خدمات

صفر تا صد راه اندازی کافه رستوران

صفر تا صد راه اندازی کافه رستوران + لیست تجهیزات کافه

اگر ایده راه اندازی کافه رستوران به ذهنتان رسیده و کلی سوال و ابهام ایجاد شده که از کجا شروع کنید تا بتوانید در عین کاهش هزینه ها به سودآوری برسید. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا گام به گام راه اندازی کافه رستوران را برای شما شرح دهیم. برای شروع هر شغلی پیش از اینکه دست به کار شوید و شروع به هزینه کردن کنید می بایست در ابتدا دارای یک برنامه ریزی دقیق و منظم باشید که هدف کار را به طور کامل مشخص کند. برنامه ریزی به شما کمک می کند تا تمرکز خود را بر روی هدف بگذارید و حواشی مانع از رسیدن به هدفتان نشود. برای دریافت مشاوره راه اندازی رستوران می توانید با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید و از مشاوره مجموعه طراحی و تجهیزات آشپزخانه صنعتی فیدار سورن بهره مند شوید.

مراحل راه اندازی کافه رستوران

اگر هدف خود را مشخص کرده اید و می خواهید به جای کافی شاپ و یا رستوران یک کافه رستوران راه اندازی کنید در قدم اول باید نوع غذاهایی که قرار است در این فضا سرو شود را مشخص کنید. فضایی که می خواهید درست کنید سنتی است یا مدرن؟ فضای خانوادگی می خواهید و یا دوستانه؟ پاسخ به این سوال می تواند دسته بندی مشتریان شما را مشخص کند. بنابراین به اندازه کافی وقت بگذارید و تمامی صفر تا صد راه اندازی کافه رستوران را بررسی کنید. مواردی که شامل طرح اولیه می باشد به شرح زیر است:

  • انتخاب یک نام برای رستوران
  • بررسی مشتریان هدف
  • طراحی لوگو و کارت ویزیت برای کافه رستوران
  • طراحی منو و قیمت گذاری اولیه
  • طراحی آشپزخانه و تعیین تجهیزات آشپزخانه صنعتی
  • بررسی هزینه های راه اندازی کافه رستوران
  • مشاوره راه اندازی کافه رستوران
  • برنامه ریزی برای دکوراسیون
  • تبلیغات

کسب اطلاعات بیشتر: صفر تا صد راه اندازی کافی شاپ بعلاوه لیست تجهیزات

صفر تا صد راه اندازی کافه رستوران + لیست تجهیزات کافه

صفر تا صد راه اندازی کافه رستوران

کسب مجوز برای راه اندازی کافه رستوران

برای اینکه بتوانید مجوزهای لازم برای ایجاد یک کافه رستوران را دریافت کنید بایستی مراحل زیادی طی شود. بنابراین صبور باشید و از ادامه راه پشیمان نشوید. در ابتدا یک درخواست کتبی برای دریافت مجوز راه اندازی کافه رستوران ارائه می شود. کمیسیون مورد نظر از محل راه اندازی بازدید می کنند و گزارش های لازم را به اتحادیه تحویل می دهند. سپس درخواست شما برای راه اندازی بررسی می گردد.

بررسی اولیه حدودا دو هفته زمان می برد و در طول این مدت می بایست سند مالکیت، اجاره نامه و یا قراردادی را که نشان دهنده مالکیت شما باشد ارائه دهید. همچنین سوابق محل می بایست ارائه داده شود. یعنی محل مورد نظر پیش از این چه کسب و کاری در آن راه اندازی شده است.

در مرحله سوم مدارک شناسایی اعم از کپی شناسنامه، کارت ملی، عکس، گواهی پایان خدمت، گواهی اشتغال به تحصیل، عدم اعتیاد به مواد مخدر، عدم سوء پیشینه، گواهی مرکز بهداشت و کارت معاینه پزشکی ارائه می گردد. در این مرحله در اتحادیه تمام مدارک و موارد سه مرحلۀ قبل بررسی می‌شود و در صورت تأیید اتحادیه، مجوز راه اندازی کافه رستوران صادر می‌شود. مرحلۀ صدور مجوز کسب به 3 ماه زمان نیاز دارد.

تامین بودجه برای راه اندازی کافه رستوران

صفر تا صد راه اندازی کافه رستوران + لیست تجهیزات کافه

صفر تا صد راه اندازی کافه رستوران

مهم ترین بخش راه اندازی یک کسب و کار تامین بودجه آن می باشد. پس در ابتدا می بایست بررسی کنید که دارای سرمایه کافی برای راه اندازی کافه را دارید یا خیر. در نظر داشته باشید که ایجاد این شغل نیازمند سرمایه اولیه برای تامین فضا، خرید تجهیزات، دکوراسیون و … می باشد. البته مهم ترین مورد پس از ایجاد فضا خرید تجهیزات کافه و تجهیزات رستوران می باشد. در نظر داشته باشید که قلب یک رستوران و یا کافه آشپزخانه آن می باشد که می بایست از نظر تجهیزات کامل باشد.

کسب اطلاعات بیشتر: لیست تجهیزات فود کورت

تجهیزات راه اندازی کافه رستوران

اگر سرچ کوتاهی در گوگل کرده باشید لیست های بلندبالای مختلفی را برای خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی مشاهده می کنید که خرید آن ها هزینه های هنگفتی را نیاز دارد. اما آیا به همه ی آن تجهیزات نیاز دارید؟ کدام یک از تجهیزات برای شما لازم است و کدام یک بلا استفاده می باشد؟ برای اینکه بتوانید لیستی از تجهیزات مورد نیاز آشپزخانه صنعتی را ایجاد کنید در ابتدا می بایست با یک مشاوره راه اندازی کافه و رستوان مشورت کنید. برای این کار مجموعه فیدار سورن آماده ارائه خدمات می باشد. اما برخی از دسته بندی های تجهیزاتی که قرار است تهیه کنید به شرح زیر می باشد:

  • تجهیزات آشپزخانه شامل وسایل مربوط به آماده‌سازی مواد اولیه، تجهیزات مربوط به پخت، تجهیزات مربوط به نگهداری غذا و تجهیزات مربوط به شستشو
  • تجهیزات مربوط به سرو مانند میزهای مخصوص سلف سرویس
  • تجهیزات دلیوری مانند میز استیل متحرک
  • قفسه‌ها و کابینت‌ها
  • کلیۀ ظروف پذیرایی
  • میز و صندلی‌های رستوران
  • لوازم اطفای حریق
  • تجهیزات الکترونیکی شامل سیستم و پرینتر، صندوق، تلفن، دوربین مدار بسته، تهویۀ مطبوع، سیستم صوتی و تصویری

کسب اطلاعات بیشتربهترین برند تجهیزات اشپزخانه صنعتی

مشاوره راه اندازی کافه رستوران

صفر تا صد راه اندازی کافه رستوران + لیست تجهیزات کافه

صفر تا صد راه اندازی کافه رستوران

شاید بتوان گفت یکی از مهم ترین مراحل راه اندازی کافه رستوران همین مرحله طراحی آشپزخانه صنعتی و دکوراسیون فضا باشد. در این مرحله بسیار مهم است که با یک تیم مشاور قوی و با تجربه مشورت کنید تا بر اساس نیاز مجموعه ی شما فضا دکور شود. فضای آشپزخانه، فضای سالن با توجه به ظرفیت می بایست با نسبت درستی تقسیم بندی شود. در واقع راه اندازی کافه رستوران بدون بهره مندی از مشاوره یک مجموعه با تجربه امکان پذیر نمی باشد و یا اینکه با هزینه های هنگفتی به همراه است.

مجموعه طراحی و تجهیز آشپزخانه و رستوران فیدار سورن تیمی متشکل از کارشناسان ماهر می باشد که می توانند ریزترین نکات را نیز در اختیار شما قرار دهد تا موفقیت های بیشتری را پیش رو داشته باشید. پیشنهاد می کنیم همین حالا با مشاورین مجموعه ما تماس حاصل نمایید تا راهنمایی های لازم را کسب کنید. همچنین شما عزیزان برای خرید ابزارهای لازم در میان لوازم کافه رستوران می توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید و با مناسب ترین قیمت تهیه کنید.

1 دیدگاه در “صفر تا صد راه اندازی کافه رستوران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *