خدمات

تجهیزات کترینگ

آب پرتقال گیر اتوماتیک zumex

آب پرتقال گیر برقی سیدو

آب پرتقال گیر دستی hand press

آب سرد کن صنعتی دو شیر و چهار شیر

آب میوه گیری santos68

آب میوه گیری سیدو مدل ES500

آب میوه گیری صنعتی زومکس

آبچکان سیار صنعتی چهار طبقه

آبسردکن تک شیر

آسیاب قهوه برند باراتزا مدل Encore

آسیاب قهوه دیتینگ مدل PEAK

آسیاب قهوه کوبان

اجاق گاز 4 شعله کابین دار

اجاق گاز پلوپز زمینی

اجاق گاز صنعتی 4 شعله رومیزی

اجاق گاز صنعتی چهار شعله فردار

اجاق گاز صنعتی دو شعله رومیزی

اجاق گاز صنعتی شش شعله رومیزی

اجاق گاز صنعتی شش شعله فردار

اجاق گریل روغنی مبله 40

اجاق گریل روغنی مبله 80

اجاق گریل رومیزی روغنی 60

اجاق گریل رومیزی روغنی 90

اجاق گریل رومیزی زغالی 60

اجاق گریل رومیزی زغالی 90

اجاق گریل زغالی مبله 40

اجاق گریل زغالی مبله 80

اره استخوان بر مینروا

اسپرسو ساز دلونگی مدل EC9335

اسپرسوساز نوا مدل NOVA140

باسکول محک 500 کیلوگرم

بلندر صنعتی بلندتک CONNOISSEUR 825

بلندر همیلتون بیچ مدل HBH650

بوفه سرد و گرم

بویلر آب جوش ۱۰ لیتری جی مستر

بویلر آب جوش ۲۰ لیتری جی مستر

پاتیل خیساندن برنج

تابه گردان 120 لیتری

تابه گردان 80 لیتری

ترازو محک 50 کیلوگرم MDS15000-B

ايتجهیزات کترینگ چیست؟ سوال خیلی از افرادی می باشد که به دنبال این هستند که وارد کسب و کار های حوزه غذا شوند. شاید بهتر است پیش از پاسخ به این سوال اول بدانیم کترینگ چیست؟ کسب و کار های حوزه غذا خود دنیای وسیع و نسبتا گسترده ای دارند و شامل کسب و کار هایی همچون، رستوران ها، کافی شاپ ها، کافه ها، فست فودی ها، کبابی ها، ساندویچی ها، کافه رستوران ها و همین کترینگ ها می باشند. کترینگ ها هم یکی از انواع کسب و کار های حوزه غذا هستند که تمرکزشان بیشتر بر روی غذاهای بیرون بر است. در ادامه مقاله تجهیزات کترینگ چیست هم همراه فیدارسورن بمانید تا بیشتر با مطالبی مثل این که تجهیزات کترینگ چیست، روند راه اندازی کترینگ، فضای مورد نیاز برای راه اندازی کترینگ، شرکت راه اندازی کترینگ و… آشنا شوید. مشاوره راه انداری کترینگ: 09122408711

برای مشاهده لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی روی لینک کلیک کنید.

تجهیزات کترینگ و رستوران چه تفاوت هایی با هم دارند؟ نیاز این دو حرفه به تجهیزات تا چه اندازه به یکدیگر شباهت دارد؟ اگر شما از علاقه مندان این دو حرفه باشید قطعا این 2 سوال تا به امروز به ذهنتان خطور کرده اند و حتی اگر از روی کنجکاوی در حال خواندن مقاله «لیست تجهیزات کترینگ برای راه اندازی آشپزخانه صنعتی» هستید حتما با سوال اول روبرو شده اید. کترینگ و رستوران هر دو کار تهیه غذا و فروش آن را انجام میدهند حال چرا دو نام متفاوت دارند و تفاوت انان در چیست؟

تجهیزات کترینگ

 کترینگ ها یکی از کسب و کار های حوزه غذا هستند، که شباهت زیادی به رستوران ها دارند‌، اما شیوه کاری آن ها کمی با رستوران ها متفاوت است. کترینگ ها که بعضا به آن ها بگیر و ببر هم گفته می شود، معمولا منوی غذاییشان متشکل از انواع غذا های ایرانی، مثل انواع کباب ها، انواع خورشت ها و یسکری غذا های ایرانی دیگر است و خبری از غذا های فست فودی یا خارجی در آنها نیست.

از طرفی هم در کترینگ ها معمولا جایی برای نشستن و سرو غذا در محل کسب وکار وجود ندارد و صرفا مشتری میتواند غذا را سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرد، یا میتواند خود غذا را از کترینگ تهیه کرده و به منزل یا محل کار و… ببرد و آن را در آنجا میل کند. در مورد این که تجهیزات کترینگ چیست هم به این علت که بحث طولانی ای است، تجهیزات مختلف کترینگ در قسمت پایینی به دسته بندی های مختلفی تقسیم و معرفی شده اند.

تجهیزات کترینگ

تجهیزات کترینگ

تفاوت کترینگ و رستوران در چیست؟

روزانه در شهر قدم میزنید و تابلو های مختلفی از جمله رستوران و کترینگ های مختلف را میبینید و اما تفاوت این دو عدد چیست؟ میزان غذایی که در رستوران ها تهیه میشود تابع تقاضای مشتریست که در هر روز تغییر میکند اما کترینگ ها بسته به سفارشی که از قبل دریافت میکنند همه روزه میزان مشخصی غذا تهیه میکنند. تفاوت دیگری که کترینگ ها و رستوران ها با یکدیگر دارند، مکان سرو غذاست. در رستوران شما غذا را سفارش داده و در سالن منتظر غذا مینشینید تا آن را همانجا سرو کنید اما در کترینگ اندکی متفاوت است.

درواقع کترینگ ها یا همان تهیه غذا آشپزخانه های صنعتی هستند که شما در صورت تهیه غذا از آنها باید غذا را در خانه، تالار و … سرو کنید. این آشپزخانه ها جهت  دریافت سفارش و پخت و فروش آن در ابعاد بزرگتری نسبت به رستوران پدید آمده اند. البته بین تجهیزات کترینگ و رستوران تفاوت هایی است.

لیست تجهیزات کترینگ

تجهیزات آماده سازی: تجهیزات آماده سازی در بحث تجهیزات کترینگ چیست، وسایل و تجهیزاتی هستند که به وسیله آنها مواد اولیه و خام آماده میشوند که به مرحله پخت برسند. لوازم و تجهیزات در این مرحله، مواد اولیه را چرخ، خورد، قطعه قطعه، نیم پز و… میکنند تا غذا آماده شود که برای پخت برود و سپس برای مشتری سرو شود.

لوازم شست و شو: هر چقدر هم که یک کسب و کار از ظروف و وسایل آشپزخانه صنعتی بهره مند باشد، باز هم روزی همه آنها استفاده شده و نیاز به شست و شو پیدا خواهند کرد. این قضیه در ارتباط با همه کسب و کار های خوراکی وغذایی، و آشپزخانه های صنعتی وجود دارد. از همین رو یکی از مهم ترین موراد در بحث تجهیزات کترینگ چیست، لوازم شست و شو می باشند، تا با استفاده از آنها ظروف را شست و مجددا قابل استفاده کرد.

تحهیزات پخت و پز: اگر که نگوییم مهمترین، میتوانیم بگوییم که یکی از مهمترین مراحل کار در هر آشپزخانه صنعتی، پختن غذا میباشد. این مرحله، آخرین مرحله از کار است که غذا را آماده سرو برای مشتریان میکند. از همین رو هیچ کسب و کاری در حوزه غذا و خوراکی جات را نخواهید یافت که از تجهیزات پخت و پز که از موارد مهمی است که شما باید آن را از شرکت راه اندازی کترینگ خریداری کنید، بهره نبرده باشد.

تجهیزات برودتی : تجهیزات برودتی دسته ای از موارد سوال تجهیزات کترینگ چیست هستند که تهیه آنها توسط صاحبان کسب و کارهای غذایی و خوراکی، از شرکت راه اندزای کتیرینگ واجب و لازم میباشد. این تجهیزات همانگونه که از نامشان هم پیداست، برای خنک، سرد و تازه نگه داشتن مواد غذایی و مواد اولیه به کار میروند.

لیست تجهیزات کترینگ

لیست تجهیزات کترینگ

دیگ ها: انواع دیگ ها نقطه تفاوتی بین تجهزات کترینگ و رستوران میباشند به طوری که در کترینگ به دلیل تهیه حجم زیادی از یک نوع غذا، نیاز به وجود انواع دیگ است اما در رستوران سر و کاری با دیگ های بزرگ نخواهید داشت. غذا ساز های صنعتی و میکسر ها جزو تجهیزات کترینگ میباشند که با رستوران مشترک است. برد های برش مواد و کانتر ها برای آماده سازی غذا هم برای رستوران ها حائز اهمیت است و هم جزو تجهیزات کترینگ های غذا به شمار میروند.

یخچال: برای نگهداری تازه مواد غذایی که به صورت عمده خریداری میشوند وجود یخچال امری حیاتی به شمار میرود. یخچال های صنعتی هم جزو تجهیزات کترینگ به شمار میروند و هم در رستوران ها کاربرد دارند. ابزار های شست و شو از دیگر نقاطیست که تجهیزات کترینگ و رستوران با یک دیگر تفاوت دارند. ماشین های ظرفشویی که یکی از اصلی ترین تجهیزات رستوران به شمار می آیند در آشپزخانه های صنعتی کترینگ کاربردی ندارند چرا که این تجهیزات بیشتر برای شست و شوی ظروف مشتریان به کار میروند و با ظهور ظرف های یکبار مصرف کترینگ ها جایگاهی نخواهند داشت.

کباب پز تابشی صنعتی و اجاق گاز نیز جزو تجهیزات کترینگ به شمار میرود و از دیگر تجهیزات کترینگ میتوان به هود صنعتی، یخساز صنعتی و اره استخوان بر اشاره کرد.

تجهیزات کترینگ

به طبع زمانی که انسان می خواهد کاری را شروع نماید، از چند و چون و روند آن به طور کاملی مطلع نیست، و ممکن است در همین اول کاری، روند شرع کار را طوری پییش ببرد که پیش از افتتاح، کسب و کار مد نظرش شکست بخورد. در مورد کسب و کارهای حوزه غذا و به طور مشخص تر در مورد کترینگ ها یا همان بگیر و ببر ها هم قصه به همین شکل است. از همین رو یکی از موارد مهم و لازم برای شمایی که به فکر راه اندازی کترینگ هستید، جمع آوری اطلاعت مختلف و زیاد در ارتابط با کسب و کار های حوزه غذا، مثل نحوه مدیریت کترینگ، این بحث که تجهیزات کترینگ چیست، روند راه اندازی کترینگ به چه شکل است، فضای مورد نیاز برای کترینگ چقدر است، و کدام شرکت راه اندازی کترینگ از دیگری بهتر است، می باشد. در این قسمت اما، برای این که شما با روند راه اندازی کترینگ آشنا شوید. مراحل انجام کار به ترتیب در قسمت زیرین آورده شده اند.

  • برنامه ریزی و بیزنس پلن.
  • مشخص کردن محل کترینگ.
  • دریافت مجوز های لازم.
  • مشخص کردن منو و آیتم های کترینگ.
  • خرید وسایل و تجهیزات کترینگ.
  • دکور كردن مغازه تا اتمام مراحل راه اندازی كترینگ.

خرید تجهیزات کترینگ

بدیهی است که خرید تجهیزات کترینگ برای هر آشپزخانه رستورانی بسیار مهم است. هنگام انتخاب و خرید تجهیزات کترینگ خود، مطمئن شوید که کارکنان شما بیشتر از چه تجهیزاتی استفاده می کنند. در مورد خرج کردن پول برای تهیه تجهیزات باکیفیت تردید نکنید. در غیر این صورت، ممکن است در دراز مدت هزینه بیشتری برای رستوران شما داشته باشد. لیستی که در بالا وجود دارد را فراموش کنید و هر بخش را به دقت مطالعه نمایید.

فر

واضح است؛ هر آشپزخانه ای نیاز به اجاق دارد. اما به چه نوع فری نیاز خواهید داشت؟ این بستگی به نوع وعده های غذایی رستوران شما دارد.

انواع مختلفی از فر وجود دارد:

  • فر صنعتی: این فرها برای اهداف تجاری عمومی هستند. هر آشپزخانه رستوران و کیترینگی حداقل به یکی از این اجاق ها نیاز دارد.
  • فر کانوکشن: برای پخت چیزهایی مانند شیرینی، پای، نان و غیره استفاده می شود که برای رستوران ها کاربردی تر اند.
  • فر ترکیبی: می توان از روش های پخت مانند کباب کردن، کباب کردن، سرخ کردن و پخت استفاده کرد.
  • فر پیتزا:برای تهیه پیتزا یا حتی دسر استفاده می شود.

حداقل یک فر صنعتی را انتخاب کنید. شما می توانید با توجه به نیاز رستوران خود فرهای مخصوص دیگری را انتخاب کنید. در اینجا چند فاکتور برای در نظر گرفتن وجود دارد:

اندازه فر

اجاق ها فضای قابل توجهی از کف آشپزخانه را اشغال می کنند. بنابراین، قبل از خرید فر باید فضای آشپزخانه خود را محاسبه کنید. به خاطر داشته باشید که رستوران شما به چه مقدار غذا در روز نیاز دارد تا بپزد و بر اساس آن تصمیم بگیرید.

کیفیت فر

بسیاری از مارک های خوب فر وجود دارد. قبل از خرید یک برند خاص از فر، مطمئن شوید که نظرات کاربران در مورد فر را در اینترنت بررسی کنید.

خرید تجهیزات کترینگ

خرید تجهیزات کترینگ

فضای مورد نیاز برای راه اندازی کترینگ

یکی دیگر از سوالات بسیار پر تکرار افرادی که به دنبال راه اندازی کسب وکاری در حوزه غذا هستند، در کنار سوال تجهیزات کترینگ چیست، این سوال می باشد که فضای مورد نیاز برای راه اندازی کترینگ چقدر است. این سوال با این که یک سوال کلیدی و بسیار مهم است، اما پاسخ دقیقی ندارد. زیرا پاسخ این سوال کاملا به شمایی که به دنبال راه اندازی کترینگ هستید، مقدار بودجه ای که دارید، و شرایط تان بر می گردد، به طوری که ممکن است برای یک فرد یک فضای 50 متری برای راه اندزای کترینگش مناسب باشد، و برای یکی ممکن است یک فضای 300 متری مناسب باشد. برای مشاوره راه اندازی کترینگ و یا خرید تجهیزات مورد نیاز آن تنها کافیست با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید و اطلاعات لازم را برای راه اندازی کسب کنید.

فضای مورد نیاز برای راه اندازی کترینگ

فضای مورد نیاز برای راه اندازی کترینگ

شرکت راه اندازی کترینگ

امید است مطالب بیان شده در طی مقاله تجهیزات کترینگ چیست مثل همین خرید تجهیزات کترینگ چیست، روند راه اندازی کترینگ، فضای مورد نیاز برای راه اندازی کترینگ، شرکت راه اندازی کترینگ و… برای شما مفید واقع شده باشند. در صورتی که به دنبال راه اندازی کترینگ یا همان بگیر و ببر در تهران باشید، طبیعی است که برای انجام بهتر کار ها به دنبال شرکت راه اندازی کترینگ بگردید. در صورتی که به دنبال راه اندازی کترینگ هستید و به دنبال یک شرکت راه اندازی کترینگ  و یا خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی و لوازم آشپزخانه صنعتی هستید، به شما توصیه می شود که حتما سری به سایت فیدارسورن بزنید، و با تماس با شماره های درج شده در سایت و گرفتن یک مشاوره کاملا تخصصی و رایگان، روند راه اندازی کترینگ خود را شروع نمایید.

تجهیزات کترینگ را از کجا بخریم؟

طراحی و تجهیز آشپزخانه صنعتی و خرید تجهیزات کترینگ و تجهیز کترینگ شما خود نیز زمان زیادی را از شما خواهد گرفت چرا که چیدمان آشپزخانه شما با تجهیزان کترینگ به شدت حائز اهمیت است با بتوانید امکانات و آیتم های مورد نیاز خود را با کم ترین جابجایی به دست آورید و از طرفی برند و خصوصیاتی که تجهیزات کترینگ شما باید داشته باشد تا در کترینگ شما عملکرد خوبی از خودنشان دهد نیز مهم است.

پیشنهاد فیدار سورن به شما سپردن 0 تا 100 آشپزخانه به این شرکت است که با استفاده از بهترین تجهیزات موجود در بازار که خود تولید کننده آن هستند و رقیبی در قیمت ندارند و با دانش و تجربه 15 ساله و رزومه درخشان خود چیدمان آشپزخانه شما را آنچنان که لایق آن هستید به انجام رسانند و همچنین با ضمانت و گارانتی 1 ساله محصولات فیدار سورن، خیال شما را از بابت تجهیزات کترینگ خود راحت سازند و آرامش را برای شما به ارمغان آورند.

گزینش تجهیزات کترینگ مناسب سبب میشود تا در هزینه های شما صرفه جویی ویژه ای به عمل آید همچنین با طراحی اختصاصی دیزاین آشپزخانه خود دیگر نگران دست و پا گیر بودن تجهیزات نخواهید بود و با بیشترین سرعت غذا های شما آماده خواهند و شد. کیفیت بی مثال فیدار سورن باعث میشود که هیچ خللی در کار شما وارد نشود. فیدار سورن همواره به آسودگی خاطر شما می اندیشد.

نقش آشپزخانه رستوران

آشپزخانه قلب رستوران شماست، جایی که منوی شما زنده می شود. جایی است که غذا آماده، پخته و سرو می شود. از بسیاری جهات دیگر مرکز عمل است. آشپزخانه معمولاً خانه ماشین ظرفشویی، مواد غذایی شما، و همه ظروف مختلف، ظروف و تجهیزات پخت و پز است.

خرید تجهیزات کترینگ

خرید تجهیزات کترینگ

برخلاف آشپزخانه‌های خانگی، که فقط شما و خانواده‌تان هستید، آشپزخانه کیترینگ می‌تواند ده‌ها نفر را در هر شیفتی داشته باشد که می‌آیند و می‌روند، بنابراین مهم است که به خوبی سازماندهی شود. این نه تنها باعث صرفه جویی در زمان در هنگام شلوغی شلوغی می شود، بلکه به کارکنان کمک می کند تا از حوادث جلوگیری کنند و ضایعات اضافی را کاهش دهند. خرید تجهیزات کترینگ بهینه یکی از اقدامات مثبت در بهینه سازی فضای کیترینگ شما به شمار می آید.

کسب اطلاعات بیشتر: مشاوره آشپزخانه صنعتی

انواع کترینگ

ممکن است با دیدن این تیتر با خود بگویید کترینگ که فقط یک نوع است و آن هم کترینگ هاییست که در خیابان میبینم اما باید بگوییم که کترینگ نیز دارای انواع متفاوتیست که شاید تجهیزات کترینگ متفاوتی را نیز نیاز داشته باشند.

  • تا به حال با خود فکر کرده اید در بیمارستان ها غذای بیماران چگونه حاضر میشود؟ بله توسط کترینگ بیمارستان این کترینگ یکی از کترینگ های کمتر شناخته شده است که وظیفه تهیه غذای بیماران واقع در بیمارستان را به عهده دارد و همانطور که قبل تر گفته شد نوعی آشپزخانه صنعتیست.
  • صنعت ریلی از دیرباز تا کنون دچار تغییراتی مثبت شده است که برخی تغییرات آن از نظر عموم به دور مانده است. امکان دارد تا به حال سوار قطار شده باشید و فکر کنید غذایی که برای شما سرو میشود جایی دیگر تولید و به آنجا آورده شده اما واقعیت امر این است که در برخی ایستگاه ها کترینگ ریلی وجود دارد.
  • بی شک حتما تا به حال در رابطه با غذای بی مزه هواپیما شنیده اید. نوعی کترینگ هوایی نیز وجود دارد که برای مسافران و پرسنل موجود غذا تهیه میکند. البته کارشان مشکلی ندارد و تجهیزات کترینگ آنها نیز سالم است این حس چشایی انسان است که در ارتفاع دچار مشکل میشود!
  • نوع آخر نیز همان کترینگ های سطح شهر هستند.

1 دیدگاه در “تجهیزات کترینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *