خدمات

خرید تجهیزات آشپزخانه هتل

تجهیزات سرمایشی

خرید خرید تجهیزات آشپزخانه هتل همواره دغدغه بسیاری از دوستداران راه اندازی هتل بوده و هست از این رو شرکت فیدار سورن قصد دارد با ارائه این مقاله راه را برای خرید تجهیزات آشپزخانه هتل به آسانترین و به صرفه ترین روش، هموار سازد. یکی از مهم ترین بخش ها برای راه اندازی یک هتل خوب، آشپزخانه صنعتی آن هتل به شمار می آید که به گونه ای قلب تپنده هتل به شمار میرود. آشپزخانه هتل میتواند جایی باشد که معجزه رخ میدهد و افراد مقیم را برای صرف وعده های غذایی در هتل گرد هم آورد. ارائه خدمات مناسب، کیفیت مطلوب غذا و سرو غذا در کمترین زمان و به سرعت از جمله مشخصه هاییست که یک هتل برای داشتن یک رستوران خوب باید به آن توجه نماید.

کسب اطلاعات بیشتر: استانداردهای طراحی آشپزخانه صنعتی

ضروری ترین تجهیزات مورد نیاز

  • تجهیزات سرمایشی

مواد غذایی که به آشپزخانه صنعتی هتل وارد میشوند همواره باید تازه بمانند و در جایی دسته بندی و مرتب شوند. از این رو باید در اولین گام برای خرید تجهیزات آشپزخانه هتل، به سراغ تجهیزات سرمایشی صنعتی برویم که یخچال صنعتی از مهم ترین آنهاست. یخچال های صنعتی به صورت عمودی و افقی موجود میباشند که باید با توجه به فضای اختصاص یافته، باید انتخاب و تهیه شوند. یخچال های ایستاده میتوانند نظم بهتری به مواد غذایی تازه بدهند و در عین حال یخچال های افقی نیز کاربرد ویژه خود را دارند.

خرید تجهیزات آشپزخانه هتل

خرید تجهیزات آشپزخانه هتل

  • تجهیزات تهویه استیل

مواد غذایی مختلف رایحه های گوناگونی دارند. علاوه بر رایحه مواد غذایی، فرایند پخت و پز که خود یک واکنش شیمیاییست باعث میشود تا رایحه های مختلف در هوا پراکنده شوند و وجود یک سیستم تهویه قوی میتواند به دفع این رایحه ها کمک بسیاری کنند. بویی که از غذا های مختلف ایجاد میشود اگر درست به سمت بیرون هدایت نشود، با ورود به سالن، باعث شود تا مشتریان هتل احساس ناخوشایندی داشته باشند و نتوانند از غذای خود به اندازه کافی لذت ببرند. در نتیجه امکان دارد هتل را با نارضایتی ترک کرده و این خاطر آزرده باعث ایجاد یک دیدگاه منفی در رابطه با رستوران هتل شود.

  • چرخ گوشت صنعتی

گوشت بخشی غیر قابل انکار از غذا های ایرانیست و آنچنان ذائقه ما با آن تطابق دارد که کنار گذاشتن گوشت و یا اجتناب از آن برای ایرانیان بسیار دشوار است. پس حتما یک چرخ گوشت صنعتی را نیز باید در خرید تجهیزات آشپزخانه هتل خود لحاظ کنید. فرض کنید هتل شلوغ است و مشتریان گرسنه منتظر سرو غذای خود هستند و بسیاری از سفارش ها نیاز به گوشت چرخ کرده دارند. حال اگر یک چرخ گوشت صنعتی قدرتمند برای چرخ کردن گوشت وجود نداشته باشد هیچ کاری از پیش نمیرود. چرخ گوشت نیز بخش غیر قابل اجتناب از تجهیزات آشپز خانه هتل به شمار میرود.

کسب اطلاعات بیشتر: تجهیزات کترینگ

  • تجهیزات شست و شو

یک روز شلوغ، انبوهی از مشتریان و همچنین انبوهی از ظروف نشسته در انتظار شستشو. تصور این تصویر نیز خود ایجاد نا آرامی و آشفتگی میکند. شست و شوی  سریع ظروف از الویت های یک آشپز خانه صنعتی به شمار میرود به طوری که به گونه ای ضامن فضای خلوت و قابل تحمل آشپز خانه صنعتیست. سینک و یک ماشین ظرفشویی قدرتمند همواره بخشی مهم از خرید تجهیزات آشپزخانه هتل به شمار می آیند که باید با توجه به تعداد مشتریان در سبد خرید تجهیزات آشپزخانه هتل شما قرار بگیرند.

ماشین ظرفشویی خود نیز دارای انواع گوناگونیست که هر کدام ابعاد و ظرفیت های متنوعی دارند که باید با توجه به تعداد مشتریان شما در هر ساعت انتخاب شوند. به طور کلی ماشین ظرفشویی دارای 3 نوع زیرکانتری، هود تایپ و ریلی یا تونلیست. ابتدا کوچکترین عضو خانواده ماشین ظرفشویی زیر کانتری را معرفی میکنیم که توانایی شستن 540 تکه ظرف در 1 ساعت را دارد. در ادامه هود تایپ با ظرفیت و قدرت شستشوی 1000 الی 1200 ظرف در 1 ساعت قرار دارد و در انتها بزرگترین آنها، ماشین ظرفشویی ریلی و یا تونلی با قابلیت شستشوی 2000 ظرف در 1 ساعت قرار دارد.

خرید تجهیزات آشپزخانه هتل

خرید تجهیزات آشپزخانه هتل

  • لوازم بار قهوه

سرو نوشیدنی های گرم و سرد همواره مورد توجه بوده و هست. قهوه که یکی از پر طرفدار تری نوشیدنی های جهان به شمار می آید، برای سرو نیازمند برخی تجهیزات است که از جمله آنها میتوان به آسیاب قهوه، اسپرسو ساز، پیچر، ناک باکس و… اشاره کرد. همچنین محل نگهداری قهوه نیز باید عاری از هر گونه رطوبت و نور باشد چرا که نور خورشید نیز طعم نهایی قهوه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

  • تجهیرات پخت و پز

یکی دیگر از مهم ترین بخش های خرید تجهیزات آشپزخانه هتل تجهیزات پخت و پز نظیر اجاق گاز، صفحه های گریل و تجهیزات سرخ کردن است که نقشی مهم را ایفا میکنند. اجاق گاز خود دارای انواع متفاوتیست که دارای تعداد شعله های گوناگون، و امکانات ویژه ای نظیر فر میباشند که همه این قابلیت ها بر روی فضای اشغالی و البته قیمت موثر واقع میشوند.

کسب اطلاعات بیشتر: نکات طلایی خرید تجهیزات رستوران

خرید تجهیزات آشپزخانه هتل

خرید تجهیزات آشپز خانه هتل تنها به انتخاب تجهیزات و داشتن لیست تجهیزات ضروری باز نمیگردد بلکه که این خرید نیازمند به کار گیری تخصص و دقت فراوان است. خرید تجهیزات آشپزخانه هتل نیازمند اندازه گیری دقیق آشپزخانه صنعتی هتل و سپس خرید چیدمان مطابق و مناسب فضای اختصاص یافته است. همچنین علاوه بر ابعاد چیدمان تجهیزات در آشپزخانه نیز خود موضوع دیگریست که باید به آن پرداخت تا گردش کار در آشپزخانه صنعتی هتل به درستی صورت پذیرد و غذا و نوشیدنی در کمتری زمان ممکن حاضر شوند. همچنین برند و نوع تجهیزات نیز مورد اهمیت است که میتوانید با مشاوره با کارشناسات فیدار سورن به اهداف خود دست بیابید.

 

جمع بندی

خرید تجهیزات آشپزخانه هتل

خرید تجهیزات آشپزخانه هتل

اکنون که با خرید تجهیزات آشپزخانه هتل به اختصار آشنا شده اید بهتر است هیجانی دست به خرید نزده و به طور کامل گزینه های موجود را بررسی کنید و با در نظر گرفتن رشد آینده کافه رستوران، خرید خود را به انجام برسانید. هرچند عوامل تخصصی نیز باید برای یک خرید تجهیزات آشپزخانه هتل در نظر گرفته شوند. شرکت فیدار سورن با در نظر گرفتن نیاز شما تجهیزات را به شما پیشنهاد خواهد داد و با مهارت و تجربه دست به چیدمان و قرار دهی این تجهیزات در آشپز خانه شما خواهد کرد. با خاطری آسوده و اطمینان خاطر میتوانید خرید تجهیزات آشپزخانه هتل خود را به فیدار سورن بسپارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *