.

در زمان اجرای نحوه تمیز کردن گریل صنعتی حتما این کار را با دقت بالایی انجام دهید و بررسی کنید که سرریز نشود. قبل از اینکه این روش از نحوه تمیز کردن گریل صنعتی را بکار ببرید اطمینان حاصل کنید که صفحه مسطح گریل صنعتی شما دارای ضخامت کافی و استاندارد می باشد تا بتواند در برابر شوک حرارتی مقاومت کند و ترک نخورد. صفحات چدنی گریل که می توانید آن ها را از فیدار سورن تهیه کنید، معمولا دارای ضخامت استاندارد نسبت به صفحه های معمولی هستند و دارای طول عمر بالا می باشند و از خطر ترک خوردگی و شکستگی در امان هستند.

 نحوه تمیز کردن گریل صنعتی با استفاده از شوینده های شیمیایی

نحوه تمیز کردن گریل صنعتی با استفاده از مواد شیمیایی این گونه است که باید در ابتدا صبر کنید تا صفحه مسطح کاملا سرد شود و سپس کانال خروجی روغن را کاملا ببندید. هنگامی که اطمینان حاصل کردید صفحه مسطح کاملا سرد است، از یک لیسک مخصوص طراحی شده برای آشپزخانه های صنعتی استفاده کنید تا بقایای پخت و پز را از بین ببرید. سپس مقدار کمی از پاک کننده های شیمیایی مخصوص (درج شده در دفترچه راهنمایی خرید دستگاه گریل صنعتی) را روی آن بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس آب با دمای 60-55 درجه سانتی‌گراد روی سطح مسطح گریل بریزید و چند دقیقه بگذارید بماند. سپس تمام آب را تخلیه کنید و در آخر از یک اسفنج برای تمیز کردن آن استفاده کنید. پس از تمیز شدن صفحه گریل صنعتی، تمام سطح را با کاغذ آشپزخانه کاملا خشک کنید. برای اطمینان از خشک شدن کامل صفحه داغ، می توانید آن را برای چند دقیقه روشن نمایید.

نحوه تمیز کردن گریل صنعتی

نحوه تمیز کردن گریل صنعتی

پس از خشک شدن، به صورت اختیاری و فقط برای صفحات چدنی، می توان سطح را با سرکه یا لیمو یا هر چربی زدای طبیعی پاک کرد. هنگام اجرای نحوه تمیز کردن گریل صنعتی، از ریختن هرگونه اسید (سرکه، لیمو و غیره) روی صفحات گرم با روکش کروم خودداری کنید. در انتهای مراحل نحوه تمیز کردن گریل صنعتی، صفحه مسطح گریل صنعتی را مجددا با یک دستمال آغشته به روغن زیتون کاملا پاک کنید، این مرحله از نحوه تمیز کردن گریل صنعتی به ویژه برای صفحات مسطح چدنی اهمیت دارد، ولی برای صفحات عیر چدنی، ضرورتی ندارد. توصیه می شود که حتما در انتهای هر روز کاری این مراحل را انجام دهید، تا همیشه مطمئن باشید که یک دستگاه گریل صنعتی با کیفیت پخت اولیه و طول عمر بالا را در اختیار دارید و هر روز از آن برای سرو غذاهای لذیذ و سالم و با کیفیت استفاده می کنید و همیشه به صورت بهینه برایتان باقی می ماند.

کسب اطلاعات بیشتر: خرید لوازم کافه و رستوران

خرید دستگاه گریل صنعتی

امید است مطالب بیان شدن در طی مقاله نحوه تمیز کردن گریل صنعتی مثل انواع گریل صنعتی، خرید دستگاه گریل صنعتی، نحوه تمیز کردن گریل صنعتی و… برای شما مفید واقع شده باشد. در صورتی که به دنبال تهیه انواع گریل صنعتی یا انواع سینی گریل هستید، به شما پیشنهاد می شود که حتما سری به سایت فیدارسورن بزنید. فیدارسورن یکی از حرفه ای ترین گروه های سازنده و ارائه دهنده انواع لوازم و تجهیزات آشپزخانه های صنعتی می باشد و با توجه به این موضوع که تیمی متخصص دارد، آمادگی دارد تا با ارائه مشاوره رایگان به شما، محصول و تجهیزات مورد نیازتان را با بالاترین کیفیت برایتان فراهم نمایند، و به شما در خرید دستگاه گریل صنعتی کمک شایانی نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *