خدمات

تجهیزات کافه و رستوران

تجهیزات کافه و رستوران

با بررسی تجهیزات کافه و رستوران در خدمت شما هستیم. یک کافه در یک جای دنج میتواند برای بسیاری از افراد آرامش بخش باشد و از همه لذت بخش تر اداره آن کافه و یا رستوران است. اما برای راه اندازی باید تجهیزات کافه و رستوران را بشناسیم تا بتوانیم به درستی تصمیم بگیریم. از طرفی راه انداری رستوران نیز همانند راه اندازی یک کافه رستوران میتواند هیجان انگیز باشد. رنگ ها، طعم های متنوع و رایحه های دلپذیر و از همه مهم تر غافلگیر کردن افراد با ارائه غذا های خاص و بی نظیر از جمله لذت هاییست که نه تنها علاقه مندان کافه و رستوران، بلکه بسیاری از افراد به سادگی نمیتوانند از آن بگذرند.

از گزینش و انتخاب تجهیزات کافه و رستوران میتوان به دکوراسیون سالن اشاره نمود اما قصد داریم به چیز مهم تری اشاره کنیم. بله آشپزخانه! بی شک آشپزخانه صنعتی کافه رستوران و یا کافه قلب تپنده رستوران و یا کافه رستوران شما به شمار می آیند و مواد غذایی همچون خون و کارکنان آشپزخانه همچون عضلات موجود بر قلب آن را در آشپز خانه توضیع و پس از فراوری به دست مشتریان میرسانند. منظور از تجهیزات کافه و رستوران همان تجهیزات قلب کافه و رستوران شماست.

جهت طراحی و تجهیز آشپزخانه صنعتی بررسی تجهیزات فست فود، تجهیزات کترینگ، تجهیزات آشپزخانه هتل خود با فیدار سورن همراه باشید.

جهت مشاوره راه اندازی رستوران و کترینگ با ما در تماس باشید

تجهیزات کافه و رستوران

کافه و رستوران ایده آل نیازمند وجود تجهیزات کافه و رستوران ایده آل هستند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن خدمات رسانی را به انجام برسانند. اما تجهیزات کافه و رستوران به چه عواملی بستگی دارند و از کجا میتوان فهمید چه تجهیزاتی نیاز است؟ باور کنید همه چیز به خود شما بستگی دارد! گام ابتدایی در راه اندازی کافه و رستوران انتخاب محل مناسب است. این نیز بستگی به شما دارد. برای مثال یک کافه رستوران خانوادگی بهتر است در جایی به دور از هیاهو باشد و یا بتوانید بستری فراهم کنید که استرس شهر توسط مشتریان شما حس نشود.

حال که محل را انتخاب نموده اید. بهتر است غذا هایی که قرار است طبخ شوند را نیز مشخص نمایید. برای خرید تجهیزات کافه و رستوران باید بدانید دقیفا چه چیزی قرار است ارائه دهید تا با توجه به آن اقدام به خرید تجهیزات کافه و رستوران و دستگاه ها کنید. برای مثال برای منوی نوشیدنی های گرم اسپرسو یکی از عضو های همیشگی به شمار میرود که پایه و اساس نوشیدنی های برپایه قهوه است. پس وجود یک اسپرسوساز صنعتی نیاز قطعی شماست. همچنین در صورتی که قصد دارید قهوه ای با کیفیت به مشتریان خود ارائه دهیده بهتر است که یک آسیاب قهوه نیز در کنار اسپرسو ساز برای باریستای خود فراهم کنید چرا که قهوه تنها تا نهایتا 8 ساعت پس از آسیاب طعم خود را حفظ میکند. البته که این تنها یک بخش کوچک از تجهیزات کافه و رستوران است. در ادامه با ما همراه باشید.

تجهیزات کافه و رستوران

تجهیزات کافه و رستوران

انواع تجهیزات کافه و رستوران

  • تجهیزات بار گرم

همانطور که در بخش قبلی خواندید اسپرسو ساز بخشی جدا نشدنی از کافه ها به شمار میرود. همچنین آسیاب قهوه، پیچر و ناک باکس و بقیه ادوات تهیه قهوه نیز مورد نیاز اند تا بتوانید یک بار گرم مناسب را ارائه دهید. البته صبر کنید. بار گرم تنها قهوه نیست و نوشیدنی های دیگر هم وجود دارند. نظیر انواع چای مانند چای سفید، چای سبز، چای سیاه و البته دمنوش های متنوع. برخی نوشیدنی های برپایه قهوه نظیر امریکنو نیز به آب جوش نیاز دارند. پس یک سماور صنعتی نیز مورد نیاز است. همچنین اکثر نوشیدنی های بر پایه قهوه مانند لته، کاپوچینو و ماکیاتو نیاز به شیر دارند پس وجود یک شیر داغ کن نیز ضروریست.

کسب اطلاعات بیشتر: استانداردهای طراحی آشپزخانه صنعتی

  • تجهیزات بار سرد

در روز های گرم سال که نیاز به نوشیدنی های سرد افزایش می یابد، تجهیزات کافه و رستوران نیز باید توانایی تهیه نوشیدنی را داشته باشند. یک دستگاه آبمیوه گیری و یخ در بهشت ساز ضروریست. وجود دستگاه بستنی ساز نیز کمک بزرگی به شمار میرود چرا که میتوان به واسطه آن آفوگاتو سرو نمود و یا از آن در تهیه انواع دیگر اقلام بار سرد استفاده کرد. برای تهیه موهیتو که یکی از پایه ثابت های بار سرد به شمار میرود نیز به یک مخلوط کن احتیاج خواهید داشت. البته این بخشی کوچک از تجهیزات مورد نیاز است و بقیه موارد باید با توجه به منوی شما انتخاب شوند.

  • تجهیزات سرمایشی

گام ابتدایی تجهیزات کافه و رستوران، یخچال های آن به شمار میروند چرا که تمامی مواد خام در آن نگهداری میشوند تا تازه بماند. تازه بودن مواد اولیه تاثیز بسزایی در نتیجه نهایی غذا خواهد داشت. یخچال های موجود در آشپزخانه های صنعتی به دو شکل عمودی و افقی موجود اند که نیاز است با توجه به محل قرار گیری تصمیم گیری کنید. جایگاه هر ماده غذایی باید تعیین گردد و از طرفی باید شرایط نگهداری هر ماده در نظر گرفته شود و سپس اقدام به خرید تجهیزات کافه و رستوران و یخچال کنید تا در آینده به مشکلی بر نخورید.

  • تجهیزات پخت و پز

طبخ نیازمند دماست و دمای مورد نیاز طبخ غذا توسط تجهیزات پخت و پز تامین میشود. این دسته از تجهیزات کافه و رستوران دارای انواع گوناگونی هستند که از جمله این ها میتوان به دستگاه های سرخ کن و اجاق گاز اشاره کرد که تقریبا در همه آشپزخانه ها مورد نیاز واقع میشوند. اجاق گاز های صنعتی  دارای دو نوع رو میزی و اصطلاحا ایستاده هستند که هر کدام ویژگی های متفاوتی دارد. اجاق گاز های رو میزی وزن کمتری دارند و البته که فضای کمتری را نیز میتوانند اشغال نمایند. همچنین اجاق گاز های صنعتی ایستاده، ممکن است دارای فر باشند که خود آپشنی مجزا محسوب میشود.

تجهیزات کافه و رستوران

تجهیزات کافه و رستوران

  • میز های آماده سازی

یکی از مهم ترین بخش های تجهیزات کافه و رستوران کانتر ها میباشند که نقشی حیاتی را ایفا میکنن. کانتر ها محل هایی برای آماده سازی غذا به شمار میروند و بدون آنها آماده سازی غذا با مشکل مواجه میشود. همچنین کانتر ها از جنس استیل ضد زنگ تولید میشوند که خود این امر سبب میشود تا در برابر زنگ زدگی مقاومت کنند. وجود کانتر در هر آشپزخانه صنعتی ضروریست.

  • ماشین ظرفشویی

حال نوبت به خرید ماشین ظرفشویی رسیده است. قطعا در کافه و رستوران شما روزانه افراد زیادی رفت و آمد دارند و هم در هنگام سرو و هم در هنگام پخت و پز غذا ظروف زیادی برای استفاده مجدد نیاز به شستشو پیدا میکنند. پس وجود یک ماشین ظرفشویی خوب و قدرتمند میتواند به کمک شما بیاید. انباشت شدن ظروف غذا در انتظار شستشو صحنه خوشایندی نیست و سبب میشود تا آشپزخانه صنعتی شما به هم بریزد و کارکنان موجود در آشپزخانه دچار سردرگمی شوند. پس استفاده از یک ماشین ظرفشویی مناسب راه حل مناسبی میباشد.

البته باید توجه کنید که ماشین های ظرفشوییی نیز دارای 3 نوع مختلف اند و باید با در نظر گرفتن شرایط و البته فضای کار خود یکی را برگزینید. به این نکته توجه داشته باشید که هر مقدار ماشین ظرفشویی بزرگتر شود نیاز به انرژی و البته اپراتور آن نیز بیشتر میشود. به طور کلی از بزرگ به کوچک، ماشین ظرفشویی ریلی، ماشین ظرفشویی هود تایپ و ماشین ظرفشویی زیر کانتری قرار میگیرند.

  • تجهیزات تهویه

در آخر رایحه غذا بسیار دلنشین است اما زمانی که رایجه غذا های مختلف در هم می آمیزد چه برای کار کناان و چه برای مشتری خوشایند نخواهد بود و حتی ممکن است سبب شود او اشتهایش را از دست بدهد. پس یک سیستم تهویه قوی میتواند تمامی بو های اضافی را به بیرون براند. البته توجه کنید که سیستم تحویه باید تماما استیل باشدد تا در برابر رطوبت موجود درآشپز خانه زنگ نزند.

کسب اطلاعات بیشتر: معرفی فر کامبی رشنال و نکات ویژه آن

تجهیزات کافه و رستوران خود را از فیدار سورن بخرید

شرکت فیدار سورن با 15 سال سابقه در زمینه مشاوره طراحی ساخت و تجهیز آشپزخانه های صنعتی و همچنین تجهیز بیش از 100 پروژه مختللف ائم از دولتی خصوصی و کیترینگ های بزرگ فعالیت می نماید.
این شرکت با دیدگاه جدیدی در امر مشاوره در قبال مشتریان این صنعت پا به عرصه نهاده تا بتواند قدم کوچکی در توسعه اقتصادی این صنعت برداشته و همچنین به زبان ساده تر بتواند هزینه های مشتریان را قبل از راه اندازی یک مجموعه به طرز چشمگیری کاهش دهد .
شرکت فیدار سورن نخستین شرکتی است مفهوم واقعی مشاوره طراحی ساخت و تجهیز آشپزخانه های صنعتی را برای تمامی مشتریان در دست ترویج و توسعه قرار داده و به منظور تحکیم این مفهوم خلاق، برای مشتریان از ابتدا تا اتمام پروژه برنامه ریزی مدون انجام خواهد داد و در زمینه اجرا نیز ناظر کامل پروژه خواهد بود
ماموریت ما این است که شما را با بهترین ماشین آلات و ابزارآلات طبخ غذا در آشپزخانه های صنعتی آشنا کنیم.
فیدار سورن اعتبار و شهرت خود را از روش مشتری به مشتری به دست آورده و با همین روش نیز آن را تقویت خواهد کرد.

نکات هنگام خرید تجهیزات کافه و رستوران

باید به فضای اختصاصی خود توجه ویژه ای بکنید. فضای اختصاص یافه به آشپزخانه صنعتی باید اندازه گیری شده و بر اساس آن اندازه تجهیزات کافه و رستوران خریداری شوند. همچنین برند تجهیزات کافه و رستوران نیز مهم است چرا که تعیین کننده کیفیت تجهیزات کافه و رستوران به شمار میرود. چیدمان تجهیزات کافه و رستوران نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که در صورت عدم وجود گردش کار صحیح در آشپزخانه، کارکنان دچار سردرگمی شده و همچنین بازده کار آنها به شدت افت خواهد کرد.

برند تجهیزات یکی از مهم ترین بخش هاست چرا که شرکت سازنده تجهیزات نقش تعیین کننده ای در کیفیت و مواد مصرفی دارد. پیشنهاد ما به شما برند فیدار سورن است چرا که با بهره گیری از بهترین مواد اولیه تجهیزاتی ایده آل و قابل رقابت با نمونه های خارجی تولید میکند. همچنین گارانتی 1 ساله هریک از محصولات نشانگر کیفیت بی مانند آنهاست.

نتیجه گیری

تجهیزات کافه و رستوران

تجهیزات کافه و رستوران

تجهیزات کافه و رستوران تا حد زیادی به منوی شما وابسته است اما ما سعی کردیم ضروری ترین تجهیزات کافه و رستوران را به شما ارائه دهیم تا با دید باز تری تصمیم بگیرید. همچنین نکات اشاره شده در بخش بعدی نکاتی بسیار مهم و حائز اهمیت به شمار میروند که نقش بسزایی در موفقیت کافه رستوران شما خواد داشت. اما فیدار سورن با ارائه خدماتی کم نظیر مانند چیدمان کامل آشپزخانه و تجهیزات کافه و رستوران شما با بهره گیری از دانش و تجربه 15 ساله خود سبب شده تا بتوانید با اعتماد کامل تجهیز و چیدمان آشپزخانه صنعتی خود را به افراد ماهر این صنف بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *