خدمات

راه اندازی کافی شاپ

صفر تا صد راه اندازی کافی شاپ

راه اندازی کافی شاپ یکی از شغل های جذاب و جوان پسند می باشد که این روزها بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. در واقع اگر حوصله بروز بودن و سر و کله زدن با جوانان پر شور و هیجان را دارید و می خواهید یک فضای گرم و صمیمی برای مشتریان خود ایجاد کنید بهترین کار راه اندازی کافی شاپ می باشد. اما روند راه اندازی کافی شاپ بسیار مهم است.

اگر پاتوق شما نیز کافی شاپ های تهران می باشد و تایم زیادی را در این مکان ها می گذرانید، حتما به فکر راه اندازی کافی شاپ افتاده اید. در این مطلب می خواهیم در مورد شرایط راه اندازی و مجوزهای لازم به بحث و بررسی بپردازیم. برای شروع هر کاری لازم است که در ابتدا هزینه ها بررسی شود و بدانید که نیاز به چقدر سرمایه دارید. کافی شاپ ها از جمله کسب و کارهای پرسودی محسوب می شوند که با تغییر زندگی مردم بسیار رونق گرفته اند.

به خصوص شهرهایی که دارای فضای سبز و بکر برای گردش نمی باشد، بهترین مکان برای گذران اوقات با دوستان و یا حتی خانواده کافی شاپ می باشد. یکی از ویژگی های بارز این مکان ها نسبت به دیگر فضاها مانند رستوران، فضایی صمیمی و دوستانه می باشد که متناسب با نیاز مشتری انواع غذاعای فست فودی و نوشیدنی را نیز سرو می کند. این امر باعث محبوبیت کافی شاپ ها در میان قشر جوان شده است.

پیش از اینکه در مورد تجهیزات آشپزخانه صنعتی و یا نیازهای راه انداری کافی شاپ به بحث و بررسی بپردازیم در ابتدا می خواهیم بدانیم که کافی شاپ به چه مکانی گفته می شود و تفاوت آن با دیگر فضاها چیست. شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر و یا دریافت مشاوره راه اندازی و تجهیزات کافی شاپ می توانید با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید و از مشاور راه اندازی کافی شاپ بهره مند شوید.

کافی شاپ با کافه چه تفاوتی دارد؟

کافی شاپ به مکانی گفته می شودکه تقریبا شبیه به کافه و رستوران است که در آن انواع نوشیدنی های سرد و گرم سرو می شود و در عین حال در آن غذا نیز سرو می شود. در دهه اخیر کافی شاپ ها نسبت به سالیان گذشته رونق چشم گیری داشته اند به گونه ای که افراد زیادی از این مکان ها استفاده می کنند.

در واقع فراگیر شدن قهوه در ایران باعث رونق گرفتن کافی شاپ ها شده است. شاید پایه اصلی یک کافی شاپ قهوه باشد و به همین دلیل فضای آن به گونه ای متفاوت تر طراحی می شود. به هنگام راه اندازی کافی شاپ مهم ترین مسئله که در دید مشتری می باشد، سبک دکوراسیون آن است و بهتر است به نحوی کاملا جدید و منحصر به فرد طراحی شود.

کسب اطلاعات بیشتر: تجهیزات فودکورت

کافه و کافی شاپ به دلیل اینکه در کلمه مشابه یکدیگر هستند، به اشتباه بسیاری از افراد آن ها یکسان می دانند. اما واقعیت این است که کافی با کافی شاپ تفاوت های بسیار زیادی دارند. از جمله این تفاوت ها می توان به مواد غذایی سرو شده، منو و دکور اشاره داشت. درست است که هر دو برای دور هم جمع شدن دوستان و افراد خانواده ایجاد شده اند. اما در مورد تفاوت کافه و کافی شاپ باید به این موضوع اشاره داشت که کافی شاپ چیزی بین کافه و رستوران است که هم قهوه و نوشیدنی در آن سرو می شود و هم غذای گرم و سرد

صفر تا صد راه اندازی کافی شاپ

برای اینکه بخواهید یک کافی شاپ راه اندازی کنید تنها سه راه پیش روی خود دارید که در ادامه در مورد آن به بحث و بررسی می پردازیم در نظر داشته باشید که در صورتی که اطلاعات کافی در مورد راه اندازی کافی شاپ ندارید بهتر است با یک فرد متخصص در این امر مشورت کنید تا دچار ضرر مالی نشوید. برای این کار می توانید با مشاور راه اندازی کافی شاپ و رستوران یعنی فیدار سورن در ارتباط باشید. سه روش راه اندازی کافی شاپ  به شرح زیر می باشد:

صفر تا صد راه اندازی کافی شاپ

صفر تا صد راه اندازی کافی شاپ

مراحل راه اندازی کافی شاپ

مدل فرانشیز

همانند راه اندازی رستوران، برای راه اندازی کافی شاپ نیز می توانید از مدل فرانشیز استفاده کنید. در این حالت به ازای پرداخت حق فرانشیز، در مکانی که توسط ارائه دهنده فرانشیز انتخاب شده است می توانید از نام آن برند و فعالیت تحت لیسانس آن استفاده کنید و شعبه دیگری از یک برند معتبر را در جایی دیگر از شهر راه اندازی کنید.

خرید یک کافی شاپ واگذاری شده

این شیوه نوعی دیگر از روش های راه اندازی کافی شاپ می باشد. بدین صورت که کافی شاپی را که دیگر نمی خواهد در محل مربوطه فعالیت کند خریداری می کنید. اما در نظر داشته باشید که می بایست گزینه ای را انتخاب کنید که سودآوری داشته باشد. یافتن کافی شاپی سودآور کار ساده ای نیست.

راه اندازی کافی شاپ از صفر

این راه نیازمند تلاش بسیار زیادی می باشد. چرا که از ابتدای کار می بایست به فکر دریافت مجوز راه اندازی کافی شاپ، خرید تجهیزات آشپزخانه کافی شاپ و یک برندسازی باشید. این روش دارای بیشترین انعطاف پذیری و بهترین پتانسیل برای به حداکثر سود می باشد.

کسب اطلاعات بیشتر: لیست تجهیزات راه اندازی فلافلی

مدارک لازم برای راه اندازی کافی شاپ 

  1. احراز تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  2. ارائه سند مالکیت شامل یکی از موارد زیر:
  • اجاره‌نامه رسمی یا عادی
  • بنچاق
  • مبایعه‌نامه
  • حکم قطعی دادگاه مبنی بر الزام تنظیم اجاره‌نامه
  • رسید معتبر پرداخت اجاره‌بها
  • ارائه قرار دادهای منعقدشده بین متقاضی پروانه کسب با ادارات و سازمان‌های دولتی
  • اصل و فتوکپی تمام صفحات شناسنامه (۲ نسخه)
  • اصل و کپی کارت ملی (۲ نسخه)
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی
  • ارائه سوابق کاربری تجاری یا اداری یا کارگاهی محل کسب (عوارض مشاغل و کسب و پیشه)
  • کسب رضایت مالک به منظور تغییر شغل
  • گواهی پایان خدمت نظام وظیفه
  • ۱۲ قطعه عکس ۴×۳ جدید
  • کدپستی ۱۰ رقمی واحد صنفی (کپی قبض تلفن واحد صنفی)
  • در صورت داشتن پروانه کسب قبلی، ارائه فتوکپی جواز کسب
  • در صورت موروثی بودن ملک، ارائه رضایت محضری سایر وراث به همراه اصل و فتوکپی شناسنامه ورثه و اصل و فتوکپی گواهی حصر وراثت

کسب اطلاعات بیشتر: بهترین برند تجهیزات آشپزخانه صنعتی

صفر تا صد راه اندازی کافی شاپ

صفر تا صد راه اندازی کافی شاپ

لوازم راه اندازی کافی شاپ

در صورتی که در حال راه اندازی کافی شاپ هستید و آن را از کسی خریداری کرده اید دیگر نیازی به خرید تجهیزات کافی شاپ ندارید. اما در غیر این صورت مجبور خواهید بود که تمامی تجهیزات ضروری را خرید کنید و احتمالا هزینه هایی نیز برای نصب آن ها باید بپردازید اما در نظر داشته باشید که تجهیزات آشپزخانه صنعتی بسیار گسترده می باشد و خرید تمامی این تجهیزات برای کافی شاپ شما نیاز نیست.

به همین دلیل در ابتدا باید لیستی از محصولاتی که نیاز دارید تهیه کنید. این لیست وابستگی زیادی به منو شما دارد. به عنوان مثال در صورتی که در کافی شاپ خود علاوه بر کیک و قهوه از سایر مواد غذایی نیز استفاده کنید می بایست یخچال و اجاق گاز نیز تهیه کنید.

در حالت کلی برای راه اندازی یک کافی شاپ حداقل به 500 میلیون بودجه نیاز دارید و سقف این عدد وابسته به خواسته ها و اهداف شما می باشد. در ادامه می خواهیم برخی از تجهیزات لازم کافی شاپ را برای شما بیان کنیم. با مجموعه طراحی و تجهیز آشپزخانه صنعتی فیدار سورن همراه باشید.

قهوه ساز

مهم ترین دستگاهی که در راه اندازی کافی شاپ به آن نیاز دارید دستگاه قهوه ساز می باشد. این دستگاه می بایست از دوام بالایی برخوردار باشد چرا که قرار است روزانه به تعداد زیادی قهوه تولید کند. بنابراین ترجیحا از برندهای معتبر خریداری کنید تا از ضمانت کالا اطمینان داشته باشید.

دستگاه اسپرسوساز

بسیاری از نوشیدنی های قهوه که در منو کافی شاپ وجود دارد حاوی اسپرسو می باشد. بنابراین شما به یک دستگاه اسپرسوساز نیز نیاز دارید. قیمت این دستگاه پیش از این از 25 میلیون تومان شروع می شد. با توچه به بودجه خود می توانید مناسب ترین دستگاه را از فیدار سورن تهیه کنید.

کسب اطلاعات بیشتر: راهنمای خرید اسپرسوساز صنعتی

آسیاب قهوه صنعتی

از آنجایی که اکثر کافی‌ شاپ‌ها برای سرو قهوه تازه از دانه‌های قهوه استفاده می‌کنند، لازم است آسیاب قهوه صنعتی را به لیست تجهیزات کافی ‌شاپ خود اضافه کنید. سرمایه‌گذاری در دستگاه آسیاب مناسب می‌تواند در طعم و رایحه قهوه یا اسپرسو تفاوت ایجاد کنید.

مخلوط‌کن‌های صنعتی

در سال 2019، یک نظرسنجی از مصرف‌کنندگان نشان داد که 38 درصد از مشتریان کافه‌ها بیشتر نوشیدنی‌های مخلوط را سفارش می‌دهند. برای استفاده از این روند حداقل به یک مخلوط کن نیاز دارید. بهتر است تجهیزاتی خریداری کنید که وقتی فروشگاه شما روزانه صدها نوشیدنی منجمد درست می‌کند، خراب نمی‌شوند.

دستگاه فیلتر آب

برای افزایش طول عمر دستگاه اسپرسو و بهبود طعم قهوه (که حتی تا 98درصد تاثیر دارد) لازم است یک سیستم فیلتراسیون خوب آب به لیست خود اضافه کنید). فراموش نکنید اگر مقدار مواد معدنی آب شما بسیار زیاد باشد، می‌تواند تجهیزات شما را خراب کند

توستر صنعتی

در اکثر کافی‌ شاپ‌ها ساندویچ صبحانه یا حداقل نان و شیرینی سرو می‌شود، این بدان معناست که شما به یک توستر ریلی نیاز دارید. طبق یک بررسی انجام شده حداقل 60درصد کافی‌ شاپ ها فر یا توستر دارند، بنابراین باید به یک روش مطمئن برای تهیه سریع غذا فکر کنید.

کسب اطلاعات بیشتر: قیمت تجهیزات آشپزخانه صنعتی

یخچال و فریزر صنعتی

وقتی کافی ‌شاپ خود را باز می‌کنید، به روشی برای تازه نگه داشتن مواد غذایی و لبنیات خود احتیاج دارید. ویترین‌های یخچال‌دار و یخچال پیشخوان از موارد ضروری هستند. در مورد هزینه های آن نگران نباشید. شما می توانید در قبال خرید محصولات شرکت‌های نوشابه‌سازی یخچال رایگان دریافت کنید.

مشاور راه اندازی کافی شاپ

امروزه به دلیل استقبال زیاد از کافی‌شاپ‌ها، راه اندازی این اماکن نیز رونق بیشتری پیدا کرده است. از این رو افراد زیادی هستند که تمایل به تاسیس کافی شاپ دارند. باید به این نکته توجه داشت که جهت ورود به این حوزه کاری می‌بایست در ابتدا تحقیقات لازم را انجام داد و هزینه‌ راه اندازی کافی‌شاپ را شناسایی کرد.

شما عزیزان برای دریافت مشاوره راه اندازی کافی شاپ همین حالا می توانید با شماره 09122408711 تماس حاصل نمایید و اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنید.

هزینه صفر تا صد کافی شاپ به دو دسته هزینه‌های ضروری و هزینه‌های غیر ضروری تقسیم می‌شوند. از جمله هزینه‌های ضروری می‌توان به خرید دستگاه‌ها و تجهیزات کافی شاپ لازم برای شروع کار اشاره کرد در واقع این هزینه‌ها صرف مواردی می‌شود که برای شروع کار نیاز است. در مقابل هزینه‌های غیر ضروری هزینه‌هایی هستند که بعد از شروع کار جهت توسعه کافی‌شاپ صرف می‌شوند.

2 دیدگاه در “راه اندازی کافی شاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *