خدمات

مهم ترین تجهیزات فست فود

مهم ترین تجهیزات فست فود

آیا مهم ترین تجهیزات فست فود همواره ارزش خرید دارند؟ لیست ضروری ترین تجهیزات فست فود را می دانید؟ در حالی که رستوران های زنجیره ای فست فود ظاهراً همه جا هستند، این بدان معنا نیست که جایی برای فعالیت های کوچکتر نیز وجود ندارد. آنها ممکن است به کار بیشتری نیاز داشته باشند، اما موفقیت قطعاً ممکن است اگر شما پشتکار داشته باشید.اگر به فکر باز کردن یک رستوران فست فود هستید، اما مطمئن نیستید که به چه تجهیزاتی نیاز دارید، به جای درستی آمده اید. در این پست لیستی از تجهیزات آشپزخانه صنعتی ارائه شده است که شامل ضروری ترین لوازم مورد نیاز شما می باشد.

مراکز فروش فست فود، عملیات پذیرایی با حجم بالا و تقاضای دارند. برخی از آنها دوره های اوج دارند که در طی آن وعده های غذایی بسیار بیشتری نسبت به هر زمان دیگری سرو می کنند، برخی دیگر به دلیل موقعیت مکانی خود همیشه در اوج ظرفیت خود هستند. برخی از فروشگاه های فست فود با ارائه یک منوی انتخابی نسبتاً محدود و تنظیم آشپزخانه های خود برای ارائه کارایی نزدیک به خط تولید و سازگاری در آن محدوده تلاش می کنند تا تقاضا را برآورده کنند، برخی دیگر انتخاب گسترده ای دارند و در عوض به آماده سازی مؤثر، ذخیره سازی سرد و گرم کردن مجدد سریع مؤثر متکی هستند. در ادامه به معرفی برخی مهم ترین تجهیزات فست فود میپردازیم.

مهم ترین تجهیزات فست فود

مهم ترین تجهیزات فست فود

مهم ترین تجهیزات فست فود

سرخ کن های صنعتی

رستوران‌های فست ‌فود شاید بیشتر به خاطر غذاهای سرخ‌شده‌شان شناخته می‌شوند. در نتیجه سرخ کن های صنعتی در لیست ضروری ترین تجهیزات فست فود ما قرار دارند. ماهی، سیب زمینی سرخ کرده، پیاز حلقه ای و چوب موزارلا محبوب ترین انواع غذای سرخ شده هستند . اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید چیزهایی مانند موز، خمیر و حتی اورو را نیز سرخ کنید.

از آنجایی که همه آشپزخانه ها یکسان نیستند، انواع مختلفی از سرخ کن ها در بازار وجود دارد. برخی از آنها کمترین فضا را اشغال می کنند و به راحتی در بالای پیشخوان قرار می گیرند. این نوع برای آشپزخانه های صنعتی کوچکتر که در مغازه های کوچک تر یافت می شوند ایده آل هستند. سایر سرخ کن ها از نظر اندازه بزرگتر هستند و به فضایی بر روی زمین نیاز دارند. این سرخ کن های صنعتی می توانند 2 مخزن تا 6 مخزن داشته باشند که آنها را برای سرخ کردن حجم زیادی از غذا ایده آل میسازد. در صورتی که به اتصال گاز دسترسی ندارید، سرخ کن برقی بهترین گزینه است.

تجهیزات سرمایشی

مهم ترین تجهیزات فست فود

ضروری ترین تجهیزات فست فود

 تجهیزات فست فود غذا را حفظ می کنند تا طعم آن تا حد امکان لذیذ باشد. به همین دلیل است که هر رستورانی باید آشپزخانه صنعتی خود را با یخچال و فریزر تجهیز کند. یخچال های درب شیشه ای دید بهتری را ارائه می دهند و جزو مهم ترین تجهیزات فست فود می باشند، در حالی که واحدهای غیر شیشه ای عایق برتری را ارائه می دهند. برای آشپزخانه هایی که فضای کمتری پذیری دارند، ترکیب یخچال فریزر راه حل عالی هستند. این واحدها در طیف وسیعی از سبک ها هستند. فرقی نمی‌کند کشوها، کابینت‌های بزرگ یا کابینت‌های کوچک را ترجیح دهید، یک واحد سرمایشی برای شما وجود لازم است.

هود

هود یکی از مهم ترین تجهیزات فست فود شما خواهد بود! یک هود آشپزخانه صنعتی برای ایمنی شما و کارکنان آشپزخانه ضروری است. به خصوص در رستوران های فست فود، هود به خلاص شدن هوای آشپزخانه از شر دود و چربی ناخواسته کمک می کند. این فرآیند هوای آشپزخانه شما را تازه نگه می دارد و مهم تر از آن خطر آتش سوزی را کاهش می دهد. اگر یک رستوران فست فود کوچکتر باز می کنید، یک سیستم هود  ممکن است بهترین گزینه شما باشد. این واحدها به فضای کمتری نیاز دارند و در طراحی آشپزخانه ها تطبیق پذیری بیشتری را ارائه می دهند. هودهای صنعتی گزینه دیگر هستند. این واحدها که مستقیماً روی دیوار یا سقف شما نصب می شوند، به وسایلی در آشپزخانه تبدیل می شوند و برای رستوران های فست فود با حجم بالا مناسب هستند.

میز های آماده سازی

قبل از پختن وعده های غذایی خود، باید مقداری غذا را آماده کنید. میزهای کار از جنس استنلس استیل به دلیل دوام بسیار محبوب هستند. در طیف وسیعی از سبک ها و اندازه ها، یک میز آماده سازی کامل برای هر عملیات وجود دارد. برخی دارای سینک داخلی هستند، در حالی که برخی دیگر فقط دارای فضای بالای میز هستند. همه واحدها دارای قفسه های زیرین هستند که فضای ذخیره سازی اضافی را ارائه می دهند. کانتر های آماده سازی نه تنها جزو ضروری ترین ترین تجهیزات فست فود به شمار میروند، بلکه این میز ها در واقع در هر آشپزخانه صنعتی کاربرد داشته و ضروری اند.

کسب اطلاعات بیشتر: راهنمای خرید تجهیزات رستوران

سینک

حفظ یک محیط بهداشتی نه تنها برای سلامت کارکنان و مشتریان شما مهم است، بلکه بخشی از قانون نیز هست. به همین دلیل است که هر فست فود نیاز به سینک های صنعتی دارد. چه از سینک برای شستن دست‌ها، آبکشی لوازم یا شست و شوی اقلام استفاده می‌کنید، سینکی وجود دارد که متناسب با نیاز شما باشد. نوع سینک های مورد نیاز شما تا حد زیادی به چیدمان آشپزخانه شما بستگی دارد، بنابراین بهتر است قبل از مرور گزینه ها، طرح خود را بدانید.

قفسه ها

مهم ترین تجهیزات فست فود

مهم ترین تجهیزات فست فود

هنگام باز کردن یک غذای فست فود، به راحتی می توانید درگیر تمام تجهیزات فست فود رستوران شوید. اما به یاد داشته باشید که برای ذخیره سازی به فضایی نیاز دارید. قفسه بندی رستوران راه حل فشرده ای را ارائه می دهد که به طور یکپارچه در چیدمان آشپزخانه شما کار می کند.

خرید ضروری ترین تجهیزات فست فود

تهیه مهم ترین تجهیزات فست فود مناسب تنها یک قدم به سوی افتتاح یک رستوران فست فود است. به هر حال، راه اندازی یک کسب و کار مانند رستوران فرآیند پیچیده ای است که ماه ها برنامه ریزی را می طلبد. بنابراین تا زمانی که بقیه پایه های رستوران خود را آماده نکرده اید، در خرید تجهیزات فست فود عجله نکنید. اما زمانی که در نهایت برای شروع به بررسی تجهیزات آماده شدید، این لیست تجهیزات رستوران فست فود می تواند راهنمای مفیدی باشد. حال که به صورت کلی با برخی از تجهیزات مورد نیاز آشپزخانه فست فود آشنا شدیم، دریافته ایم که انواع گوناگون تجهیزات و تنوع آنها میتواند شما را دچار سردرگمی نماید. شما میتوانید با تماس گرفتن با کارشناسان فیدار سورن به تجیهزات فست فود دلخواه خود در کمترین زمان ممکن دست پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *