خدمات

بهترین شرکت طراحی آشپزخانه صنعتی

بهترین شرکت طراحی آشپزخانه صنعتی

صد در صد این که شما خرید تجهیزات و لوازم آشپزخانه صنعتی خود را از بهترین شرکت طراحی آشپزخانه صنعتی انجام دهید، و طراحی آشپزخانه صنعتی تهران یا شهرستان را به آن ها بسپارید، از مسائل و نکات حائز اهمیت است. رستوران ها و در کل کسب و کار هایی که در حوزه غذا فعالیت می کنند، از بخش ها و قسمت های مختلفی تشکیل شده اند. این بخش ها و قسمت های مختلف از آنجایی اهمیت دارند که یک رستوران، فست فودی و… را به هم پیوستن این بخش ها تشکیل می دهد و حضور هر کدام از آن ها در یک رستوران از اهمیت بالایی برخوردار است.

اما یکی از مهم ترین و کلیدی ترین بخش های هر رستوران یا فست فود، آشپزخانه صنعتی است. در ادامه مقاله بهترین شرکت طراحی آشپزخانه صنعتی هم همراه سورن کیچن باشید تا بیشتر در مورد مسائلی مثل این که آشپزخانه صنعتی چیست، استاندارد های طراحی آشپزخانه صنعتی، انواع چیدمان آشپزخانه صنعتی، تجهیزات آشپزخانه صنعتی تهران، بهترین شرکت طراحی آشپزخانه صنعتی و… بدانید.

تماس با بهترین شرکت طراحی آشپزخانه صنعتی: 09122408711

بهترین شرکت طراحی آشپزخانه صنعتی در تهران

در قدم اول از بحث بهترین شرکت طراحی آشپزخانه صنعتی و پیش از صحبت درباره طراحی آشپزخانه صنعتی تهران بهتر است که کمی در مورد خود آشپزخانه صنعتی بدانیم. در پاسخ به این که آشپزخانه صنعتی چیست، باید گفت که آشپزخانه صنعتی که در زبان انگلیسی به آن Commercial Kitchen یا آشپزخانه تجاری هم گفته میشود، آشپزخانه ای است که اهدافش با آشپزخانه های معمولی و خانگی کاملا متفاوت است، در آشپزخانه تجاری یا صنعتی، هدف تولید و پخت غذا کسب درآمد است.

در دید کلی، همان طور که بسیار هم مشخص است، آشپزخانه صنعتی محلی است که در آن غذا و خوراکی جات در تعداد و حجم بالا، آماده، پخته و سرو می شوند. همچنین همه ی مکان هایی که نیاز به پخت تعداد زیادی خوراکی یا غذا دارند، مثل رستوران ها، هتل ها، بیمارستان ها، دانشگاه ها، تالار ها، ادارات، شرکت ها، کارخانجات، سازمان ها، سالن های پذیرایی و… حتما دارای یک یا چند آشپزخانه صنعتی هستند.

کسب اطلاعات بیشتر: تجهیزات خط پخت آشپزخانه صنعتی

به جز شناخت بهترین شرکت طراحی آشپزخانه صنعتی و مسائلی مثل رعایت استاندارد های طراحی آشپزخانه صنعتی، یکی مهم ترین گام ها در ایجاد یک آشپزخانه صنعتی، طراحی آشپزخانه صنعتی، تجهیزات و فضای آن است. آشپزخانه صنعتی اگر استاندارد و طبق اصول طراحی شود، باعث استفاده بهینه از نیروی انسانی و فضا می شود و پخت و پز و آشپزی را راحت تر می کند.

طراحی آشپزخانه صنعتی فرمول و روش خاصی ندارد اما دارای استاندارها و اصولی می باشد. برای تاسیس هر آشپزخانه کلی ایده خاص و منحصر به فرد وجود دارد که باعث می شود نتیجه ای متفاوت حاصل شود. اما تمام این ایده ها و برنامه ها باید با توجه به یک سری اصول و استاندارها عملی و اجرا شوند. بخش هاي مختلف یک آشپزخانه صنعتی عبارت اند از موارد زیر.

بهترین شرکت طراحی آشپزخانه صنعتی

بهترین شرکت طراحی آشپزخانه صنعتی

  • بخش انبار
  • بخش شست و شو
  • بخش آماده‌ سازی غذا
  • بخش پخت بخش سرویس

استاندارد های طراحی آشپزخانه صنعتی

یکی از نکاتی که همواره مورد توجه بهترین شرکت طراحی آشپزخانه صنعتی مثل شرکت فیدارسورن است، بحث استاندارد های طراحی آشپزخانه صنعتی است. امروزه سازمان های بین المللی و سازمان های ملی بهداشت تاکید خاصی در اجرایی کردن استاندارد های مربوط به غذا و سلامت انسان دارند و ایران نیز از این موضوع استثنا نبوده و وزارت بهداشت در مورد بهداشت مواد غذایی و آشپزخانه  ها حساسیت خاصی نشان داده و نظارت بر این مورد را به طور جدی دنبال می کند. از همین رو پیش از شناخت انواع چیدمان آشپزخانه صنعتی، بهتر است که کمی با این استاندارد ها آشنا باشید. در قسمت پایینی یکسری از استاندارد های طراحی آشپزخانه صنعتی را مشاهده می کنیم.

کسب اطلاعات بیشتر: لیست تجهیزات مورد نیاز آشپزخانه صنعتی

  • قبل از تولید و در حین تولید توجه داشته باشید محیط های آلوده و تمیز تفکیک شوند.
  • پس از تولید محیط های آلوده و تمیز در محل پرس کردن تفکیک شوند.
  • در محیط آشپزخانه گل شویی و شستشوی اولیه انجام شود.
  • مواد تازه درسردخانه (تره بار) نگهداری شود.
  • مواد اولیه حتما درانبارهای نگهداری، نگهداری شود.
  • باید سردخانه های نگهداری مواد اولیه از هم تفکیک شوند.
  • در انبارمواد اولیه تفکیک شوند. دیفراست رعایت شود.
  • آماده سازی لازم انجام شود.
  • مواد اولیه حتما سردخانه یا یخچال نگهداری شوند.
  • گوشت حتما آماده سازی شود.
  • همچنین مرغ و ماهی نیز باید آماده سازی شود.
  • میوه و تره بار آماده سازی شوند.
  • سایر موارد (لبنیات، تخم مرغ،…) نیز آماده سازی شوند.
  • در حین تولید محیط های آلوده و تمیز تفکیک شوند.
  • تولید انواع غذا و پیش غذا رعایت شود.
  • تولید انواع سوپ ها و دورچین جدا باشد.
  • تولید کباب ها نیز تفکیک شود.
  • تولید خورشت ها و برنج ها هم به صورت جدا باشند.
  • تولید انواع سالادها نیز فضای مجزا داشته باشند.
بهترین شرکت طراحی آشپزخانه صنعتی

بهترین شرکت طراحی آشپزخانه صنعتی

انواع چیدمان آشپزخانه صنعتی

یکی از مسائلی که پیش از شناخت بهترین شرکت طراحی آشپزخانه صنعتی باید بدانید، این است که شیوه های مختلفی برای چیدمان آشپزخانه رستوران وجود دارند. چیدمان مناسب آشپزخانه تجاری، نیازهای رستوران را به خوبی برآورده می کند و کارکنان را قادر می سازد به راحتی به مشتریان خدمات ارائه دهند. اگر به دنبال راه اندازی یک رستوران هستید یا در طراحی فعلی رستوران خود با مشکلاتی مواجه هستید که نیاز به بازسازی دارند، شیوه های مختلف چیدمان آشپزخانه صنعتی که بهترین شرکت طراحی آشپزخانه صنعتی آن ها را به شما معرفی خواهد کرد را، در قسمت پایینی ببینید.

چیدمان ارگونومیک: در یک پیکربندی کاملا ارگونومیک که توسط بهترین شرکت طراحی آشپزخانه صنعتی صورت می گیرد، تجهیزات آشپزخانه صنعتی با توجه به آنچه راحت ترین و کارآمدترین حالت برای سرآشپز و کارگران آشپزخانه فراهم آورده شده باشد، چیده شده اند. معمولا مصرف انرژی کارآمد در این روش از اهمیت  بالایی برخوردار نیست.

چیدمان جزیره ای: در دو نوع آشپزخانه های صنعتی و مسکونی، چیدمان های جزیره ای رایج هستند. این شیوه ترکیب بندی به چیدمان منطقه ای شباهت بسیاری دارد با این تفاوت که بلوک اصلی در وسط قرار گرفته است. به طور معمول، در آشپزخانه های صنعتی با سبک جزیره، تجهیزات پخت و پز در وسط قرارمی گیرند و مکان  آماده سازی مواد غذایی، ذخیره سازی و انتقال غذا به مشتری در کنار دیوارهای اطراف در نظر گرفته می شوند.

چیدمان خط مونتاژ: این نوع طراحی تجهیزات که توسط بهترین شرکت طراحی آشپزخانه صنعتی صورت می گیرد، برای آشپزخانه هایی مناسب است که اغلب تعداد زیادی از یک نوع غذا مانند پیتزا و یا ساندویچ ها را تهیه می نمایند. در یک ترکیب بندی خط مونتاژ، تجهیزات، با توجه به نیاز در کنار هم قرار می گیرند و بخش های مختلف تجهیزات به طور معمول در یک خط  و گاهی هم متصل به هم قرار می گیرند.

چیدمان منطقه ای: در چیدمان منطقه ای توسط بهترین شرکت طراحی آشپزخانه صنعتی مثل فیدارسورن، آشپزخانه صنعتی به نواحی و بلوک های مختلفی تقسیم می گردد. به طور کلی، یک بلوک برای آماده سازی غذا، یک بلوک برای پخت و پز، یک بلوک برای فریزکردن و ماشین آلات یخساز صنعتی، یک بلوک برای بهداشت و انبار شستشو و یک بلوک برای انتقال از  آشپزخانه و سرو غذا  وجود دارد.

کسب اطلاعات بیشتر: طراحی تاسیسات آشپزخانه صنعتی

شرکت طراحی آشپزخانه صنعتی تهران

امید است مطالب بیان شده در طی مقاله بهترین شرکت طراحی آشپزخانه صنعتی مثل اين كه آشپزخانه صنعتی چیست، طراحی آشپزخانه صنعتی تهران، انواع چیدمان آشپزخانه صنعی، بهترین شرکت طراحی آشپزخانه صنعتی و… برایتان مفید واقع شده باشند. در صورتی که به دنبال طراحی آشپزخانه صنعتی و یا خرید لوازم آشپزخانه صنعتی برای کسب و کارتان هستید، به شما پیشنهاد می شود که حتما سری به سایت فیدارسورن بزنید.

گروه فیدارسورن که يكي از بهترین شرکت طراحی آشپزخانه صنعتی ها هستند، و آمادگی دارند که با ارائه مشاوره آشپزخانه صنعتی، هم آشپزخانه شما را به بهترین شکل ممکن طراحی کنند، و هم آن را با بهترین و باکیفيت ترین لوازم و تجهیزات آشپزخانه های صنعتی تجهیز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *